در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | پیمان لسان: "[خدایا] چقدر صبور شدم من" این دیالوگ شخصیت زن داستان در می
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 23:02:47
"[خدایا] چقدر صبور شدم من"
این دیالوگ شخصیت زن داستان در میانه های فیلم "یک قناری،یک کلاغ" است!
تنها جایی که درکی از تصویر در من شکل گرفت و در فرامتن باهاش همذات پنداری کردم!
چقدر صبور شده مخاطبی که هنوز میاد و انتظار خرج حداقل هنر و شعور رو توی یه فیلم اصطلاحا هنری داره!
چقدر صبور به تماشای فیلمی نشسته که :
((کارگردانش اصلا نمیدونه برای چی گفته "1.2.3 حرکت" ! جز ایده ی مطرح شده در پنج دقیقه ی ابتدایی هیچ دلیل محکمی برای شروع نداشته و به همین جهت فیلم کش میاد و منطق روایی تهی میشه! تناقض تفکر فیلمساز در مورد تنهایی و گفتگو در جای جای فیلم بیداد میکنه و اصرار نویسنده به چپاندن شعر های "شر"گونه درون فیلم خش روی اعصاب می اندازد!))
چقدر صبور که گروه هنر و تجربه احتمالا در 90% مواقع بهش یک فیلم "لاهنر لاتجربه" تحویل داده به این بهانه که امثال ماهی گربه و پرویز ... دیدن ادامه ›› و هجوم "هم" اکران میکنه!
چقدر صبور که میره تو سالنی یکساعت و نیم میشینه که بسته های چیپس و پفک در دست کودکان بیشتر از کل تعداد مخاطب بزرگسال توی همون سالنه!
چقدر صبور که اصلا راجع به این وقایع مینویسه!

پ ن1: بخدا سوگند که از تیتراژ اول فیلم بیشتر از کل فیلم لذت بردم ... که ای کاش اون ابزوردیسم به داد فیلم و ما میرسید ... اما دریغ از تفکر و عرضه!
پ ن2: وای از روزی که کسانی که ادعای هنر دارند(زیاد هم دارند) برسند آنجا که نفهمند(زیاد هم نفهمند)
پ ن3: من این سینما رو نمیخوام(با لحن و میمیک سدممد مایلی کهن)

#صبوری #حماقت
چقدر موافقم وهمدردم پیمان عزیز ...
پیش تر ها گروه هنر و تجربه حداکثرهای ِخوبش بیشتر از بدش بود اما افسوس که درطی چندین فیلم آخر کاملا روند برعکس شده و چه بسا بهمین شکل ادامه پیداکنه
هنر و تجربه به معنای واقعی انگار تبدیل شده به یک دستگرمی ِتجربی برای کسانی که میخواهند حداقل به اسم فیلم و اثر، چیزی را روانه ی بازار کنند که خریدارانش به شوق یک اثر هنری واقعی به تماشا می نشنیدند همان ها که دلشان از فیلم های تجاری و بی محتوا گرفته ویک حال خوب ِسینمایی میخواهند
دریغ ... دارند علنا مخاطب کُشی میکنند
۰۲ آذر ۱۳۹۶
بچه‌ها به نظرم یه کم دارید تند میرید دیگه!!یک فیلمی که از تیزرش معلومه آش دهن‌سوزی نیست رو اشتباهی انتخاب کردی برادر من!!اون‌وقت همه چیز رو می‌خوای با همون چوب برونی!!«کوه» امیر نادری بد بود؟!«برگ جان» بد بود؟!«هفتاد و شش دقیقه و پانزده ثانیه با عباس کیارستمی» بد بود؟!این همه فیلم لذت‌بخش تو هنر و تجربه دیدیم!!
بزم رزم،اصطکاک،قهرمان آخر،آقای نخست‌وزیر...
به نظرم شرافت و پاکیزگی هنر و تجربه رو باید قدر بدونیم.
۰۳ آذر ۱۳۹۶
جناب فدائی
اصطلاح به چوب روندن با توجه به دلایلی که بنده در کامنت قبل ذکر کردم یکم نامربوطه ... پس ازش بگذریم
اینکه بنده اشتباه انتخاب کردم(!) که در وهله اول پاک کردن صورت مسئله س...بعدشم عزیز جان اذیتمون نکن دیگه...این گروه چه قله ای رو مفتوح در برابرم قرار داده که بنده چنین فیلمی رو از ضعیف هاش تلقی کنم؟ من از این فیلم ناراضی هستم...ولی اتفاقا فیلم جلوه ی بارز سیاستهای به اصطلاح حمایتی همین گروهه!
در مورد مثال هاتون هم پیش تر عرض کردم...یک سری از فیلم ها که رسما اکران عادی هستن و اجبارا اینجا اکران میشن...یه سری ها هم(داخلی ... دیدن ادامه ›› یا خارجی) در اینترنت قابل دسترسه و هنر و تجربه با هر بهونه ای رپرتوار میذاره!
ابدا فکر نکن بحثم اینه که همه ی فیلمهای این گروه بدن! که در اینصورت باید همه رو ببینم و بعد بگم!
بحثم اینجاست که نمیشه چنین گروه عریض و طویلی درست کنیم...بودجه های میلیاردی بگیریم...به تعداد انگشتان دست فیلم خوب رو ویترین و اعتبار کنیم...و حالا تعداد کثیری از آثار بی کیفیت،تکراری،قدیمی،قابل دسترس از طرق دیگه رو با قیمتهای عادی اکران کنیم...تازه بماند سالن ها و سانس های بیشماری که خالی میمونه اما اجاره سالن پیش پیش پرداخت شده!
پس اگه همچین اتفاقی میفته(اکران فیلم های بد به بهانه ویترین خوب با استفاده از بودجه دولتی) باید یکم بزرگتر به ساز و کار نگاه کنیم بعد صحبت از پاکیزگی مسئولینش بکنیم! رانت چنان علت العلل شده که در حوزه هنر و تجربه هم سکان دست هرکسی نمیفته! به این هم فکر کنیم.
سپاس
۰۳ آذر ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید