در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | بهنام دیناری درباره نمایش رومئو ژولیت و چند کاراکتر دیگر: برای من پرداختن شما به انسان،هستی، تنهایی او و نیستی و بررسی ابعاد آن
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 14:18:02
برای من پرداختن شما به انسان،هستی، تنهایی او و نیستی و بررسی ابعاد آن جالب بود انچنان که بر خلاف هگل و هایدگر ، سارتر نیستی را در ناکامی ها و انتظارات و توقعات نا به جا و برآورده نشده دنبال میکند چیزی که معتقد است در ادامه هستی و یا ورای آن وجود ندارد بلکه همزمان با حیات انسان و در تجربه زیستی او به وجود می اید و درحقیقت زاییده ی خود انسان است. تنهایی و از دست دادن عزیزان از مشهور ترین ترسهای انسان است که در این دیالگ به آن اشاره کردید
_ ماریا من تنها هستم( از تنهایی میترسم)
_ پس انسان هستی
سارتر میگوید اگر برای دیدن پیتر رفته اید و جان را میبینید این هست بودن جان، نیست بودنِ پیتر را رنگ و حیات میبخشد
من فکر میکنم شما خواستید این فقدان و ترس را در بحث روانشناختی با اختلال شخصیت کاملا آشکار در مانی( یکی از شخصیت ها) نشان بدهید که بیشتر با سبک گفتگو محور فروید سعی در درمان او داشتید، شاید!!!!
نقب زدن شما به ارتباط مستقیم هنر و سیاست به مذاقم خوش نیامد هرچند فلسفه اش را دوست داشتم. جدالی بین فردیت فرد با خودش ،حکومت و مردم در جامعه ای که سر ناسازگار دارد! جدالی در زندگی روزمره
آنچنان که برشت میگوید من نمایشنامه نویسم در مردم و بازار قدم میزنم.
قاب شما را دوست داشتم ذهن ... دیدن ادامه ›› نویسندگان و دغدعه هایشان را دوست داشتم هرچند خروجی دندانگیر نبود و جمله ی کلیشه ای ذهن من: ما با تولید یک‌ کار پست مدرن بومیو سینه ستبر فاصله داریم .
ویولونیست و کارش را دوست داشتم.
نکته اخر و کلاسیک و عزیز و جان پسند قطعا مرد عاشق به یک لبخند خر نمیشود.
مرد عاشق خون دلها خورده است
تازیانه روز و شب ها خورده است
کوه از عشق بود بر جای ماند
کی به لبخندی دلش بسپرده است؟!!
بهنام عزیز یک این‌که افتخار دادید کار ما رو تماشا کردید و برامون نوشتید
دو این‌که کاملا نکته شما درسته اشاره به تنهایی انسان و به‌ویژه اون قسمتی که فرمودید ما با تولید یک کار پست مدرن ایدآل فاصله داریم...قطعا همین‌طوره... ما هم هیچ وقت ادعا نکردیم اثر شش دانگ و بدون نقصی تولید کردیم... ما فقط سعی کردیم به سمت تولید یک اثر پست مدرن حرکت کنیم.
اما نکات دیگر همون‌طور که خودتون‌هم تاکید کردید کاملا به سلیقه‌ی هر فردی بر‌می‌گرده ... مثلا این که تقابل سیاست و هنر به مذاق شما خوش نیومده، دوستانی دیگری هم کار رو دیدند که دقیقا همین جنبه براشون جذاب بوده و یا حتی نظرتون در مورد عشق ... خب واقعا نگاه‌ها به عشق متفاوته...بله که عشق یک معنی ازلی ابدی داره...اما نگاه‌ همه‌ی آدم‌ها به عشق یکسانه؟
۰۳ اردیبهشت
میثم عبدی
بهنام عزیز یک این‌که افتخار دادید کار ما رو تماشا کردید و برامون نوشتید دو این‌که کاملا نکته شما درسته اشاره به تنهایی انسان و به‌ویژه اون قسمتی که فرمودید ما با تولید یک کار پست مدرن ایدآل ...
من مطمئنم شما اگر بخواهید دست به کار ساده تر ببرید حتما موفق تر هستید و خوشحالم که کار چنینی انجام داده اید و مطمئنم از قبل ببرای برخورد عامیانه هایی چون حقیر هم آماده بوده اید .
من فکر میکنم در عالم معنا هر چیزی یک‌معنای حق و حقیقی بیشتر ندارد و اگر ما دیدگاه های گوناگون داریم باید آنرا در داستان فیل مولانا بررسی کنیم.
۰۳ اردیبهشت
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید