در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | رضا صادقیه درباره نمایش بک تو بلک: نقش تو در خیال و خیال از تو بی‌نصیب نـام تــــو بـر زبـان و زبـان از
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 00:16:48
نقش تو در خیال و خیال از تو بی‌نصیب
نـام تــــو بـر زبـان و زبـان از تــــو بی‌خـبـر

انفرادی شخصی و چهارگوشهٔ ذهن «علی» را بسیار دوست داشتم.
صحنه، ... دیدن ادامه ›› ظاهراً خالی اما پر بود از «سُرمه» و «بوسه» و «حیدر». (آخ حیدر... حیدر... حیدر...)
و یک «چهارپایه» کاربردی و به‌یادماندنی که حالا دیگر شخصیت دارد و به اندازهٔ «ویلسن» (توپ والیبال و تنها همدم «تام هنکس» در فیلم «دورافتاده») برایم عزیز است.

در «بک تو بلک» صحنه آنقدر خالی است و نقش صدا آنقدر پررنگ است که شاید در نخستین نگاه، برخی آن را «نمایش» ندانند و برچسب «پادکست» به آن بزنند.
اما در کدام پادکست می‌توان از آن چهارپایه به این زیبایی و گوناگونی بازی گرفت؟ در کدام پادکست می‌‌شود نمای درخشان و خلاقانهٔ سقوط نور سرخ سیگار را در دل تاریکی به تصویر کشید؟ کدام پادکست می‌تواند مستطیلی را نشان‌مان دهد که درون آن پهنهٔ دلدادگی است و رفاقت اما بیرون آن شکنجه‌گاه و عذاب‌خانهٔ علی؟

اصلاً همه‌چیز که فقط رنگ‌ و لعاب نیست؛ «آنِ» هنر مهم است. به قول حافظ بزرگ:
«شاهد آن نیست که موییّ و میانی دارد
بـنـدهٔ طـلـعـتِ آن بــاش کـه آنـــــی دارد»
که به نظرم «بک تو بلک» این «آن» را داشت.

سجاد افشاریان عزیز
این را نه یک تبلیغات‌چی فریب‌دهنده می‌گوید و نه یک تماشاچی ذوق‌مرگ‌شده و خام که فقط آمده باشد قربان صدا و قد و بالایت بشود و برود؛ این دیدگاه کسی است که تئاتر آن‌قدر برایش اهمیت و اولویت دارد که بارها و بارها عاشقانه حدود ۵۰۰کیلومتر راه را فقط برای تماشای تئاتر و به عشق این هنر یگانه پیموده است.
«تو یک هنرمندی. آفرین... آفرین... آفرین...»

🎖️امتیاز شخصی: ۸.۵ از ۱۰
تو مست مست سرخوشی من مست بی سرخوشم
تو عاشق خندان لبی من بی دهان خندیده ام

دکتر سروش در کلاسهای فن بیان دانشکده خبر می گفت بعضی از افراد یک "آن" دارن که خیلی با بقیه متمایزشون می کنه خود دکتر "آن" فوق العاده ای داشتن و این نمایش و آقای افشاریان هم "آن" ... دیدن ادامه ›› هنر دارند.
این اجرا بیس اش شنیدن ،درست شنیدن ،شنونده فعال بودن هنگام ورود به سالن ما داریم زمزمه افرادی رو می شنویم چند درصد سالن به اون صداها گوش دادن؟!
علی به حیدر می گه گوش کن!
گوش کردن با شنیدن فرق داره شنیدن عملی غیر ارادی است ولی گوش دادن عملی ارادی و با تمرکز است.
علی دنبال کسی که حرفهاش گوش کنه مخاطبی که بیشتر دنبال دیدن لطفاً این اجرا نره چون لذت نمی بره.
۰۳ شهریور ۱۴۰۲
SaeiiiiD_SP
بقول امیرعلی نبویان عه عه عه نه نشد رضا جان نشد به این متن زیبای شما میگن ت م ل ق حالا یعنی چی: ستایش بیش از حد، تملق است و کوتاهی در ستایش، درماندگی است ۲۰ خط نوشتی تعریف تعریف تعریف ...
درود بر شما سعید گرامی

نظر شما بسیار محترم.
شاید شما فقط برای شاگرد اول‌ها دست بزنید اما طبع من این‌گونه است که برای تمام کسانی که از دید خودم به هنر احترام می‌گذارند نه تنها دست می‌زنم بلکه تمام‌قد ... دیدن ادامه ›› می‌ایستم.
اتفاقاً بخشی از آن ۱.۵ نمره را هم در مقایسه با کارهای شاگرد اول‌های ذهنم از این کار کم کردم و کاملاً واضح نوشته‌ام: «امتیاز شخصی». وگرنه به‌نظرم این کار در قالب خودش رسالتش را تمام‌وکمال انجام داده است.

شما حق دارید که با نظر من مخالف باشید و این کار را یک کار معمولی و یا حتی ضعیف بدانید اما قطعاً از دید من «بک تو بلک» نه تنها معمولی نیست بلکه بسیار عزیز و هنرمندانه است.

تمام برچسب‌های پوشالی «متملّق» و «فراستی‌باز» و ... هم آن‌قدر برایم بی‌اهمیت و بی‌ارزش است که ترجیح می‌دهم ساده از کنارشان بگذرم و در کمال احترام و ادب تکرار کنم: نظر شما بسیار محترم. 🙂
۰۷ شهریور ۱۴۰۲
یقینا چهارپایه (بک تو بلک) هم یکی از چند شخصیت انگشت شمار این نمایش مثل علی، بوسه، سرمه و حیدر بود که به خوبی و درستی در ذهن من هم ماندگار شد.
به نظر من هم دیدن و درک (بک تو بلک) جدا از چشم سر، دلی بینا و گوش هایی شنوا را می طلبد. اگر به دنبال دیدن فضاهای رنگی و اکت های آنچنانی هستید به دیدن این نمایش نروید.
۰۷ شهریور ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید