در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | saeed aghaee درباره نمایش هتل کوهستانی: هتل شبی چند؟ زندگی پر مخاطره و وسوسه های زندگی در نمایشنامه دیده می
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 04:11:11
هتل شبی چند؟
زندگی پر مخاطره و وسوسه های زندگی در نمایشنامه دیده می شود.
انتخاب شخصیت ها نماینده بخشی از قشرهای جامعه ای بودند که سبک ... دیدن ادامه ›› زندگی اروپا نشینی را تداعی می کرد بدون دغدغه هزینه هتل که شبی چند؟
هرچه از زمان نمایش می گذشت ریتم تندتر می شد با آمدن کارکترمعاون رئیس (کرواس) نمایش جان تازه ای گرفت از طرفی خانمی که هر فردی مورد توجه اش بود به رنگ لباس همان فرد رنگ بافتنی اش را تغییر می داد که بدین شیوه احساسات خود را به آن فرد نشان می داد این قسمت از هوشمندی کارگردان بود. اقای تایپیست صرفا مشاهده گر بود که خودش به مرور تحت تاثیر زندگی پیرامونش قرار می گرفت، بدون کلام با ریتم و میمیک صورت تاثیر خود را نشان می داد و از نقاط قوت نمایشنامه بود. مدیر هتل نشان می داد هیچ اطلاعی از زندگی تو در توی مهمان های هتلش ندارد نگاه او بر تعداد افراد در هتل بود و مهمان ها بدون درک از صحبت های مدیر هتل، سر تکان می دادند و تائید می کردند حتا بدون اینکه موضوع را بفهمند نویسنده حتا لایه های طبقاتی را هم به سخره گرفته بود آنجا که معاون پوزخند زد. انتخاب موزون حرکات، نشان از آن داشت که همه با وجود اختلاف سلیقه، گذر زمان را پذیرفته بودند. تنها نقطه ضعف کارگردانی آنجا هست که تعدادی از نقش آفرین ها به سبک فیلم سینمایی دیالوگ تئاتری داشتند.
این نوع سبک تئاتر را رمانتیسم می نامم که خارج از تجربیات عقلانی و منطقی از روی احساسات شخصی بدنبال آرزوهای رئالیستی بودند.
احمد مسعودیان
دی ماه نود و هفت