در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | hengameh sazesh درباره اپرای عروسکی حافظ: ۱_برای ارکستر زنده به جایی تقریبا معادل فضای سالن فردوسی نیاز دارد.پس
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:59:44
hengameh sazesh (hengameh13122)
درباره اپرای عروسکی حافظ i
۱_برای ارکستر زنده به جایی تقریبا معادل فضای سالن فردوسی نیاز دارد.پس اجرای زنده ارکستر از محالات است.
۲_هفده خواننده و گروه باید کجا قرار بگیرند که هم رهبر ارکستر را ببینند و هم عروسکها که صدایشان منطبق بر بازی عروسکها باشد.این هم از محالات است.
۳_در طول اجرا افکت هایی شنیده می شود که فضا سازی را تقویت می کند.اولا که اینها نمی توانند زنده ایجاد بشوند و از این گذشته این افکتها در موسیقی ادغام شده اند و عنصر جداگانه ای نیستند پس شما همزمان باید هم افکت ضبط شده داشته باشید هم ارکستر زنده هم خواننده ها و.......فکرس را کرده اید که در چنین شرایطی تکلیف عروسکها چی می شد؟!!!!!!
۴_در اپرای غیر عروسکی چنین امکانی وجود دارد اما بهروز غریب پور اعتقاد دارد که در اپرای عروسکی به نقطه ای از بیان تصویری رسیده است که بسیاری ازناتواناییهای صحنه ی زنده را از میان برداشته بعنوان نمونه صحنه های جنگ و سوارکاری که روی صحنه و بصورت زنده غیر ممکن است.ایشان اعتقاد دارند که با تلفیق قابلیتهای نمایش رادیویی نمایش صحنه ای موسیقی هنرهای تجسمی و سینما به زبانی دست یافته است که سینمای سه و چهار بعدی در آرزوی آنند
خدا رو شکر با شرایط کنونی فکرم اشتباه نبود.
دست شما درد نکند...


۰۸ خرداد ۱۳۹۳
به عنوان یکی از کسانی که ابراز تمایل به اجرای زنده موسیقی و آواز کرده است، ضمن تشکر از توضیحات دقیق تر گروه در این گفتگو، برداشت خود را در میان میگذارم.
واقعیت این است که افزودن هر متغیر انسانی دیگر به مجموعه ای که در صحنه ی اجرا حاضرند، تبعاتی در پی دارد. همان گونه که دوستان اشاره کردند، از افزایش هزینه ها تا افزایش پیچیدگی اجرا و دشواری فراوان در هماهنگی بین اجزای درگیر.
بنابراین موردی مانند اجرای زنده موسیقی در چنین آثاری بسیار دور از واقعیت بوده و تنها در حد یک میل قابل بیان است. به خصوص در جامعه ما؛ صرف نظر از مسائل فنی و امکانات، اشاره میکنم به ضعف روحیه ی کار تیمی در بین ما ... دیدن ادامه ›› ایرانی ها.
در عین حال شاید بتوان امیدوار بود با وجود همه این مسائل، به راه کاری برای تنها اجرای زنده آواز دست یافت؛ که متغیرهای بسیار کمتری نسبت به اجرای موسیقی دارد. البته مشخص است که به تمرینات به مراتب بیشتری نیاز دارد و مطمئنا تماشگر به ارزش آن آگاه خواهد بود.
برای نمونه اثر در دو مدل "صدای ضیط شده" به عنوان اجرای معمول و "با آواز زنده" به عنوان اجرای خاص، در دفعات کمتر و البته قیمت بالاتر ارائه شود. از اجرای چنین آثاری در کشورهای صاحب نام در این حوزه اطلاعی ندارم؛ اما وجود چنین مدل هایی متصور است.
در پایان روی این نکته تاکید کنم که بیان چنین انتظاراتی به طور کلی در مورد رشد آثار هنری یک کشور، روی یک اثر یا یک گروه خاص، نشان دهنده حرکت آن گروه در ردیف های جلوی کاروان هنری آن کشور است.
و این طبیعی است که وقتی یک توفیق به دست آمد، برای رسیدن به مرحله ای بالاتر و دست یابی به موفقیت بیشتر، انتظار ایجاد شود.
به امید موفقیت بیش از پیش برای گروه آران و هنر ایران
۰۹ خرداد ۱۳۹۳
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید