در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
به آگاهی می‌رسد با توجه به راهپیمایی مناسبتی در تاریخ سه‌شنبه ۵ تیر در محدوده مرکز شهر ، لطفا حتما در زمانبندی حضور خود برای تماشای برنامه‌ها، تمهیدات لازم را درنظر بگیرید. لازم به ذکرست بلیت پس از آغاز برنامه اعتبار و ورود ندارد و بلیت در اختیار سالن است.
تیوال | اشکان (تماشاگر هستم) درباره نمایش تاکسیدرمی TAXIDERMY: سلام، روی مرز باریک‌ نوشتن و ننوشتن، حجم کامنتهای مثبت من رو سوق داد
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 18:25:05
سلام،
روی مرز باریک‌ نوشتن و ننوشتن، حجم کامنتهای مثبت من رو سوق داد که بعد از چند روز بعد از نمایش، نکاتی -شاید کم اهمیت- در رابطه با برخورد با تئاتر رو ذکر کنم، تا با این کار بتونم به سهم خودم، به پیشرفت و تعالی تئاتر های این چنین خلاق کمک کنم.
شاید مهمترین نکته این باشد که بهترین اجرا ها از دید مخاطب، هم از نیاز به بهتر شدن و شنیدن انتقاد، برای پیشرفت بی نیاز نیستن. همون طور که در بهترین نمایشها هم شاهد نقد های تند و صریح بودیم و هستیم.
بعد از تئاتر به روال معمول بعد از خواندن تعداد بسیار زیاد کامنت مثبت، چشمم به دنبال کامنتهای حاوی حتی یک نکته منفی خسته شد.
اکثر کامنتها از موضوع و توانایی انتقال پیام احساسی تعریف کرده بودند.
چند سوال به ذهنم خطور کرد:
- خلاقیت ها و نکات مثبت محتوایی، برای بی نقص دانستن کار ( آن چنان که از کامنتها به نظر میاد) کافیست؟
- آیا محتوای احساسی یک اثر در شرایط ... دیدن ادامه ›› فعلی، (موضوع همیشه حساسیت برانگیز جنگ و اتفاقات دردناک اخیر آبادان) میتونه مصونیتی برای ندیدن و یا چشم پوشی از نقایص کار شده باشه؟
- وظیفه من در‌جایگاه مخاطب در بخش کامنت، تشکر صرف از کارگردان و عوامل، برای برانگیخته کردن احساسات و فراهم سازی حس امپاتی به این اثر (چنان که از کامنتها بر می آید)، از دیدگاه یک ذهن بی طرف کافی است؟
- آیا این کار در مجموع، در زمینه محتوا و فرم بی نقص بود؟ میزان و نوع طنز کار کاملا به جا و در راستای هدف اجرا بود؟ خنده ها در همه نقاط متناسب با سطح و محتوا بود؟
- استفاده از نور در طول نمایش مناسب بود؟ دکور و لباس نمایانگر خلاقیت ویژه ای بود؟
خوشحال میشم نظرات دوستان رو که این کار رو دیدن در مورد این موضوعات بدونم و به عنوان کسی که لذت خواندن کامنت و نقد رو کمتر از لذت تماشای تئاتر نمی دونه، نکات تازه ای هم در این مجال یاد بگیرم. شخصا به اینکه لازمه تغییر شرایط فعلی، حاکم کردن تفکر نقادانه هدفمند برای همه اعضای جامعه است باور دارم و این عرصه هنری را جدا از جامعه نمیبینم.

مسئله آخر هم، کاندید شدن این اجرا در زمینه طراحی صحنه و لباس در جشنواره بود که کمی به نظر عجیب میرسید… امیدوارم آزادگی و معصومیت بی بدیل هنر تئاتر را با انتخابهای جانبدارانه خدشه دار نکنیم. اطمینان دارم، که کاندید شدن در دو رشته دیگر تا حدود زیادی برازنده این گروه خلاق و زحمتکش بود و به قدر لازم مهر تاییدی بر شایستگیهای غیر قابل انکار این اثر بود.
در پایان از تیم زحمتکش این تئاتر تشکر میکنم، و امید دارم علاقمندان واقعی تئاتر همچنان نقد رو بدون در نظر گرفتن مسائل دیگر، به عنوان موضوعی غیر قابل اغماض، و جزئی جدایی ناپذیر از هنر مد نظر داشته باشن.
ممنون از حوصله شما و درود بر همه جنوبیهای دوست داشتنی.
خب اشکان جان از نظر من که دو بار این نمایش رو در مولوی دیدم، این اثر بی‌نقصه، عالیه، درجه یکه! منم یه تماشاگر ساده‌ام، الآن باید چه کرد؟ به نظرم هر کی نظر خودش رو بگه بهتر باشه.
۱۰ تیر ۱۴۰۱
امیرمسعود فدائی
خب اشکان جان از نظر من که دو بار این نمایش رو در مولوی دیدم، این اثر بی‌نقصه، عالیه، درجه یکه! منم یه تماشاگر ساده‌ام، الآن باید چه کرد؟ به نظرم هر کی نظر خودش رو بگه بهتر باشه.
امیر مسعود عزیز، ممنون از وقتی که گذاشتین که کامنت منو بخونین.
من هم به دنبال نظرات واقعی بدون در نظر گرفتن مثبت یا منفی بودن کامنت ها هستم. ولی اجازه بدین که باتون موافق نباشم. یکم برام مفهوم اجرای بدون نقص ثقیل هست، ولی در هر حال از حوصله و پاسختون ممنونم. برقرار باشین.
۱۰ تیر ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید