در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | هدیه کاظمی درباره نمایش ریچارد: قبل از دیدن نمایش به این فکر می کردم که شاهد کدوم ریچارد خواهم بود ، د
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:37:43
قبل از دیدن نمایش به این فکر می کردم که شاهد کدوم ریچارد خواهم بود ، دوم یا سوم ؟ که بلافاصله بعد از شروع کار متوجه شدم که ریچارد سومه ( البته بعد از دیدن عکس ها و تبلیغات کار دیدم که روی اسم ریچارد یک علامت "سوم" نامحسوس هست و من متوجه نشده بودم) .
آقای نعیمی عزیز همیشه نقطه نظر و دیدگاه خودشون رو نسبت به نمایشنامه های بزرگ داشتند که همیشه هم این برداشت های آزاد برای منه نوعی :) خوشایند بوده ، البته تا الان . این ریچارد خلق شده توسط حمیدرضا نعیمی کمی برام غریب بود ...
اول اینکه چرا به جای اضافه کردن یه قوز کوچیک ، ریچارد خم شده بود ؟ بنده خدا حامد کمیلی گاهی ناخودآگاه صاف میشد ... خب انسانه دیگه . کمر درد میگیره :)
دوم اینکه این بعد شخصیتی از ریچارد برای من کمی تازگی داشت . ریچارد تعریف شده در سیستم من دیکتاتور تر و سادیستیک تر از این حرفاست ، که البته یه جایی از نمایش این مسئله برام کمی حل شد . ( جایی که ریچارد گفت : اتفاقن اینها همه از مازوخ درون من میاد) این تعریف تازه و غیرشکسپیری از ریچارد ، جالب بود.
اما در مورد ریتم و اجرا ، به نظر من اگر بخش رقص های بی ربط حذف می شدند و کمی شخصیت ها بیشتر پردازش می شدند ، کار بیش از این تاثیر گذار می بود.البته که دیدن رقص های دسته جمعی و باله و تماشای دامن های زیبای بانوان هنرمند روی صحنه کمیاب و لذت بخشه ، ولی من ترجیح می دادم به جای همه ی اینها ، نمایش بیشتر دینش رو به شخصیتی که اسمش رو یدک می کشه ادا می کرد . اتفاقی که در سقراط و فاوست و رابینسون شاهدش بودیم . حرکات موزون در اینجا برعکس فاوست ... دیدن ادامه ›› و سقراط تاثیری در ضرباهنگ کار نداشته و بیشتر جنبه ی سوء استفاده از جذابیت زنانگی به کار اضافه می کردند . نکته ای که دقیقن برعکسش رو در الیور توییست شاهد بودیم . رقص ها و آواز دسته جمعی که به دلیل موزیکال بودن کار نه تنها بی ربط نبود ، بلکه خیلی هم به جا بود. به گمان من جناب نعیمی عزیز با اضافه کردن این صحنه ها سعی در همراه کردن تماشاگر با روند نمایش داشتند و بنا بر نظر شخصی بنده اصلا وجود این صحنه ها بی مورد بود . به نظرم فقط یه جا رقص ها جالب بود ( صحنه ی قتل نجیب زاده ها که شروع به رقص می کنند و بعد از قطع موسیقی با اشاره ی ریچارد می میرند) اگرنه بقیه ی صحنه ها به قدری با نمایش بی ربط بودند که برای وصل کردنشون به نمایش ، خود بازیگران شروع به دست زدن و تشویق کردن رقصنده ها می کردند.
در کل با تمام این اوصاف خوشحالم که فرصت دیدن این نمایش نصیبم شد .
تشکر از حمیدرضا نعیمی عزیز ... هنرمند بی تکلف و خوشرو و دوست داشتنی . به قول دوستان : مرسی که هستی
عاطفه گندم آبادی، جهان، بابک، میترا و solaris این را خواندند
محمد لهاک، مجید ذاکر، سامان و سارا حدادی این را دوست دارند
سپاس از اینکه با ما همراه شدید و نمایش را دیدند
و همچنین نظرتان را نوشتید
۱۹ مرداد ۱۳۹۷
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید