در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
پیرو اعلام عزای عمومی، اجرای نمایشها از یکشنبه ۸ تا پایان پنجشنبه ۱۲ مهر لغو شد. لطفا منتظر اطلاع‌رسانی از سوی پشتیبانی تیوال از طریق پیامک باشید.
تیوال | شاهین جعفری آخا درباره نمایش ماجرای مترانپاژ: نقد یک عامی سرخورده: « مترانپاژ چیه؟ شما می دونی؟! نه؟! چرا هیشکی نم
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 05:32:09
نقد یک عامی سرخورده:
« مترانپاژ چیه؟ شما می دونی؟! نه؟! چرا هیشکی نمی دونه؟!» . مترانپاژ یک نمایش درجه یک و ماقبل از آن یک متن درجه یکه. مترانپاژ ... دیدن ادامه ›› در توضیح و نقد فاجعه و در هم ریختگی است. فجایعی که به سادگی ساخته می شوند و همه چیز را در هم می ریزند. چرا؟ چون نادانیم. داستان در هم ریختگی روایت شده در ساده ترین شکل ممکن اتفاق می افتد، کشف معنای لغتی که نمی دانیم چیست، و ذهن ناآگاه با بدبینی به سراغ کشف معنا می رود و فاجعه آغاز می شود. رضا بهبودی مثل همیشه عالی ظاهر شده و نمک ذاتی رضا بهبودی به جذابیت های این نقش اضافه کرده و دقیقا چیزیه که این نقش لازم داشته. باقی بازیگران قابل قبول ظاهر شدند غیر از شخصیت دکتر که در حد تیپه و تیپ بدی هم هست و به قول استاد در نیومده. شوخی ها به جا و خوب بودن. زمان موضوعیت نداره و نمی دونیم دقیقا در چه دوره ای زندگی می کنن که به واقع این مسئله تاثیری در درام داستان نداشته( نشانه های هفتاد سال قبل در کنار نشانه های امروزی). فقط یه شوخیه بی ربط و خنک داشت که همون اشاره به اسنپ بود و ایکاش نبود. واقعا دست مریزاد و خسته نباشید. بنده لذت بردم و مطمئنا یکبار دیگه این نمایش رو خواهم دید.
مجموعا متون دوستان عزیز القا میکنه که برای رهایی از ابر غلیظ مترانپاژ ، باید روانه شد "لاجرم" سمت نمایشنامه.
۲۳ خرداد ۱۳۹۶
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید