در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نیما نیک درباره فیلم آتابای: فکر نکنم کسی از دیدن فیلم پشیمون بشه...فیلمیه که سعی میکند مخاطب با حا
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:24:16
فکر نکنم کسی از دیدن فیلم پشیمون بشه...فیلمیه که سعی میکند مخاطب با حال بد از سالن بیرون نرود...تلخی محتوایش را با طنز های کلامی و موقعیت با ... دیدن ادامه ›› موسیقی با قاب و نماهای زیبا با خلق لحظات شیرین در آمیخته تا تماشاگر خسته و زده نشود و بهتر بیاندیشد..
فیلم انگار درباره ناکامان وصل است.. درباره نتایج ترس و تعلل و فرصت سوزیست در ابراز علاقه.. درباره فرجام روابط بی علاقه..درباره تنهایی انسان در جامعه ای متوقع که بی خبر از درونش فقط ظاهر او را میبیند .. جامعه ای که انگار جای محبت را با وظیفه اشتباه گرفته..
رنج و غم درون آتابای هم از ناکامی خودش در وصال در گذشته اش است و هم از ناکامی و فرجام تلخ خواهرش درست به همین دلیل...حتی غم ناکامی نزدیکترین رفیقش را هم دارد .. رنج و شرایطی که از آتابای شخصیتی در ظاهر محتاط و عشق گریز و بی علاقه و نا خوش بین به روابط انسانی پدید آورده.. زمانیکه پی می برد در ناکامی تنها نیست و دیگرانی به مراتب بدتر از وضعیت او هستند گویی راحت تر می شود و بهتر میاندیشد و به وصال و رابطه خوش بین تر میشود.. رابطه خواهر زاده با پدرش را برقرار میکند رابطه اش با پدر را بهتر می کند و خود نیز به فکر رابطه جدیدی میفتد.. رابطه جدیدی که این بار با جسارت و آمادگی مساعدتر نسبت به قبل درصدد برقراری اش هست ولی انگار این بار قرار است طعم عدم وصال را به سبب دیگر بچشد..
نقش آفرینی هادی حجازی فر متفاوت است به دور از نقش های کلیشه ای گذشته اش.. فرصت عرض اندام بهتر و بیشتری دارد.. آشنایی با منطقه و گویش به زبان مادری کمک بزرگی به او در نزدیکی به شخصیت آتابای و در آوردن نقش کرده..دیدن ورژن ترکی جواد عزتی هم جذاب است هرچند نقش آفرینی متفاوتی نسبت به قبل ندارد..سحر دولتشاهی هم حضور کوتاه و موثری دارد اما از او هم چیز جدیدی نمی‌بینیم..سکانس های دو نفره اش با حجازی فر بسیار خوب از کار در آمده(نا گفته نماند که تمرکز بر زیرنویس ها بر دیده شدن بهتر بازی بازیگران اثر می‌گذارد)
شاید با توجه به زبان فیلم اگر فیلم زودتر شروع میشد و مخاطب سرگردان یافتن خط اصلی فیلم تا مدتها نمیشد و شخصیت شناسی آتابای سریعتر و دقیق تر صورت می گرفت فیلم به مراتب درخشان تر از الان بود..حتی شنیدن خودگویی های درونی آتابای (که یاد آور خودگویی های امین حیایی در شعله ور است)هم خیلی دقیق و به موقع در شناخت او کمک نمی کند.
نکته ای که من نفهمیدم اشاره نیکی کریمی به رابطه دو دوست در فیلم است که انگار از رابطه شمس و مولانا برای فهمش باید کمک می گرفتیم ولی هرچه سعی کردم تشابه قابل توجه ای در این مورد پیدا کنم موفق نشدم.