در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اریک قاراسمیان درباره نمایش بیگانه در خانه: دیروز بالاخره به لطف اجرای ساعت 15موفق به تماشای بیگانه در خانه شدم، ا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:52:13
دیروز بالاخره به لطف اجرای ساعت 15موفق به تماشای بیگانه در خانه شدم، از همون موقع که سالن رو ترک کردم تا الان که دارم این متن رو می نویسم ذهنم ... دیدن ادامه ›› بسیار دگیر متن هست. متنی که بر خلاف بازگویی ساده به نظر اینجانب لایه های فراوان داشت.
ساده ترین لایه متن که با همان مونولوگ اولیه گفته می شود در مورد خیانت و وفاداری در نسل های مختلف است. همسر مارکوس در حالی که با مارکوس 4 ماه بیشتر زندگی نکرده حالا پس از همه این سال ها ذهنش هنوز مشغول مارکوس گم شده اش استو یادگاری اش را با خود در جعبه ای حمل میکند. این در حالی است که نسل امروزی به راحتی پتانسیل خیانت کردن را دارند (البته در ظاهر).
بیگانه ای که در خانه است و مشغولی فیلم برداری از یک سری نقاط کور صحنه است (مانند دستشویی، اتاق خواب و...) همان کسی که نیست هست. اما موضوع در لایه دوم متن وحشتناک تر می شود.
لایه دوم متن کاملا به اینترنت می پردازد جایی که در آن خطر خیانت و جنایت و خطر های اینچنینی بسیار فراوان است. ساده ترین مثال هم دقیقا جایی می آید که شوهر زن را به خیانت از طریق فضای مجازی متهم میکند که البته در آخر هم معلوم می شود که خود شوهر مشغول ارتباط با زن بوده.
اما پرداخت به اینترنت به اینحا خلاصه نمیشود. سالیان پیش در حال تحقیق در مورد موضوعی برای یک پروزه دانشگاهی بودم که بر اثر تصادف به موضوعی برخوردم موضوعی به نام دیپ وب (deep web) یا دارک وب (dark web) این قستمی از اینترنت است که به راحتی در دسترس قرار نمیگیرد باید با جستجوگر های مخصوص به آن دسترسی پیدا کرد چیزی که وحشتناک است محتوای آن است. محتوای دیپ وب اصولا به دست هکر ها و جنایت کار ها تهیه می شود به این شکل که هکر ها با هک کردن دوربین های مدار بسته محتوای آن ها را در آن جا به فروش میگذارند (تصاویری که از ویدیو پروژکشن در این اجرا پخش شد) یا افراد با نقاب هایی مسخره مانند کله حیوان،دلقک و عروسک مشغول شکنجه کودکان و سالمندان میشوند و آن ویدیدو را در آنجا به اشتراک میگذارند و میفروشند. (صحنه آخر، ماسک های گوزن، تصویر سیاه و سفیدی که ویدیو پروژکشن پخش شد)
فضای اثر از همان ابتدا و مونولوگ اولیه بسیار وحم آلود و استرس زا است و هرچه بیشتر پیش می رود استرس فضا بیشتر میشود.
به عنوان کسی که دو اثر قبلی مساوات رو دیده به شخصه این اثر رو بیشتر از همه دوست داشتم به خاطر پرداخت فوق العاده اش داستان پر کششی که دارد و در آخر بازی دینو.