در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | مهسا پولادین درباره نمایش بیگانه در خانه: من اجرا رو قبل از جشنواره تو سالن مستقل تهران دیدم چون به احترام گروهه
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 20:03:24
من اجرا رو قبل از جشنواره تو سالن مستقل تهران دیدم چون به احترام گروههایی که انصراف داده بودند جشنواره رو تحریم کردم.
عادت ندارم وقتی کاری رو ... دیدن ادامه ›› دوست ندارم بیام نظر بنویسم و تخریبش کنم خصوصا برای اجرایی که حتی بازیگرانش مخاطب رو قابل نمیدونند که بعد از اجرا رورانس بروند، اما بعد از دیدن ویدئویی که کانال آکادمی تئاتر به اشتراک گذاشت، ارزش کار بیش از پیش برام پایین اومد.
نمایشنامه فاقد پیرنگ قوی و درستی است، از همان ابتدا مشخص است که شوهر خودش al7 است، با لو رفتن این ماجرا (حتی اگر نویسنده ادعا کند که از قصد این بخش از داستان را لو داده است باز هم چیزی را عوض نمیکند) جذابیت داستان کمتر می‌شود و داستان که چیزی برای گفتن ندارد از شخصیت پیرزن آلمانی کمک میگیرد و ترس های زن را چاشنی آن می‌کند تا داستان کشدارتر شود. دیالوگ ها نه تنها پیش برنده داستان نیستند بلکه بیشتر به سمت شعار دادن می‌روند و بخش عظیمی نیز مکالمات عادی روزانه است. در پایان نمایش برخی از گره های ایجاد شده در داستان حل نشده باقی می مانند و مخاطب با سیلی از سوالهای پاسخ داده نشده سالن را ترک میکند.

بازیگر نقش مرد بسیار ضعیف است و لحنش تو ذوق میزند، بازیگر نقش پیرزن که به گفته عده‌ای نقشی متفاوت را بازی کرده است نه تنها ایفای نقش نمیکند بلکه ادای پیرزن را درمی آورد. بازیگر نقش زن به نسبت بقیه بهتر است اما باز هم در شکل‌گیری نقش ضعیف عمل می‌کند.
تنها چیزی که اجرا را سر پا نگه داشته است طراحی صحنه و ایده کارگردانی (تلفیق فیلم و تئاتر) است که بنده از این دو فقط طراحی صحنه را کمی دوست داشتم زیرا اگر قرار باشد فقط فیلمی با زوم کردن ها و چرخش دوربین ببینیم به سینما میرویم، پخش فیلم مانع دیدن اجرای زنده می‌شود. متاسفانه هر دو تمهیداتی که مخاطب را جذب اجرا کرده اند از اجرای کیتی میشل تقلید شده است و هیچ گونه نوآوری و خلاقیتی وجود ندارد. کاش کارگردان معرفت جناب چرمشیر را داشتند که بدون هیچ ادعایی بعضی از نمایشنامه هایشان را بازخوانی فلان داستان یا نمایشنامه معرفی می‌کنند.
اجرا را به مریدان آقای مساوات پیشنهاد میکنم.
سلام ببخشید که شاید بیربط باشه نوشته ام. لطف میکنید آدرس کانال آکادمی تئاتر رو بنویسید؟
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خواهش میکنم
@TheatreAcademy
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
سپاس فراوان
۱۶ بهمن ۱۳۹۸
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید