در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | نیما نیک درباره فیلم خورشید: فیلم حدودا صد و چهل دقیقه ای مجیدی طوریکه اگه همینجوری بدون اینکه اسم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 03:35:25
فیلم حدودا صد و چهل دقیقه ای مجیدی طوریکه اگه همینجوری بدون اینکه اسم کارگردانو بدونی بری ببینی شاید فکر کنی این فیلم نوجوانانه کار یه کارگردان جوون و تازه نفس و صاحب سلیقه باشه..ولی در کمال شاید ناباوری فیلم کار خود مجید مجیدیه..مجیدی که فکر می‌کردیم تموم شدس و رویکرد و مسیرش عوض شده انصافا غافلگیرمون کرده..
فیلم انسانی چفت و بست داریه.سوژه اش تازه نیست ولی طرح و پردازش تازگی داره. مضمونای پنهان و آشکار قابل تاملی داره قصه و خرده روایتهای سر و شکل داری داره. تایم طولانی روی ریتم اثر گذاشته ولی با این حال از نفس افتادناش زیاد آزار دهنده نیست و کماکان کشش و جذابیت شو حفظ می‌کنه طوریکه مخاطب نسبت به فیلمای دیگه کمتر با گوشیش ور می‌ره!
فیلمبرداری بهمنش قابل تقدیره و چندین قاب زیبا که یادآور فیلمهای دور مجیدیه در فیلم خودنمایی می‌کنه موسیقی و صداگذاری هم برجسته است.لوکیشن مدرسه که ظاهراً خانه قدیمی اطراف میدان حسن آباده هم بسیار زیباست امید که محفوظ باقی بمونه..
ولی بی شک نقش روح الله زمانی بازیگر نوجوان فیلم در کیفیت فیلم بسیار حائز اهمیته..خیلی خوب ازش بازی گرفته شده و نوید ظهور بازیگری شاخص در آینده رو میده .دیگر بازیگران نوجوان اغلب خوبند ولی بازی دخترک افغان فیلم مشخصا سرآمدتره.
بازیگران اسمی همچون عزتی و نصیریان و طباطبایی هم نقش خاص و بارز و پیچیده ای ندارند و بالطبع بازی فرامعمولی و غیرتکراری نیز انجام ندادند.حتی ... دیدن ادامه ›› طناز طباطبایی هم به نظر چندان مناسب نقش نبوده و میشده به جایش حتی از نابازیگر سود جست.نکته جالب و بدیعی که در این فیلم مشاهده میشه نوع رابطه پسر نوجوان با مادرشه که باورپذیرتر به تصویر کشیده شده..(شاید چنین امکانی یه نوع امتیاز انحصاری باشه !)
در کل خورشید فیلم خوبیست به شرطی که همان ابتدا بیزار از مضمون و فضای نوجوانانه اش نباشیم (بیست دقیقه از فیلم نگذشته بود که زن و شوهر میانسالی پا شدن سالنو ترک کردند).. فیلم حتما به تدوین مجدد نیاز داره به کوتاهتر و خوش ریتم تر و گیراتر شدن..