در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | محمد صالح محمدی درباره نمایش هملت: درود خدمت همه . . . . برای عزیزانی که هملت را نخواندند مختصر می گو
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:53:44
درود خدمت همه .
.
.
.
برای عزیزانی که هملت را نخواندند مختصر می گویم : شاه هملت توسط برادرش کشته می شود و تنها یک هفته بعد زن شاه هملت با ... دیدن ادامه ›› برادر شوهرش ازدواج می کند . هملت از ماجرا بی خبر است و ابتدا فقط دلخور است که چرا مادرش زود با برادر همسرش ازدواج کرده . اما روح شاه هملت بر هملت جوان ظاهر می شود و می گوید که باباجان برادر عوضی ام زهر در گوشم ریخت و کار مرا ساخت ، انتقامم را ازاو بگیر ولی با مادررت کاری نداشته باش ، او عچق من است ، بوس بایی . هملت از شنیدن این ماجرا پشمانش می ریزد و برای اطمینان بیشتر راه های مختلف را امتحان می کند تا متوجه شود ، روح پدرش راست گفته یا اینکه ساقی محل حلال خور است .
از این رو یه گروه تئاتر رو برمیداره میاره پیش عموش و داستانی مشابه قضیه پدرش رو اجرا می کنه تا واکنش عمو رو ببینه .
وقتی میبینه عمو از دیدن نمایش عصبانی شده مطمئن میشه که روح درست گفته .
.
.
.
.
.
اما
.
.
.
.
از اونجایی که هملت دانشگاه رفتس و باسواد یه کلک ریز میزنه . در طول زمانی که داره همه رو امتحان می کنه تا دوست و دشمن رو تشخیص بده ، خودشو به دیوانگی می زنه تا عمو شک نکه و ترتیبشو بده . مثلا عمو به چنتا از ادمای دربار می گه برین ببینید واقعا هملت حالش بده یا چی .
همچنین افلیارو هم برای این کار می فرسته
.
.
.
.
خب این از هملت اما راجب نمایش
.
.
.
.
نمایش داره فضای دیوانگی وجنون هملت رو نشون میده و یک دیدگاه تازه ایی به زاویه نگاه هملت داره اما گاف بزرگ متن اینه که اگر هملت رو نخونده باشی ، یقینا هیچی نمی فهمی و ، این بده .
خود نمایش باید بتونه به تنهایی و بدون هیچ پیش نیازی یه قصه رو روایت کنه و مخاطب همراهش بشه .
.
.
.
این از متن ، اما راجب بازیگری
.
.
بازیگرا خوبن ، بدم خوبن !!! تاجایی که صحنه رقص هملت من گریه ام در اومد ، چون واقعا دلم به حال هملت جوان فارق التحصیل رشته فلسفه سوخت .
.
طراحی صحنه هم خوبه ، نور خوبه ولی موسیقی نه
.
.
.
.
با موسیقی می تونست فضای بهتری بسازه نه اینگه چنتا پد بزاره و چنتا صدای انسان از وی اس تی امینسفر برداره و بدون میکس درست بندازه رو کار .(فهمیدین آهنگسازم یا بیشتر توضیح بدم ؟)
.
.
کارگردانی اما در کل خوبه ولی تعلیق های زیادی گذاشته بود ، من خوابم می گرفت یه جاهایی ،ولی اینکه معلومه آدم باسواد و کاربلدیه شکی نیست .
گاف کارگردانی با گاف متن در همون وصل و پینه کردن داستانه . یعنی اگر متن داستان مستقل و بهتری داشت قطعا این توانایی رو داشت که یکی از بهترین اجراهای امسال بشه .
.
.
در کل واقعا به گروه اجرایی خسته نباشید می گم و آرزوی موفقیت می کنم براشون .
مخلص
آقا باریکلا من نوشته شما رو خیلی دوست داشتم یه جاهایی از متن دستگیرم شد
بیشتر بنویس خب :)
۰۴ اسفند ۱۴۰۰
پرستو جمشیدی
پس چت کردن باهات حرص در بیاره :)))))
سندرومی هست به نام grammar pedantry syndrome. افرادی که بهش مبتلا هستن از اشتباهات گرامری دیگران به شدت آزرده میشن و احساس میکنن باید تک‌تک‌شون رو اصلاح کنن.
‏یه نوعی از OCD محسوب میشه و میشه از درمانگر کمک گرفت.
‏توی شغل ویراستاری میتونن بدرخشن.

۰۶ اسفند ۱۴۰۰
سپهر
سندرومی هست به نام grammar pedantry syndrome. افرادی که بهش مبتلا هستن از اشتباهات گرامری دیگران به شدت آزرده میشن و احساس میکنن باید تک‌تک‌شون رو اصلاح کنن. ‏یه نوعی از OCD محسوب میشه و میشه ...
والا من سندرومی نیست که نداشته‌باشم اینم روش ?
۰۶ اسفند ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید