در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | امیر پارسائیان مهر درباره نمایش وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم: تماشاگر به مثابه ی تدوینگر گفتگو با رضا معطریان، عکاس تئاتر، پس از
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 12:02:55
تماشاگر به مثابه ی تدوینگر

گفتگو با رضا معطریان، عکاس تئاتر، پس از تماشای نمایش «وقتی آنقدر که باید همدیگر را زجر داده‌ایم».

رضا معطریان، عکاس برجسته تئاتر و عکاس خبری، که جزو مهمانان شب‌های گذشته نمایش «وقتی آنقدر که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» نوشته مارتین کریمپ با کارگردانی مجتبی جدی بود، در اظهار نظری پس از تماشای نمایش، ضمن تقدیر از کارگردان به خاطر روی صحنه بردن این نمایش و تحسین بازیگران به خاطر بازی های درست در این اجرا گفت: خوشبختانه به خاطر حرفه‌ام تا کنون موفق به تماشای نمایش‌های زیادی شده‌ام و این نمایش جزو نمایش‌هایی بود که لذت زیادی را از تماشای آن بردم. وی این نمایش را به اتاق مونتاژ و میز مونتاژ تشبیه کرد که تماشاگر می‌تواند همراه با کارگردان لحظه‌لحظه اتفاقات همچون؛ نور، صدا، تصویر، بازی بازیگرها را حس کند. در واقع تماشاگر خود را در اتاق مونتاژی میبیند که قرار است یک سری تصاویر و صدا ها را تدوین کند و در نهایت روایت را بسازد. معطریان تجربه تماشای این نمایش را با جذاب‌ترین تجربه زندگی خود در رستوران ژاپنی در کشور فرانسه و نحوه طبخ غذای ژاپنی توسط سرآشپز رستوران مقایسه کرد و گفت در حین تماشای نمایش «وقتی آنقدر که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» با تماشای پلان پلان این نمایش دوباره همان تجربه برایم تکرار شد.
در طول اجرا همزمان در ... دیدن ادامه ›› چند نقطه از صحنه، رفتارها و اتفاقات پر هیجانی در چندین نقطه از نمایش رخ می‌داد که تو به عنوان مخاطب باید انتخاب میکردی کدام تصویر را دنبال کنی و این کار را برای تماشاگر سخت میکرد و باعث میشد مثل یک پرنده مدام سر خود را به تمام زاوایای صحنه بچرخانی. در مجموع دیدن این نمایش تجربه لذت بخشی بود.
در خاتمه یادآور می‌شود، نمایش «وقتی آنقدر که باید همدیگر را زجر داده‌ایم» تا اواسط دیماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه است و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت این نمایش به سایت تیوال به آدرس https://www.tiwall.com/p/zajrdade. مراجعه کنند.