در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | Crimson: هنرمندان دوران های گذشته ممکن بود دست کم در برابر زور و استبداد سکوت ک
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 22:30:41
هنرمندان دوران های گذشته ممکن بود دست کم در برابر زور و استبداد سکوت کنند. اما نیروهای استبداد امروزه به راه تکامل رفته اند و در برابر آنها سکوت و حتی بی طرفی درست نیست. باید تکلیف خود را معین کرد، یا با آنها بود یا در برابر آنها.

هنرمند و زمان او (مجموعه مقالات از نویسندگان مختلف)
هنرمند و زمان او
نویسنده: آلبر کامو
مترجم: مصطفی رحیمی
نشر نیل

پ.ن: من فکر می کنم "بی طرفی" اساسا وجود نداره و ممکن نیست.
دقیقا. بی‌طرفی اتفاقا اکت معناداری‌ست که به هنگام موضع‌گیری در مورد یک دعوا در جای خود می‌تواند درست و منطقی باشد. کدام‌شان تا به حال اعلام کرده که موضعش بی‌طرفی است؟ که اگر اعلام می‌کردند به تحلیل توخالی‌شان از وضعیت کنونی پی می‌بردیم.
این‌ها در واقع نه بی‌طرف، بلکه بای‌طرف هستند :)
وسط تخت خوابیده‌اند که اگر لحاف به یکی از دو سمت کشیده شد همچنان گرم بمانند.
۱۰ آذر ۱۴۰۱
فربد اهورابنده
دقیقا. بی‌طرفی اتفاقا اکت معناداری‌ست که به هنگام موضع‌گیری در مورد یک دعوا در جای خود می‌تواند درست و منطقی باشد. کدام‌شان تا به حال اعلام کرده که موضعش بی‌طرفی است؟ که اگر اعلام می‌کردند به ...
بای طرف جالب بود فربد جان.
راستش متوجه جمله اولت نشدم.
در مورد جمله آخرت هم باید بگم البته این خیال خام اوناست که می تونن با هر دو طرف لحاف گرم بمونن. ای بسا از هر دو طرف محروم بشن.
از طرفی هم میشه مساله رو اینطور فهمید که "بی طرفی" عملا یعنی طرف ظلم بودن. به خاطر همین هم گفتم که بی طرفی وجود نداره. چون بی طرف در واقع طرف ظالم ایستاده، ولو ناخودآگاه باشه.
۱۱ آذر ۱۴۰۱
Crimson
بای طرف جالب بود فربد جان. راستش متوجه جمله اولت نشدم. در مورد جمله آخرت هم باید بگم البته این خیال خام اوناست که می تونن با هر دو طرف لحاف گرم بمونن. ای بسا از هر دو طرف محروم بشن. از طرفی ...
ارادت علیرضا جان. خب به نظرم در هر دعوایی وقتی دو طرفْ از قدرت تقریبا یکسانی برخوردارند، هیچ منفعت شخصی و عمومی هم از هیچ‌کدام از آنها به دیگران نمی‌رسد و مشکل‌شان با دیپلماسی هم حل نمی‌شود، بی‌طرفی می‌تواند موضعی منطقی باشد و پیام روشنی را ارسال کند. به خاطر همین با حرفت موافقم که در دعوای موردنظر ما بی‌طرفی معنی ندارد و اساسا وجود ندارد. اگر کسی بگوید بی‌طرف است یعنی رسما در سمت ظالم ایستاده.
۱۱ آذر ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید