در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نگار امیری درباره نمایش روزی روزگاری سمنگان: حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در «روزی روزگاری سمنگان» بازیگر
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 08:10:18
حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در «روزی روزگاری سمنگان»

بازیگر «روزی روزگاری سمنگان» گفت: این نمایش حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در دهه‌ ۶۰ است. هر شب با دل و جانمان به خاطرات اهالی سمنگان جان می‌دهیم تا خاطرات آنهایی که آن روزگار را پشت سر گذاشته‌اند، زنده و آنهایی را که نبوده‌اند و ندیده‌اند با آن آشنا کنیم.


نمایش روزی روزگاری سمنگان به نویسندگی نازنین گودرزیان و نویسندگی و کارگردانی محمودرضا رحیمی در سالن چهارسوی تئاتر شهر در حال اجرا است. بازیگران: (به ترتیب ورود به صحنه) عبدالرضا شیبانی، ساغر مختاری، بهار مشیری. فاطمه محمدیان، امیر صادقین، نازنین گودرزیان. الهام ابنی، جواد صداقت، بهرام سروری نژاد و پیانو و خواننده: امیر صادقین در ... دیدن ادامه ›› حال اجراست.

ساغر مختاری یکی از بازیگران این نمایش درباره نقشش گفت: «پروین خانم» یک زن بیوه‌ چهل و چند ساله در دهه‌ شصت است که مشابهش در هر محله و فامیلی وجود داشت. عطیه و عطا فرزندان او هستند که از آنها فقط در نمایش صحبت می‌شود ولی مجید دامادش نقش پر رنگی در داستان دارد. پروین خانم مجموعه‌ای از خصوصیات اخلاقی خوب و بد است، اما بخش خاکستری شخصیتش پر رنگ‌تر است.

وی درباره چالش‌های نقشش با توجه به اینکه اولین حضورش روی صحنه است، گفت: از آن جایی که اولین حضور حرفه‌ای در صحنه را با کارگردانی استاد محمودرضا رحیمی تجربه کردم و تمام تلاشم را کردم تا شاگرد حرف گوش کنی باشم، چالش چندانی نداشتم؛ البته بیست و دو سال زندگی مشترکم با بهرام سروری‌نژاد، بازیگر و کارگردان و گه‌گاه حضور در پشت صحنه و همچنین بیست و هشت سال فعالیت در حوزه‌ نگارش متن و شعر هم کمک بزرگی بود.

حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ی قدیمی در دهه‌ شصت

مختاری با بیان اینکه اگر موقعیتی پیش بیاید باز هم علاقه‌ام به بازیگری است، گفت: چون من آن دوران دهه شصت را در یکی از محله‌های شرق تهران از نزدیک دیده و لمس کردم، در این کار تمام خاطراتم زنده شد و با تمام وجود درکش کردم.

وی یادآور شد: به نظرم روزی روزگاری سمنگان حکایت آدم‌های معمولی یک محله‌ قدیمی در دهه‌ شصت است. ما هر شب با دل و جانمان به خاطرات اهالی سمنگان جان می‌دهیم تا خاطرات آنهایی که آن روزگار را پشت سر گذاشته‌اند، زنده و آنهایی را که نبوده‌اند و ندیده‌اند را با آن آشنا کنیم.

منبع: خبرگزاری آنا