در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
مخاطبان گرامی، پیرو اعلام عزای عمومی، به آگاهی می‌رسد اجرای همه نمایشها و برنامه‌های هنری به مدت یک هفته از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت تا پایان یکشنبه ۶ خرداد لغو شد.
با توجه به حجم بالای کاری، رسیدگی به ایمیل‌ها ممکن است تا چند روز به طول بیانجامد، لطفا از ارسال مجدد درخواست خودداری نمایید.
تیوال | رضا آزادی درباره نمایش توفان: سلام در ابتدا تشکر میکنم از کارگردان، بازیگران، طراحان، گروه موسی
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:15:52

سلام

در ابتدا تشکر میکنم از کارگردان، بازیگران، طراحان، گروه موسیقی و کلیه عوامل این نمایش. زحمات بسیاری کشیده بودند و جای تقدیر داره.

اولا ... دیدن ادامه ›› در این اثر نمایشی دنبال یک چیز خاص نباشید. همون داستان قدیمی خیانت نزدیکان پادشاه رو شاهد هستید و بحث انتقام و عشق و این حرفا. نویسنده داستان، ویلیام شکسپیر هست که همه با سبک درامش آشنا هستیم. همون اول کار هم تا آخرشو میخونید چی به چیه و چی میشه تهش.

حکایت خیانت نزدیکان پادشاه با هدف گرفتن تاج و تخت، همیشه دستمایه داستان نویسان بوده و شکسپیر در این زمینه ید طولایی داره. مثلا سریال بازی تاج و تخت که همین چند وقت پیش به پایان رسید، و طرفداران زیادی در دنیا داشت، از جمله همین دست داستان ها بود که بدلیل بهره گیری از جلوه های ویژه ، جذابیت بصری پیدا کرد.
در غالب این داستان ها در کنار خیانت، همیشه عشق و عشاقی هم هستند و بوی انتقام هم به مشام میرسه. در این اثر، استفاده از جادو رو هم علاوه کنید.

بازی بازیگران این نمایش رو بعد از حدود 25 روز از اولین اجراشون دیدم و میتونم بگم به طور میانگین خوب بودن (نقش های آریل توسط خانم سونیا سرلک و کالیبان توسط آقای حمید عاشوری خیلی خوب اجرا شد)
گروه نوازندگان بسیار خوب بودن و در پس زمینه خیلی خوب با کار همراه میشدن.

من به این اثر از 20 نمره 12-13 میدم و دلیلش بد بودن نیست، بلکه کلیشه ای بودن هست. در طول نمایش هیجان و رخداد خاصی وجود نداره. تقریبا همیشه مخاطب میدونه چه اتفاقی قراره بیفته، حتی اگر کسی این نمایشنامه رو نخونده باشه، همون اول نمایش، میشه آخرشو به راحتی حدس زد. البته مقصر این ها، نه کارگردان هست نه بازیگران. دیگه نمایشنامه اینطور هست مگر این که یه دراماتورژ بیاد اقتباسی کارش کنه به تناسب اقتضائات روز.

میزانسن و اکسسوار این کار جالب بود اما ایراد داشت. استفاده از ایده بادبان کشتی در ابتدای نمایش (بخصوص اون تکان های کشتی در طوفان) و بعد درخت انگاشتنش تا انتهای کار به نظرم گرچه جالب بود اما از خوانایی اثر کم می کرد. بطوریکه مخاطب هی فکر می کرد رو کشتی هست ولی هی تلنگوری میخورد که نه در یک جزیره کنار یک درخت ایستاده. بهتر بود رو این قسمت بیشتر فکر میشد. اگر من بودم بعد از استفاده اولیه به عنوان بادبان، یک کاری میکردم که کاملا شبیه یک درخت خاص و جادویی بشه و بادبان ها و پارچه ها برچیده بشن.

در نهایت باید همیشه حمایت کنیم از عزیزان تئاتر که بخصوص این دو سه سال کرونا، بر اون ها بسیار سخت گذشت. قیمت بلیت این نمایش هم کمی بالا هست که البته بدلیل تعداد زیاد بازیگران و عوامل کار قابل درک هست. امیدوارم همونطور که قیمت بلیت ها میره بالا، حقوق ها هم بطور مشابهی افزایش داشته باشن.

با تشکر مجدد از همه عوامل این نمایش
17 اسفند 1400