در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | علیرضای تیوال درباره نمایش بهرام به روایت هفت پیکر: من خیلی نتونستم با داستانهای نمایش ارتباط برقرار کنم.‌ گروه نمایشی تما
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:48:14
من خیلی نتونستم با داستانهای نمایش ارتباط برقرار کنم.‌ گروه نمایشی تمام تلاش خودش را کرده بود. سادگی و گویایی دکور، بازیهای قابل قبول، میزانسن ساده و خوب. نور و موسیقی هم که متناسب. چندین بار هفت پیکر را خوانده ام. نمیدونم نظامی چی تو ذهنش بوده؟ مطمئن هستم عوامل بی نوای کار هم ندانند! اساسا چیزی برای فهمیدن وجود نداره. یکسری داستان بدون گره و جذابیت که فقط یک عدد سحرآمیز ۷ را یدک می کشد. شبیه بسته های کادوی سرکاری که وقتی یکی را باز میکنی، بسته کوچکتر دیگری داخلش است و ماجرا همینطور ادامه دارد.
وقتی داستانهای تکراری و بی سر و ته در حد یک بازی بچگانه لوس را فقط به خاطر آنکه منتسب به شاعر پرآوازه پارسی گوی است مجبوریم روایت کنیم و در عین حال نظر مخاطب هم برایمان مهم است، معلوم است که شوخی ها گاهی به لودگی هم متمایل میشود و هرچه هم از شعر و آواز و بازی سنگ تمام بزاری آخرش هم جذابیتی نخواهد بود. به نظرم تا گلستان سعدی و مثنوی مولوی و شاهنامه فردوسی و این همه کار معاصر هست حیف وقت که صرف آثار نظامی بشه.
پ.ن: با پوزش از همه نظامی دوستان!
نه چندین بار (!؟!) بلکه فقط یکبار فرصت کردم هفت‌پیکر رو بخوانم و راستش مهمترین دلیلی که نخواستم کار رو ببینم اینه که نتونستم ریسک کنم و تصورم از اون داستان جذاب با اون تعابیر ظریف و عجیب، فلسفه عمیق و فضاسازی رازآلود و خاص رو با تصویرسازی کسی جز خود نظامی خراب کنم.
۰۶ دی ۱۴۰۱
وقتی چند بار هفت پیکر رو خوندین و دوست نداشتین با چه منطقی رفتین نمایش رو ببینین! انتظار معجزه داشتین😉
نظامی بی‌دلیل بزرگ نشده. فهم کامل اثار فاخر فارسی مستلزم سواد ادبی کافیه تا به عمق اشارات پی ببریم.
۱۵ دی ۱۴۰۱
nahid jamshidi
وقتی چند بار هفت پیکر رو خوندین و دوست نداشتین با چه منطقی رفتین نمایش رو ببینین! انتظار معجزه داشتین😉 نظامی بی‌دلیل بزرگ نشده. فهم کامل اثار فاخر فارسی مستلزم سواد ادبی کافیه تا به عمق اشارات ...
دقیقا مشتاق شدم ببینم چون فکر میکردم دیگران دلیل این بزرگی را فهمیده باشند و بتوانند به من انتقال دهند. اما بازهم بی نصیب ماندم.
۱۶ دی ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید