در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | سید حسام حجازیان درباره نمایش مرثیه ای بر قتل ژولیوس سزار و چند مرغ از سیمرغ: " آیا وقت آن نرسیده که از تئاتر به مثابه یک باور دفاع کنیم؟ &quo
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 11:52:14
" آیا وقت آن نرسیده که از تئاتر به مثابه یک باور دفاع کنیم؟ "

از منفعل بودن بیزارم و فرد منفعل را منزجر کننده میدانم.
اما همانقدر و حتی بیشتر از تصمیم گیری و قضاوتی زود هنگام با اطلاعاتی ناقص بیزارم.

شاید در عرصه تئاتر تا به امروز فعالیت و یا جنبش به خصوصی نداشته ام، اما پیش از این فعالیت هایی -کم و بیش سیاسی- مخصوصا در دانشگاه داشته ام.
درباره کنسل شدن این نمایش در تئاتر شهر و نوشته های پیرامون آن: ( لینک ها: https://www.tiwall.com/wall/post/274692 & https://www.tiwall.com/wall/post/271717 ... دیدن ادامه ›› )
شک دارم فقط و فقط مشکل همین مطالبی بوده باشد که بیان شد، بیشتر به گمانم مشکل از مجوز های لازمه بوده و نه چیزی بیشتر.
همانطور که برای اجرا در ایرانشهر هم -که به نظرم سالن مناسب تری برای این نمایش بود، چرا که شاید در تئاتر شهر با مقبولیت لازم روبرو نمیشد و جز سرخوردگی نتیجه ای برای صاحبین اثر نداشت- با مشکلات مجوز و روبرو شد و تا همین دیشب مجوز فروش بلیط را کسب نکرده بود.
و خوب این هم که گفتم گمانی بیش نیست.
اگر در این زمینه منفعل بودم دلیلی جز این نداشت.
شاید لازم باشد صاحب اثر، در مصاحبه ای، در متنی در صفحه شخصی اش و یا در تیوال موضوع را به طور مشروح باز میکرد تا راحت تر بتوانیم تصمیم به اقدامی معترضانه و یا انفعال بگیریم.
جناب حجازیان مشکلات این گروه رو از دوستان شنیدم ولی می دونم که ٥ اجرای شهرزاد که در نوبت بودن مجوز داده نشده و رد صلاحیت شدن هر دم از این باغ متاسفانه!
۰۶ شهریور ۱۴۰۱
مجتبی رستمی فر
...
ممنون بابت به اشتراک گذاشتن مطلب فوق.
در ابتدا لازم میدانم این را متذکر شوم که به شخصه بیشتر حق را به شما میدهم و بهتر بود تئاتر شهر درباره اضطرار موضوع روشن تر با شما صحبت میکرد.
البته که گویا-طبق صحبت های شما- در ابتدا از فوریت ماجرا شما را با خبر کرده ولی به نظر لازم بود حداقل زمانی را برای فرستادن مجوز های رسمی به شما اعلام میکرد.
اما خوب گروه شما هم که از این فوریت با خبر بوده باید پیگیری بیشتری را با ادرات مربوطه و تئاتر شهر میداشت، یا حداقل اگر من جای شما ... دیدن ادامه ›› بودم از این فرصت طلایی و شانسی که در اختیارم گذاشته شده استفاده بیشتری میکردم و هرروز پیگیر و شاید حضوری به این ادارات مراجعه میکردم.
مدیر آن مجموعه هم فرای مسئولیت های فرهنگی باید در قبال درآمد و هزینه مجموعه نیز پاسخگو باشد و وظیفه دارد با به اجرا بردن کارهای مناسب و ارزشمند ایجاد درآمد نیز بکند.

امیدوارم در ایرانشهر موفق باشید و اجرا ها پشت به پشت تمدید شوند، مانند تاکسیدرمی.
۰۶ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید