در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال | اخبار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 07:02:06
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
خبر
درباره نمایش بازی بی کلام ۲ i
نمایش "بازی بی کلام ۲" در مرکز تئاتر مولوینمایش "بازی بی‌کلام ۲" از یکشنبه هشتم مهرماه در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهد رفت.
به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش "بازی بی کلام ۲" نوشته ساموئل بکت و کارگردانی الهام ایروانی هرشب (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می‌رود. الهام ایروانی و سونیا اسماعیلی بازیگران این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در نمایشنامه "بازی بی کلام ۲" هیچ گفت‌و‌گویی وجود ندارد، ولی حتی بدون گفت‌وگو تمام اعمالی که روی صحنه انجام می‌شود، نشان از عدم مراوده انسان با هم‌نوع‌اش دارد. در این نمایش به ظاهر عجیب و غریب؛ دنیای واقعی غالبا به صورتی تهدید کننده، ویرانگر و ناشناخته ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، نمایش "بازی بی کلام ۲" نوشته ساموئل بکت و کارگردانی الهام ایروانی هرشب (به جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می‌رود.

الهام ایروانی و سونیا اسماعیلی بازیگران این نمایش ۴۵ دقیقه‌ای هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در نمایشنامه "بازی بی کلام ۲" هیچ گفت‌و‌گویی وجود ندارد، ولی حتی بدون گفت‌وگو تمام اعمالی که روی صحنه انجام می‌شود، نشان از عدم مراوده انسان با هم‌نوع‌اش دارد. در این نمایش به ظاهر عجیب و غریب؛ دنیای واقعی غالبا به صورتی تهدید کننده، ویرانگر و ناشناخته تصور می‌شود. زمان و مکان و موقعیت این نمایش اغلب به نحو مبهمی خاطر ما را مغشوش می‌کند؛ زیرا دنیا در آن بدون انسجام، هراس‌آور و در عین حال شاعرانه و آشنا می‌نماید. آدم‌هایی که در بی‌معنایی غرق شده‌اند، فقط می‌توانند گروتسک باشند. رنج آن‌ها به‌گونه‌ای مضحک می‌تواند تراژیک باشد، رنجی آشنا که ببینده شاهد آن است و گاه لبخندی به لب می‌آورد.

همچنین از دیگر عوامل این نمایش می توان به: طراح پوستر و بروشور: رودابه کاشانی، عکاس: مهدی چاکری، دستیاران کارگردان: نگین استاد زاده، شهاب صفاری‌نیا، محمد ضخیمی و سیاوش سهامی اشاره کرد.

علاقمندان برای دیدن این نمایش می‌توانند از طریق سامانه تیوال نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

امیرمسعود فدائی، دی نوش مومنی رخ و محمد فروزنده این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش ادبیات i
ادبیات؛ صداهایی که باید شنیده شود | عکس گزارش اختصاصی ایرنا از یک اجرای متفاوت؛ادبیات؛ صداهایی که باید شنیده شود
تهران- ایرنا- «ادبیات» صدای محذوف‌های تاریخ است؛ کسانی که در حفره‌های تاریخ گم شده‌اند؛ از «صدیقه دولت‌آبادی» گرفته تا استوار «ایوب ساقی»؛ نمایشی داکیومنتری (مستند) و در عین حال ماکیومنتری (شبه مستند) که زیست چند نویسنده در دوره‌های مختلف تاریخی را مقابل دیدگان تماشاچی‌ می‌برد. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «ادبیات» داستان چند نویسنده است که هر کدام دوره‌های تاریخی مختلفی از ایران را زیسته‌اند. هر کدام از آنها برای خلق نمایشنامه‌هایشان به انواع گوناگون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. ...
دیدن ادامه ››

تهران- ایرنا- «ادبیات» صدای محذوف‌های تاریخ است؛ کسانی که در حفره‌های تاریخ گم شده‌اند؛ از «صدیقه دولت‌آبادی» گرفته تا استوار «ایوب ساقی»؛ نمایشی داکیومنتری (مستند) و در عین حال ماکیومنتری (شبه مستند) که زیست چند نویسنده در دوره‌های مختلف تاریخی را مقابل دیدگان تماشاچی‌ می‌برد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، «ادبیات» داستان چند نویسنده است که هر کدام دوره‌های تاریخی مختلفی از ایران را زیسته‌اند. هر کدام از آنها برای خلق نمایشنامه‌هایشان به انواع گوناگون با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. مشکلاتی که سبب می‌شوند آثار آنان نه فقط با حذف بلکه با تغییراتی مواجه شوند که دیگر جان اندیشه اصلی نویسنده را در خود ندارند.

اما هر یک از نویسنده‌هایی که از پیش چشم ما می‌گذرند، موضع متفاوتی در مقایسه با دیگری در برابر تغییرات تحمیلی می‌گیرند که در صحنه دوم نتیجه این واکنش‌های متمایز مشاهده می شود. از پس هر یک از تغییراتی که بر اندیشه این نویسنده‌ها دیکته می‌شود. نتیجه کار را در قالب صحنه‌هایی از نمایش ِنهایی می‌بینیم تا دریابیم آنها چگونه از پس اعمال نظرها، اجبارها و دگرگونی‌ها برآمده‌اند و چون اصل داستان را از زبان خودشان شنیده‌ایم، اثر نهایی را با آرزوها و تصورهای ذهنی آنها مقایسه می‌کنیم.

تمام نقش‌های «ادبیات» توسط دو بازیگر به اجرا درمی‌آید. رامین سیاردشتی و الهه شه‌دوست، دو بازیگری که بارها نه تنها نقش اجتماعی‌شان تغییر می‌کند بلکه در نسبت‌های مختلفی از قدرت قرار می‌گیرند.

در توضیح این اثر نمایشی آمده است: «اعضای هیات موسس «انجمن مخدرات وطن» که در سال هزار و دویست و هشتاد و نه خورشیدی تاسیس شد بارها بازداشت و بازخواست شدند.

موسس این جمعیت را به عنوان یکی از اولین زنان نمایش‌نامه‌نویس ایرانی نیز می‌شناسیم. جمعیتی که او تاسیس کرد با اینکه نام زنان را روی خود داشت اما یکی از اولین انجمن‌هایی بود که در فضای عمومی علیه دخالت بیگانه در کشور فعالیت می‌کرد.

در سال ۱۹۰۷ دولت قاجار مجبور به قرارداد سن‌پترزبورگ شد. قراردادی که عملا ایران را میان روسیه و انگلیس تقسیم می‌کرد؛ موسس انجمن مخدرات وطن به همراه همکاران خود که همگی از زنان ترقی‌خواه بودند به کوچه و بازار می‌رفت و مردم را به استفاده نکردن از کالاهای روسی و انگلیسی دعوت می‌کرد. در همین زمان او در پی تاسیس بیمارستان امراض زنان بود و بابت گشایش مدرسه مخصوص دختران دستخوش مشکلات متعددی شد اما در گرماگرم مبارزات خود مشغول نوشتن مقاله و نمایشنامه هم بود.

مهم‌ترین نمایشنامه این نویسنده سالها بعد در ۱۳۱۷ با عنوان «حس مادری یا زندگی تاریک» منتشر شد و داستان یکی از نوشته‌های او و دستگیریِ از پی آن، در دو پرده از نمایش «ادبیات» آمده است.»

محمود امین کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «ادبیات» درباره این نمایش به خبرنگار فرهنگی ایرنا می‌گوید: ایده اصلی «ادبیات» برای نویسنده است؛ مهام میقانی این نمایشنامه را در پنج تابلو در سال ۱۳۹۸ نوشته بود که آبان سال ۱۴۰۲، به طور خیلی اتفاقی نمایشنامه را خواندم. در پروژه‌های کلاسی تئاتر مستند بودیم که چند کار هم بدون مجوز انجام داده بودیم. این پروژه هم تقریبا داشت به همان سمت می‌رفت که با نویسنده در میان گذاشتم و مجوز کار را گرفتیم.

وی افزود: امسال، دو تابلو به کار ما اضافه شد برای این که شکل اجرایی بهتری بگیرد.

امین گفت: «ادبیات» صدای حذف‌شده‌های تاریخ است. کسانی که در حفره‌های تاریخ گم شده‌اند؛ چه معروف و چه غیر معروف. از صدیقه دولت‌آبادی که از دوران مشروطه به این سمت بوده تا عصمت غلامحسینی که شوهر خود را در خراب شدن مناره مسجد پامنار از دست داده ، حتی استوار ایوب ساقی، کسانی هستند که کمتر در تاریخ از آنها حرف زده شده است و سعی کردیم اینها را دوباره احیا کنیم.

همچنین رامین سیاردشتی بازیگر نمایش گفت: کل اپیزودهایی که می‌بینیم به غیر از اپیزود نخست، نمایش‌نامه‌ای است که شخصیت نویسنده خانم به عنوان نمایشنامه خود نوشته است و ما شاهد قطعاتی از نمایشنامه او هستیم که همراه با مستندنگاری و مراجعات من و نویسنده است. البته این مستند هم همانگونه که در پرده پنجم (جشن هنر شیراز) گفته می‌شود شکلی از ماکیومنتری است؛ یعنی به نوعی مستند جعلی هم است. یک لحظاتی مستند، یک بخش‌هایی منطبق بر واقعیت و بخش‌هایی هم مستندسازی شده است.

او افزود: مبنای ما یک نوشتار، پایان‌نامه و پایان‌نامه بود و متن نمایشنامه را مهام میقانی نوشته که در حوزه رمان و مخصوصا رمان‌های جنایی خیلی فعال است و نمایشنامه هم نوشته که این یکی از آثار اوست.

صداهایی است که باید در تئاتر شنیده شود

سیاردشتی در این باره که چنین اجراهایی در تئاتر ما چه جایگاهی دارد؟ گفت: صداهایی است که باید در تئاتر شنیده شود. اساسا، تئاتر یک هنر اندیشه‌ورز است. حالا در سال‌های اخیر، این اندیشه کمی رنگ‌تر شده و به طرف فان و سرگرمی رفته است؛ نه از نگاه نقادی، بلکه نیازی است که جامعه هم به آن سمت رفته اما اساس شکل‌گیری تئاتر اندیشه و تبادل اندیشه‌ها بوده و باید چنین صداهایی در تئاتر وجود داشته باشد. به گفته او، در عین حالی که با دیدن تئاتر و اساس هنر، قرار است تفریح کنیم و چیزی بیاموزیم و به معلومات ما چیزی اضافه شود.

به گمان او، نمونه این دست اجراها را نه فقط ما که مطمئنا گروه‌های جدی تئاتری حتما دنبال می‌کنند و قطعا شاهد رشد آن هستیم.

وی با بیان این‌که از زمانی که کار آغاز شد، هفت ماه تمرین داشتیم، درباره چالش‌های این کار که در آن با زبان ترکی آذری و لهجه شیرازی هم دیالوگ می‌گفت، خاطرنشان کرد: من فقط یک رگه از طرف پدری برای زبان آذری دارم و شیرازی هم نمی‌دانم و یکی از چالش‌های اصلی من از این حیث بود.

او گفت: یک بخش‌هایی از متن مطول‌تر از این بود و سعی کردیم در اجرا کمی آن را فشرده‌تر کنیم برای تماشاچی سال شهرزاد. تماشاگر امروز، بی‌تعارف بگوییم، این که سه ساعت بنشیند و درام ببیند، تحمل نمی‌کند. به همین سبب، مقداری باید این فشردگی اتفاق می‌افتاد و مهمتر از همه شکل و شمایل اجرا بزرگترین چالش ما بود.

سیاردشتی ادامه داد: این که اساسا به چه سمتی برویم مهم است؛ در خیلی از اپیزودها شکل و شمایل درست آن را خیلی چالش داشتیم به چه سمتی برویم و اجرا را چگونه ببینیم. با تمرین و صحبت‌هایی که با کارگردان و مخصوصا با نویسنده داشتیم برطرف شد. به سر و شکلی رسیده که نیاز اجرا را دارد برآورده می‌کند.

تیپ بازی کردن زشت نیست

الهه شه‌پرست دیگر بازیگر این نمایش هم گفت: در چنین نمایشی، نخستین چالش برای بازیگر این است که چگونه هفت نقش را بازی کنم که غیر قابل باور نباشد و در عین حال، تماشاچی خسته نشود و نگوید که این بازیگر همه را یک جور بازی می‌کند. این چالش خیلی سختی بود. اما یکی از نعمت‌های بزرگ برای یک بازیگر داشتن پارتنر خوب است. قبلا هم با رامین سیاردشتی همبازی بودم. خیلی پارتنر همراه و بازیگر خوب و بسیار حرفه‌ای است و خیلی با هم سر این مباحث با هم گفت و گو داشتیم.

وی ادامه داد: من معتقدم تیپ بازی کردن اصولا چیز بد و چیپی نیست. ممکن است یک وقتی تیپ را خیلی خوب بازی کنی. اغلب کاراکترهای نمایش ایرانی تیپ هستند و این به معنای سطح پایین بودنشان و بازی دم دستی و زشت نیست. اتفاقا در جاهایی خیلی سخت‌تر هم است.

شه‌پرست افزود: به این نتیجه رسیدیم که مقداری هم روی خط باریکی راه برویم که نه کامل سمت تیپ بازی کردن بیفتیم و نه این که همه کاراکترها یک گونه باشد. اگر قرار است صداسازی باشد، به معنای دقیق صداسازی نباشد و تنها یک صدایی تغییر کند. تغییرات فیزیکی و رفتاری خیلی کوچک و جزئی و این مهمترین چالش بود.

وی اظهار داشت: ما در یک سالن کوچک اجرا داریم و در اغلب صحنه‌ها فاصله زیادی با تماشاچی نداریم و شاید خیلی متفاوت نباشد. اگر قرار بود به عنوان نمون در وحدت اجرا کنیم و یک سالن بزرگتر، قطعا باید مقداری یک چیزهایی تغییر می‌کرد. از میمیک گرفته تا صداها و حرکاتمان، میز ان سن ها. اما فکر می‌کنم برای یک سالن کوچک نیاز نبود هر چیزی خیلی درشت باشد. تلاشم این بود که درشت نباشد. تماشاچی امروز مخصوصا در سالن کوچک، بازی درشت را خیلی دوست ندارد و پس می‌زند.

بابک کیوانی مشاور پروژه، طراح صدا و آهنگساز، سینا ییلاق بیگی طراح صحنه، صالح تسبیحی طراح پوستر و بروشور، مهرناز عباسی طراح لباس، رضا خضرایی طراح نور، مصطفی قاهری طراح ویدئو، تیزر وعکاس، محمد حسن درباغی فرد دستیار اول کارگردان وبرنامه‌ریز، علی عسگرپور و رضا سید آبادی گروه کارگردانی، مصطفی طباطبایی نسب سرپرست ساخت دکور، مهدی عابدی، هادی عابدی، علیرضا اسکندری و امیرحسین دلشاد دستیاران اجرایی دکور، فاران یزدی‌زاده دستیار طراح لباس، کمند رهسپار اجرای گرافیک صحنه، رکسانا دهری خیاط دیگر عوامل اجرایی این نمایش را تشکیل می‌دهند.

این نمایش که از ۱۸ شهریور روی صحنه رفته تا بیستم مهر دایر است.

منبع: ایرنا

امیرمسعود فدائی، حسین چیانی، هلیا حسینی و محمد فروزنده این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش گور پلاس i
بازیگران نمایش «گور پلاس» معرفی شدند | عکس برای اجرا در تئاتر شهر؛بازیگران نمایش «گور پلاس» معرفی شدند
بازیگران نمایش «گور پلاس» به کارگردانی شهاب ‌مهربان برای اجرا در سالن ‌قشقایی مجموعه تئاتر شهر معرفی شدند. نمایش «گور پلاس» به نویسندگی وهاب مهربان، شهاب ‌مهربان، کارگردانی شهاب ‌مهربان و تهیه‌کنندگی علیرضا ‌توسلی ‌زاده از ۱۱ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۲۰ در ‌سالن ‌قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود. داریوش ‌رشادت، الهام اخوان، مهدی ‌یگانه، میلاد مرادی، پرتو ‌مهر، رحمان یاوری بازیگران این اثر نمایشی هستند. در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «موش اگه قرار بود به همین راحتی گیر آدمیزاد بی‌افته ...
دیدن ادامه ››

بازیگران نمایش «گور پلاس» به کارگردانی شهاب ‌مهربان برای اجرا در سالن ‌قشقایی مجموعه تئاتر شهر معرفی شدند.

نمایش «گور پلاس» به نویسندگی وهاب مهربان، شهاب ‌مهربان، کارگردانی شهاب ‌مهربان و تهیه‌کنندگی علیرضا ‌توسلی ‌زاده از ۱۱ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۲۰ در ‌سالن ‌قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

داریوش ‌رشادت، الهام اخوان، مهدی ‌یگانه، میلاد مرادی، پرتو ‌مهر، رحمان یاوری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «موش اگه قرار بود به همین راحتی گیر آدمیزاد بی‌افته که دیگه موش، موش نمی‌شد.»

شهاب مهربان پیش‌ازاین به‌عنوان کارگردان نمایش‌های «در»، «لوسیا» و «بوکسور» را روی صحنه برده است و نویسندگی «آخرین سه‌شنبه سال»، «قتل در موقعیت ۳۵ درجه شمالی»، «ونوم» و... را به عهده داشته است.

پیش‌فروش بلیت‌های این اثر نمایشی در سایت تیوال آغاز شده است.

 

جزییات دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی - همدان آماده برگزاری یک رویداد باشکوه ملی می‌شود | عکس با برپایی چند دیدارمشترک انجام گرفت؛جزییات دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی - همدان آماده برگزاری یک رویداد باشکوه ملی می‌شود
مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیرجشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان طی روزهای گذشته با حضوردر شهرهمدان ضمن دیدار با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان تازه ترین اقدامات انجام گرفته برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رویداد قرارگرفتند. به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حمیدرضا حاج بابایی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان در مجلس به همراه عباس صوفی دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی روزهای گذشته طی دیدارمشترک با حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره ...
دیدن ادامه ››

مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیرجشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان طی روزهای گذشته با حضوردر شهرهمدان ضمن دیدار با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جریان تازه ترین اقدامات انجام گرفته برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن این رویداد قرارگرفتند.

به گزارش روابط عمومی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، حمیدرضا حاج بابایی نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم همدان در مجلس به همراه عباس صوفی دیگر نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی روزهای گذشته طی دیدارمشترک با حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، امیر مشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، مسعود ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، محمود رجبی سرپرست جدید معاونت امور فرهنگی و گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، ارشاد استعدادی مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توحید معصومی مشاورویژه مدیرکل هنرهای نمایشی آمادگی کامل خود را برای حمایت و پشتیانی از برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان اعلام کردند.  

در این جلسه که درراستای هم‌افزایی و هماهنگی برای برگزاری هر چه منسجم‌تر و موثتر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان برگزار شد، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی آمادگی خود برای  حمایت و پشتیبانی کامل و موثراز ستاد برگزاری جشنواره در تهران و همدان اعلام کردند.

تلاش اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ارتقای سطح کیفی آثارنمایشی عرصه تئاترکودک و نوجوان به واسطه برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان از جمله مواردی بود که حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی به آنها اشاره و از شهرداری همدان به جهت حمایت ویژه در این دوره از جشنواره قدردانی کرد.

امیرمشهدی عباس دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان هم در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش دست اندرکاران ستاد برگزاری جشنواره به ویژه شهرداری همدان، گزارشی از روند فعالیت‌های انجام گرفته برای هرچه باشکوه‌تر این رویداد نمایشی را ارائه داد.  

برگزاری جلسه ویژه دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شهردارهمدان و معاونان بخش‌های مختلف این مجموعه، برپایی یک جلسه مشترک با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان درباره مرمت سالن «سینما کانون»همدان و نحوه همکاری این مجموعه در ایام برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری یک جلسه مشترک با حضورهنرمندان پیشکسوت تئاتر همدان و مدیرانجمن نمایش استان همدان با هدف بهره‌مندی از تجربیات آنها در ایام برپایی جشنواره، تلاش برای انجام هماهنگی‌های موثرتر در حوزه‌های هزینه‌ها و فعالیت‌های مالی جشنواره، از دیگر اقداماتی بود که دراین سفرهای جداگانه انجام گرفت.   

امیرمشهدی عباس دبیر و علیرضا آقایی مدیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همچنین طی روزهای گذشته نیز جلسه دیگری با حضور محمود رجبی سرپرست سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری تهران و مدیران کمیته‌های اجرایی جشنواره در همدان برگزار کردند تا برنامه ریزی منسجم‌تری برای هرچه منظم‌تر شدن فعالیت‌هایی اجرایی انجام شود. این درحالی است که بازدید از دبیرخانه جشنواره در شهرداری همدان، برنامه ریزی درباره نحوه برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، نحوه برگزاری آیین رونمایی از پوستر جشنواره، بازدید از تالارهای نمایشی میزبان گروه‌های ایرانی و خارجی شرکت کننده در جشنواره، و موضوعات اجرایی دیگر از دیگر مباحثی بود که در این دیدارها صورت گرفت.  

بیست و نهمین «جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی ایران آبان ماه سال ۱۴۰۳ با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی ، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسلها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است. 

محمد فروزنده این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
امیر دژاکام «دایره گچی قفقازی» را به صحنه می‌برد | عکس بعد از چند سال دوری از تئاتر؛ امیر دژاکام «دایره گچی قفقازی» را به صحنه می‌برد
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر ایرن قصد دارد بعد از مدت‌ها دوری از عرصه تئاتر نمایش «دایره گچی قفقازی» را روی صحنه ببرد. به گزارش مشاور رسانه‌ای نمایش، امیر دژاکام نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر که آخرین بار نمایش «ایوب خان» را در سال ۹۹ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه برده بود، قصد دارد بعد از نزدیک به ۴ سال دوری از فضای رسمی تئاتر نمایش «دایره گچی قفقازی» برتولت برشت را در آینده‌ای نزدیک به صحنه ببرد. دژاکام که پیش از این در فروردین و اردیبهشت ۸۴ این اثر نمایشی را با حضور بازیگران جوانی چون نادیا فرجی، نیلوفر ...
دیدن ادامه ››

امیر دژاکام نویسنده و کارگردان شناخته شده تئاتر ایرن قصد دارد بعد از مدت‌ها دوری از عرصه تئاتر نمایش «دایره گچی قفقازی» را روی صحنه ببرد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای نمایش، امیر دژاکام نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر که آخرین بار نمایش «ایوب خان» را در سال ۹۹ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر به صحنه برده بود، قصد دارد بعد از نزدیک به ۴ سال دوری از فضای رسمی تئاتر نمایش «دایره گچی قفقازی» برتولت برشت را در آینده‌ای نزدیک به صحنه ببرد.

دژاکام که پیش از این در فروردین و اردیبهشت ۸۴ این اثر نمایشی را با حضور بازیگران جوانی چون نادیا فرجی، نیلوفر خوشبو، سامان دارابی، دانیال سرجی، بابک بهارستان، سروش کریمی در سالن شماره ۲ مجموعه تئاترشهر اجرا کرده و مورد استقبال مخاطبان تئاتر قرار گرفته بود این بار قصد دارد با خوانشی معاصر این اثر برشت را در فضایی مفرح و کمدی روی صحنه ببرد.

نمایش «دایره گچی قفقازی» با حضور هنرمندان حرفه‌ای تئاتر و هنرجویان و دانشجویان بازیگری به صورت مستقل تولید شده است که زمان و مکان اجرا و اسامی بازیگران و عوامل در خبرهای تکمیلی اعلام می‌شود.

 

امیرمسعود فدائی، محمد فروزنده و عرفان ضرغامی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خانه نمایش دا، مهر ماه سال جاری میزبان دو نمایش «دردنوشان» و «گرامر» خواهدشد. | عکس خانه نمایش دا، مهر ماه سال جاری میزبان دو نمایش «دردنوشان» و «گرامر» خواهدشد.
به گزارش روابط عمومی خانه نمایش دا، نمایش «دردنوشان» به‎نویسندگی، طراحی و کارگردانی عمار تفتی و نمایش «گرامر» نوشته و کار حسین برفی‌نژاد از ۸ مهر ماه در خانه نمایش دا به صحنه خواهند آمد.نمایش «دردنوشان» که سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر نیز اجرا شده است، از ۸ مهر ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود. راوی این اثر نمایشی عمار تفتی است و نوید نوبخت خواننده و دکلماتور و نوازنده دف این نمایش مبنیا منصوری و نوازنده کمانچه آن مهشاد هاتف است.دیگر عوامل نمایش «دردنوشان» که مجری طرح آن خانه نمایش دا است، عبارتند ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی خانه نمایش دا، نمایش «دردنوشان» به‎نویسندگی، طراحی و کارگردانی عمار تفتی و نمایش «گرامر» نوشته و کار حسین برفی‌نژاد از ۸ مهر ماه در خانه نمایش دا به صحنه خواهند آمد.

نمایش «دردنوشان» که سال گذشته در تماشاخانه ایرانشهر نیز اجرا شده است، از ۸ مهر ماه ساعت ۱۹ در سالن شماره ۱ خانه نمایش دا روی صحنه می‌رود. راوی این اثر نمایشی عمار تفتی است و نوید نوبخت خواننده و دکلماتور و نوازنده دف این نمایش مبنیا منصوری و نوازنده کمانچه آن مهشاد هاتف است.

دیگر عوامل نمایش «دردنوشان» که مجری طرح آن خانه نمایش دا است، عبارتند از: طراح صدا: ارشام ‌مودبیان، طراح پوستر: مرضیه رشیدی، موشن گرافیک و ساخت تیزر: بهروز ‌داوری، منشی صحنه، نور، صدا: لیلا ‌نصیریان، دستیار کارگردان و خوشنویس: عالم ‌صبور و عکاس: پیام ‌احمدی‌کاشانی.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: به باور گروه نمایش، اشعار عرفای ایرانی، ویژگی درمان‌گرانه دارد و دارای سطح فرکانسی است که در روان آدمی، درمانگری می‌کند. در این اثر که با شیوه سایکودرام به اجرا در می‌آید، به گونه‌ای ویژه به غزلیات سعدی پرداخته شده است.

نمایش «گرامر» به نویسندگی، کارگردانی حسین برفی‌نژاد نیز از ۸ مهرماه ساعت ۲۰:۴۵ در سالن شماره ۱ خانه نمایش دا روی صحنه خواهد رفت. بازیگران این اثر نمایشی که با همکاری خانه نمایش دا اجرا می‌شود؛ فائزه ‌یوسفی و متین ‌خیبلی و تهیه‌کنندگان آن حسین ‌برفی‌نژاد، متین ‌خیبلی و فائزه ‌یوسفی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: صدا: نگین ‌نشاط، دستیار کارگردان: هادی حاجی‌زاده، منشی صحنه: نگار کاظمیان، مدیر صحنه: ماهان اصفهانی‌پور، طراح نور: نیلوفر ‌نقیب‌‌ساداتی، محمدرضا ‌رحمتی، طراح لباس: ساناز دوردی‌نژاد، دستیار لباس: آرینا حکمی، ویدئو کریتور: سعید الیاسی، طراح گرافیک: متین ‌خیبلی، موشن گرافیک: امیرحسین کربلایی، تصویرساز: کیمیا حشمتی‌نژاد و عکاس: مریم خیبلی.

در خلاصه داستان نمایش «گرامر» آمده است:  ما نرفتیم ولی تا الان پنج بار تمرین رفتن کردیم...

علاقمندان به تماشای این دو نمایش می‌توانند بلیت آن را از سامانه تیوال تهیه کنند

محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی و عرفان ضرغامی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش دلار i
نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صد خسروی» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.  | عکس «دلار» در پردیس تئاتر شهرزاد نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صد خسروی» در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.
به گزارش مشاور رسانه، نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی مجید صد خسروی و تهیه‌کنندگی «گروه چرخ دنده» به زودی در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. مجید صد خسروی پیش از این کارگردانی نمایش‌های «مادر»، «به همین سادگی»، «هغت سنگ دانته» و «طبقه کور» را به عهده داشته است.  شهاب ذوقی، ملیکا حسینی، میثم پیرمحمدی، رضا آرامش، نسیم پورسلیم، مجید صدخسروی، نرگس خزائلی در نمایش «دلار» به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش «دلار» آمده است: مسئله بودن یا نبودن نیست، ...
دیدن ادامه ››

به گزارش مشاور رسانه، نمایش «دلار» به نویسندگی و کارگردانی مجید صد خسروی و تهیه‌کنندگی «گروه چرخ دنده» به زودی در سالن ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. مجید صد خسروی پیش از این کارگردانی نمایش‌های «مادر»، «به همین سادگی»، «هغت سنگ دانته» و «طبقه کور» را به عهده داشته است. 

شهاب ذوقی، ملیکا حسینی، میثم پیرمحمدی، رضا آرامش، نسیم پورسلیم، مجید صدخسروی، نرگس خزائلی در نمایش «دلار» به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه نمایش «دلار» آمده است: مسئله بودن یا نبودن نیست، مسئله نان است و آب و هوا، در این اقلیم بی‌نظم ما هستیم اما انگار ما نیستیم، شاید برای نبودن باید بود، یا برای بودن باید نبود. چون زیست میکنیم برای مردن و میمیرم برای زندگی. کاش، کاش، کاش...

اخبار تکمیلی به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

محمد فروزنده، امیرمسعود فدائی و عرفان ضرغامی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
معرفی متون راه یافته به مرحله بازبینی بخش «سردار آسمانی» جشنواره تئاتر مقاومت | عکس توسط هیئت ارزیابی انجام شد؛ معرفی متون راه یافته به مرحله بازبینی بخش «سردار آسمانی» جشنواره تئاتر مقاومت
هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت اسامی نمایشنامه‌های راه یافته به مرحله بازبینی این بخش را اعلام کردند. به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت متشکل ازسیروس همتی، ابوذر چهل امیرانی، مصطفی کولیوندی از بین ۳۱۹ متن، طرح و ایده ارسال شده به دبیرخانه، آثار راه یافته زیر را برای حضور در مرحله بازبینی این بخش معرفی کردند. براساس این گزارش اسامی متون راه یافته به مرحله بازبینی بخش «سردار آسمانی» جشنواره بین ...
دیدن ادامه ››

هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت اسامی نمایشنامه‌های راه یافته به مرحله بازبینی این بخش را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت متشکل ازسیروس همتی، ابوذر چهل امیرانی، مصطفی کولیوندی از بین ۳۱۹ متن، طرح و ایده ارسال شده به دبیرخانه، آثار راه یافته زیر را برای حضور در مرحله بازبینی این بخش معرفی کردند.

براساس این گزارش اسامی متون راه یافته به مرحله بازبینی بخش «سردار آسمانی» جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت (بدون تقدم و تأخر) به شرح زیر اعلام شده است:

۱- «قالیچه سلیمان» به نویسندگی و کارگردانی آرش رضایی از بندرماهشهر (استان خوزستان)

۲- «کلوخ» به نویسندگی محمد دشتی و کارگردانی زهرا مرادی از دوگنبدان (استان کهگیلویه و بویراحمد)

۳- «انگشتری» به نویسندگی و کارگردانی فاطمه پارسا فرد از اندیشمک (استان خوزستان)

۴- «تندیس حاج قاسم» به نویسندگی و کارگردانی کاظم ارجمند نیا از بوشهر (استان بوشهر)

۵- «داستان یک سنگ» به نویسندگی سعید ذبیحی و کارگردانی فاطمه مهدی آبادی از کرمانشاه (استان کرمانشاه)

۶- «نشان» به نویسندگی و کارگردانی رضوان پارسا از یزد (استان یزد)

۷- «تا کرمان که راهی نیست» به نویسندگی و کارگردانی محسن یارمحمدی از هرسین (استان کرمانشاه)

۸- «انگشت و انگشتر» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از تبریز (استان آذربایجان شرقی)

۹- «الگوریتم فینگر» به نویسندگی و کارگردانی حمید عابدی از قوچان (استان خراسان رضوی)

۱۰- «لنا» به نویسندگی و کارگردانی مریم رضا زاده از نظرآباد (استان البرز)

۱۱- «سیاه و سفید» به نویسندگی سید مصطفی موتورچی و کارگردانی سید محمد رودباری از مراغه (استان آذربایجان شرقی)

۱۲- «نذر آب» به نویسندگی و کارگردانی ناهید گودرزی از الیگودرز (استان لرستان)

۱۳- «میدان دار» به نویسندگی و کارگردانی سعید بادینی از زاهدان (استان سیستان و بلوچستان)

۱۴- «جان بخش» به نویسندگی و کارگردانی احسان بحرینی از جیرفت (استان کرمان)

۱۵- «تکه های زنجیر» به نویسندگی و کارگردانی جلال احمد پور از تهران (استان تهران)

۱۶- «سردار» به نویسندگی محسن مجیدی و کارگردانی مهدیه اخوان از کرمان (استان کرمان)

۱۷- «درختان خورشید» به نویسندگی و کارگردانی حسین نادری از تهران (استان تهران)

۱۸- «مای بارد» به نویسندگی و کارگردانی میثم حبیبی از تبریز (استان آذربایجان شرقی)

۱۹- «انشای دخترمتولد ۸۴» به نویسندگی مهدی صالحیار و کارگردانی علی میر از زاهدان (استان سیستان و بلوچستان)

۲۰- «یادگاری» به نویسندگی و کارگردانی سیدرضی محمودی از اردبیل (استان اردبیل)

۲۱- «Wcnsf» به نویسندگی آرزو بهرامی و کارگردانی مهدی روزبهانی از تهران (استان تهران)

۲۲- «مهمان کشی» به نویسندگی و کارگردانی بهنام میرزایی از همدان (استان همدان)

۲۳- «دست عباس» به نگارش گروه نمایش و کارگردانی زهرا چراغی از ایلام (استان ایلام)

۲۴- «مرد سرش بره قولش نمی ره» به نویسندگی مارال ایزدبخش و کارگردانی پویا امامی از اصفهان (استان اصفهان)

۲۵- «مجازاتش کنید» به نویسندگی و کارگردانی نگین مرادی از کرج (استان البرز)

۲۶- «اقتباب» به نویسندگی سید صادق فاضلی و کارگردانی سید محسن هاشمی از تربت حیدریه (استان خراسان رضوی)

۲۷- «روایت علمدار» به نویسندگی و کارگردانی مجید خسروان از اسلامشهر (استان تهران)

۲۸- «صمیم» به نویسندگی ندا حبیبی و کارگردانی محبوبه فیروزچی از مشهد (استان خراسان رضوی)

۲۹- «لیدرجنگ» به نویسندگی و کارگردانی مارال ایزدبخش از بوشهر (استان بوشهر)

۳۰- «نامه‌ها و ناله‌های کبوتران بی‌لانه» به نویسندگی و کارگردانی محمد فرجی از تهران (استان تهران)

۳۱- «استیک با سس باربیکیو» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان (استان اصفهان)

۳۲- «وطن» به نویسندگی و کارگردانی عباس خلیفه لو از اهر (استان آذربایجان شرقی)

۳۳- «سیگنال روی خط BTS» به نویسندگی مجتبی خلیلی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از بهارستان (استان تهران)

۳۴- «رویای پوشالی» به نویسندگی و کارگردانی نرگس نوری از اهواز (استان خوزستان)

۳۵- «همچون پروانه» به نویسندگی علی اصغر خطیب زاده از دامغان (استان سمنان)

۳۶- «هارداسان» به نویسندگی و کارگردانی علی مجیدپوراز تبریز (استان آذربایجان شرقی)

۳۷- «من خسته نیستم» به نویسندگی و کارگردانی مسعود رشیدی از قوچان (استان خراسان رضوی)

۳۸- «رنج برنج» به نویسندگی محمدپورجعفری و کارگردانی مرتضی زحمتکش از رشت (استان گیلان)

۳۹- «خیابان» به نویسندگی و کارگردانی ابوالفضل صادقی از اصفهان (استان اصفهان)

آثار مشروط:

۱- «اروند» به نویسندگی و کارگردانی علی ربیحاوی از ساری (استان مازندران)

۲- «پاهای خالی من» به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از مریوان (استان کردستان)

۳- «سیاه متمایل به سفید» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا جعفری لفوت از آستانه اشرفیه (استان گیلان)

۴- «نجات سرباز رامین» به نویسندگی کیانوش احمدی و کارگردانی کامیاب احمدی از شهریار (استان تهران)

۵- «خانیم» به نویسندگی و کارگردانی محمد یوسفی زاده از مرند (استان آذربایجان شرقی)

۶- «تندیس عشق» به نویسندگی و کارگردانی سید عباس میرمعنوی از رشت (استان گیلان)

۷- «رایت فلایر» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران (استان ایلام)

۸- «موالی » به نویسندگی و کارگردانی مهدی فتحی از نظرآباد (استان البرز)

۹- «قصه بالی که پرواز کرد» به نویسندگی و کارگردانی امیرامینی از لاهیجان (استان گیلان)

۱۰- «سهراب کشون» به نویسندگی و کارگردانی سید مهرداد کاووسی از تهران (استان تهران)

۱۱- «ماهی قرمزهای دریا» به نویسندگی وکارگردانی روح الله آریس از کرمان (استان کرمان)

۱۲- «نوش دارو» به نویسندگی محمد قاسمی و کارگردانی اکرم علیزاده از کرمان (استان کرمان)

۱۳- «لین احمدآباد» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه از آبادان (استان خوزستان)

۱۴- «روژدا» به نویسندگی مصطفی جعفری خوزانی و کارگردانی محمد رادمهر از اصفهان (استان اصفهان)

۱۵- «قهرمان» به نویسندگی و کارگردانی نرگس خاک کار از ملایر(استان همدان)

۱۶- «پرواز پرفرود پروانه» به نویسندگی کاسان سالاری و کارگردانی آرزو جعفری از کرمان (استان کرمان)

۱۷- «کودکان غزه» به نویسندگی و کارگردانی مسعود کردی از بروجرد (استان لرستان)

در بخش «تئاترخیابانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت که با عنوان«سردار آسمانی» و نگاه موضوعی به رشادت های سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، موضوعاتی چون «سیره زندگی و مبارزات سیدالشهدای مقاومت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «سیره زندگی و مبارزات شهدا و رزمندگان دفاع از حرم و محور مقاومت»، «عملیات ها و رخدادهای مهم دفاع از حرم و محور مقاومت»، «نقش تاریخی شهدای خدمت، تقویت محور مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین»، «مقاومت، ایستادگی و مظلومیت مردم فلسطین به ویژه وقایع اخیر غزه»، «حماسه طوفان الاقصی و حماسه وعده صادق» به عنوان محورهای اصلی معرفی شده‌اند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

علاقه‌مندان برای دریافت تازه ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

امیر مسعود و محمد فروزنده این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش قضیه تفنگ چخوف i
نمایش «قضیه تفنگ چخوف» به صحنه باز می‌گردد | عکس برای دومین دور اجرانمایش «قضیه تفنگ چخوف» به صحنه باز می‌گردد
دومین دور اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیردل‌زنده از ۵ مهر؛ ساعت: ۱۹ در تئاتر «هامون» آغاز می‌شود و تا ۲۰ مهر روی صحنه می‌ماند. بازیگران این نمایش که نخستین بار از ۱۶ مرداد تا ۳۱ شهریور در تماشاخانه هامون اجرا شد، به ترتیب ورود به صحنه، محمدعلی الحمد، مهران اکبری، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور، محمد معتضدی، پرستو الماس، یگانه منصوری، سیاوش کریما، سارا عزیزی، نیلان نکویی و درسا مهری هستند. نمایش «قضیه تفنگ چخوف» قصه ۹ تن از مشاهیر بزرگ جهان را روایت می‌کند که برای اولین بار در دنیای پس از مرگ ...
دیدن ادامه ››

دومین دور اجرای نمایش «قضیه تفنگ چخوف» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیردل‌زنده از ۵ مهر؛ ساعت: ۱۹ در تئاتر «هامون» آغاز می‌شود و تا ۲۰ مهر روی صحنه می‌ماند.

بازیگران این نمایش که نخستین بار از ۱۶ مرداد تا ۳۱ شهریور در تماشاخانه هامون اجرا شد، به ترتیب ورود به صحنه، محمدعلی الحمد، مهران اکبری، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور، محمد معتضدی، پرستو الماس، یگانه منصوری، سیاوش کریما، سارا عزیزی، نیلان نکویی و درسا مهری هستند.

نمایش «قضیه تفنگ چخوف» قصه ۹ تن از مشاهیر بزرگ جهان را روایت می‌کند که برای اولین بار در دنیای پس از مرگ با هم وارد مسابقه‌ای می‌شوند و... .

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سامانه تیوال مراجعه کنند.

امیرمسعود فدائی، ساسان، امیر مسعود و محمد فروزنده این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش خشت خام خانه i
نمایش «خشت خام خانه» برای سه اجرا تمدید شد | عکس نمایش «خشت خام خانه» برای سه اجرا تمدید شد
نمایش «خشت خام خانه» به نویسندگی و کارگردانی علی ‌اصغری برای سه اجرای دیگر تمدید شد و در روزهای ۳، ۴ و ۵ مهرماه روی صحنه خواهد رفت. به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، نمایش «خشت خام خانه» به نویسندگی و کارگردانی علی ‌اصغری و تهیه‌کنندگی علی ‌اصغری و آرزو ‌ارمغانی از ۲۸ مرداد ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ‌شماره ‌۱ خانه ‌نمایش ‌دا روی صحنه رفته است.  این اثر نمایشی که قرار بود تا روز جمعه ۳۰ شهریور روی صحنه برود، برای سه اجرای دیگر تمدید شد و در روزهای ۳، ۴ و ۵ مهرماه روی صحنه خواهد رفت. مصطفی ‌قدیری، مرجان ‌مومنی، ...
دیدن ادامه ››

نمایش «خشت خام خانه» به نویسندگی و کارگردانی علی ‌اصغری برای سه اجرای دیگر تمدید شد و در روزهای ۳، ۴ و ۵ مهرماه روی صحنه خواهد رفت.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، نمایش «خشت خام خانه» به نویسندگی و کارگردانی علی ‌اصغری و تهیه‌کنندگی علی ‌اصغری و آرزو ‌ارمغانی از ۲۸ مرداد ساعت ۲۱:۱۵ در سالن ‌شماره ‌۱ خانه ‌نمایش ‌دا روی صحنه رفته است. 

این اثر نمایشی که قرار بود تا روز جمعه ۳۰ شهریور روی صحنه برود، برای سه اجرای دیگر تمدید شد و در روزهای ۳، ۴ و ۵ مهرماه روی صحنه خواهد رفت.

مصطفی ‌قدیری، مرجان ‌مومنی، امیرحسین ‌قلیچ، کیانوش ‌عینی، محمد ‌نوحیان، سپیده ‌جعفری، ندا ‌حسینی، پرستو ‌امیدوار بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: «یک عمارت قدیمی بازمانده از دوره قاجار که در بافت فرسوده‌ شهرداری قرار می‌گیرد ولی اعضای این خانه نمی‌خواهند که اتفاقی برای این عمارت بیوفتد...»

برنامه‌ریز: یاسمین ‌برزگری، دستیار کارگردان: حسین ‌عباسپور، مشاور پروژه: فرزاد ‌حسنی، مجری طرح: مجید حسنی، مدیر تولید: مصطفی ‌عربستانی، منشی صحنه: الهام ‌شکیبا، مدیر صحنه: سمانه بهزاد پور، طراح نور: آرش سیفی، طراح لباس: مهسا جمالی، طراح گریم: مونا ‌جعفری، مجری گریم: هانیه ‌روحانی، موسیقی: آرمین ‌امین ‌ترابی، صدابردار، گیتار: آریا طاری، پیانو: آرمین ‌امین ‌ترابی، میکس، مستر: حمید صانع، روابط عمومی: لیلا زارعی، محمد نیکبخت، مدیر اجرایی: ماندانا معزپور تبلیغات: گروه ‌هنری ‌مراکی، تبلیغات مجازی: لیلا ‌افتخاری، تبلیغات: (گروه دوم) صادق حسینی، عکاس: الهه کریمی، مشاور رسانه‌ای: علی کیهانی دیگر عواملی هستند که در این اثر نمایشی حضور دارند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که به روزهای پایانی اجرا رسیده است، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

امیرمسعود فدائی، ساسان، امیر مسعود و امین کاکولکی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش بی پایانی i
 تمدید اجرا و تغییر ساعت نمایش «بی‌پایانی...» در تئاترشهر | عکس تمدید اجرا و تغییر ساعت نمایش «بی‌پایانی...» در تئاترشهر
نمایش «بی‌پایانی…» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی با تمدید اجرا تا ۶ مهرماه و تغییر ساعت نمایش در سالن سایه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. به گزارش مشاور رسانه پروژه، نمایش «بی‌پایانی…» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و تهیه‌کنندگی رها جهانشاهی از ۳۰ مردادماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است. نمایش «بی پایانی...» با استقبال مخاطبان تا ۶ مهرماه تمدید شد و با تغییر تایم اجرا از ساعت ۲۰ به ساعت ۱۸:۱۵ در سالن سایه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. در این اثر نمایشی، ...
دیدن ادامه ››

نمایش «بی‌پایانی…» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی با تمدید اجرا تا ۶ مهرماه و تغییر ساعت نمایش در سالن سایه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

به گزارش مشاور رسانه پروژه، نمایش «بی‌پایانی…» با طراحی، نویسندگی و کارگردانی صحرا فتحی و تهیه‌کنندگی رها جهانشاهی از ۳۰ مردادماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

نمایش «بی پایانی...» با استقبال مخاطبان تا ۶ مهرماه تمدید شد و با تغییر تایم اجرا از ساعت ۲۰ به ساعت ۱۸:۱۵ در سالن سایه تئاتر شهر میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

در این اثر نمایشی، الهام شعبانی، حدیث میرامینی، مهسا طهماسبی به‌عنوان بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند.

«بی‌پایانی…» قصه سه دوست قدیمی است که بعد از مدت‌ها دور هم جمع می‌شوند و دست تقدیر سرنوشتشان را زیر و رو می‌کند.

با صدای: محمد چناری، مجری طرح: یوسف ‌میراحمدی، مدیر پروژه: عدنان کاپوسیان، مدیر اجرایی: وحید جوادی، مدیر تولید: کاظم ‌بابایی، آهنگساز، مهندسی صدا: بابک ‌کیوانی، طراح گرافیک، ساخت تیزر، عکاس: محمدصادق ‌زرجویان (کت ‌استودیو)، پوستر و موشن: امیرحسین ‌ستوده ‌نسب (کت ‌استودیو)، مدیر تبلیغات: نوید ‌آغاز، مشاور رسانه‌ای: علی ‌کیهانی، عکاس تبلیغات: آرش خدا کرمی، دستیار کارگردان، برنامه ریز: محسن ‌خسروی، مجیر ‌معینی، منشی صحنه: نادره ‌نادری، مدیر صحنه: علی مرادی، صدا بردار: امیر خوارزمی، مجری نور: علی ‌ذوالفقاری، با همراهی: آموزشگاه هشت ستاره، مبلمان باروس عواملی هستند که صحرا فتحی را در این اثر نمایشی همراهی می‌کند.

علاقه‌مندان به تماشای نمایش «بی‌پایانی...» می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

بهاره مکرم، امیرمسعود فدائی، ساسان و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش آن شب i
پوستر نمایش «آن شب» رونمایی شد | عکس هم‌زمان با آغاز پیش‌فروش بلیت در سایت تیوالپوستر نمایش «آن شب» رونمایی شد
نمایش «آن شب» نوشته و کارگردانی خشایار پیرعلمی، بر اساس طرحی از امیرعلی محمدی از ۴ تا ۱۳ مهر ساعت ۱۹، در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود. پوستر این نمایش با طراحی افشین امیری بهقدم اصل، هم‌زمان با آغاز پیش فروش بلیت، رونمایی شد. بازیگران نمایش «آن شب» (به ترتیب ورود به صحنه): امیرعلی محمدی، عباس محمدی، حنا فتح اللهی، مائده عباسی و احمد استیری هستند. در خلاصه داستان این نمایش که بازیگر نقش اصلی آن را یک هنرمند کم‌توان جسمی-حرکتی ایفا می‌کند؛ آمده‌است: «یه مونولوگ از هملت شکسپیر هست که می‌خوام حفظش کنی، میتونی؟ - بله، ...
دیدن ادامه ››

نمایش «آن شب» نوشته و کارگردانی خشایار پیرعلمی، بر اساس طرحی از امیرعلی محمدی از ۴ تا ۱۳ مهر ساعت ۱۹، در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می‌رود.

پوستر این نمایش با طراحی افشین امیری بهقدم اصل، هم‌زمان با آغاز پیش فروش بلیت، رونمایی شد.

بازیگران نمایش «آن شب» (به ترتیب ورود به صحنه): امیرعلی محمدی، عباس محمدی، حنا فتح اللهی، مائده عباسی و احمد استیری هستند.

در خلاصه داستان این نمایش که بازیگر نقش اصلی آن را یک هنرمند کم‌توان جسمی-حرکتی ایفا می‌کند؛ آمده‌است: «یه مونولوگ از هملت شکسپیر هست که می‌خوام حفظش کنی، میتونی؟

- بله، شما بفرستید من یه روزه حفظش می‌کنم.

- نه، می‌خوام برای همه زندگیت حفظش کنی.»

دیگر عواملی که در نمایش «آن شب» خشایار پیرعلمی را همراهی می‌کنند، عبارتند از: گروه کارگردانی: سعید حاجی حیدری، مصطفی دارابی، نیما مهدی اوغلی، موسیقی: کیکاووس فرجی (به همراه قطعاتی از جان سورمان، استاد حسین علیزاده، ویگن دِردِریان، نیزل فرام و اولافور آرنالز، اسفندیار منفرزاده)، طراحی صحنه و نور: علی پیرعلمی، طراحی لباس: مونا نصرتی حسینی، طراحی چهره پردازی: پیمان کظیمی، طراحی پوستر: افشین امیری بهقدم اصل، منشی صحنه: یگانه راستی، رسانه: میترا رضائی.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت نمایش «آن شب» می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

 

امیرمسعود فدائی، ساسان و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش ریش آبی i
ریش آبی در ۴۵ اجرا با ۱۲ هزار تماشاگر به ایستگاه پایانی رسید | عکس ریش آبی در ۴۵ اجرا با ۱۲ هزار تماشاگر به ایستگاه پایانی رسید
کمپانی فیلم و هنرهای اجرایی ویرگول با نمایش «ریش آبی» با بیش از ۱۲ هزار تماشاگر در ۴۵ اجرا، روز جمعه به پایان رسید. تمامی بلیت‌های این اثر و صندلی‌های خارج از ظرفیت در ۴۵ اجرا به فروش رسیده است. ریش آبی به نویسندگی و کارگردانی آروند دشت‌آرای با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی، خسرو پسیانی، پریسا شاه‌ولیان در سالن کُرهال پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب به روی صحنه رفت. از دیگر عوامل می‌توان به شایلان عشایری (طراح صحنه)، امیرحسین سیر (طراح نور)، علی کیانیان (آهنگساز و طراح صدا)، مهتا کریمی (مدیر پروژه)، کاوه عاشوری‌نیا (طراح گرافیک)، شیما مرادی (منشی ...
دیدن ادامه ››

کمپانی فیلم و هنرهای اجرایی ویرگول با نمایش «ریش آبی» با بیش از ۱۲ هزار تماشاگر در ۴۵ اجرا، روز جمعه به پایان رسید.

تمامی بلیت‌های این اثر و صندلی‌های خارج از ظرفیت در ۴۵ اجرا به فروش رسیده است.

ریش آبی به نویسندگی و کارگردانی آروند دشت‌آرای با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی، خسرو پسیانی، پریسا شاه‌ولیان در سالن کُرهال پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب به روی صحنه رفت.

از دیگر عوامل می‌توان به شایلان عشایری (طراح صحنه)، امیرحسین سیر (طراح نور)، علی کیانیان (آهنگساز و طراح صدا)، مهتا کریمی (مدیر پروژه)، کاوه عاشوری‌نیا (طراح گرافیک)، شیما مرادی (منشی صحنه)، بهروز داوری (ساخت تیزر و موشن گرافیک)، سارا ‌حدادی (مشاور رسانه‌ای و روابط عمومی)، صدف رضاپور (مدیر تبلیغات)، کیارش مسیبی (عکاس)، رضا سعیدی (کپی‌رایتر)، علیرضا ‌کوزه‌گر، پوریا محسنی، نازنین ‌یارویسی، مهدی ‌پاکمنش (دستیاران نور)، شهرزاد کاظمی فروز (دستیار لباس)، پریسا مرادی (دستیار طراح صحنه)، امین رجبی (مدیر صحنه)، غزال هاشمی، صبا ‌تنهایی ، رضا محرابیان (صدابرداران)،صبا ‌تنهایی (مسئول نور)، نسرین درفشی (امور مالی) اشاره کرد، همچنین رستوران آولی با شعار حامی فرهنگ و هنر حامی مالی این پروژه است.

این نمایش بازخوانی رمان "ریش آبی" نوشته امیلی نوتوم با ترجمه ویدا سامعی است.

نمایش به کارگردانی جابر رمضانی؛نمایش "آدمـبچه" در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر به صحنه می‌رود
"آدمبچه" به نویسندگی و کارگردانی جابر رمضانی مهر و آبان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایرانشهر به صحنه می‌رود.به گزارش روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ نمایش "آدمبچه" تازه‌ترین پروژه‌ی گروه تئاتر سوراخ تو دیوار به نویسندگی و کارگردانی جابر رمضان و تهیه کنندگی محمد قدس از هشتم مهر ماه اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز می‌کند. این نمایش یک پروژه پژوهشی اجرایی با محوریت نوجوانان، اقتباسی از نمایشنامه‌ی مبتدی‌ها نوشته‌ی تیم کراوچ و ترجمه‌ی راحیل فلاح‌فر است. جابر رمضان بعد از اجراهای موفق نمایش "مخاطب" (که اقتباسی ...
دیدن ادامه ››

"آدمبچه" به نویسندگی و کارگردانی جابر رمضانی مهر و آبان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایرانشهر به صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه‌ی ایران‌شهر؛ نمایش "آدمبچه" تازه‌ترین پروژه‌ی گروه تئاتر سوراخ تو دیوار به نویسندگی و کارگردانی جابر رمضان و تهیه کنندگی محمد قدس از هشتم مهر ماه اجراهای خود را در سالن استاد سمندریان آغاز می‌کند.

این نمایش یک پروژه پژوهشی اجرایی با محوریت نوجوانان، اقتباسی از نمایشنامه‌ی مبتدی‌ها نوشته‌ی تیم کراوچ و ترجمه‌ی راحیل فلاح‌فر است.

جابر رمضان بعد از اجراهای موفق نمایش "مخاطب" (که اقتباسی از نمایش‌نامه مولف _تیم کراوچ_ با ترجمه‌ی کیوان سررشته بود) بار دیگر با اقتباسی تازه از یکی از جدیدترین نمایش‌نامه‌های این نویسنده‌ی انگلیسی تبار به صحنه سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ی ایران‌شهر باز می‌گردد.
در حال حاضر تیم کراوچ به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایش‌نویسان معاصر در تئاتر انگلستان شناخته می‌شود و نمایش‌نامه‌ی "مُبتدی‌ها" نیز در سال ۲۰۱۸ در سالن کمپانی تئاتر یونیکورن روی صحنه رفته و جایزه بهترین نمایش‌نامه برای مخاطبان جوان را از انجمن نمایش‌نامه نویسان بریتانیا دریافت کرده است.
ترجمه‌ی فارسی این اثر به زودی توسط انتشارات نوروز هنر منتشر خواهد شد.

گفتنی است بازی‌گران‌، عوامل اجرایی و اطلاعات تکمیلی این اجرا به زودی اعلام خواهد شد.

معرفی هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت | عکس با صدور حکمی انجام شد؛ معرفی هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت
هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند. به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت  طی احکامی جداگانه از سوی محمد کاظم تبار دبیر این رویداد ملی معرفی شدند. براساس این گزارش سیروس همتی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، ابوذر چهل امیرانی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌های خیابانی، مصطفی کولیوندی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌های خیابانی به عنوان هیئت ارزیابی متون بخش «سردار ...
دیدن ادامه ››

هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت، هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت  طی احکامی جداگانه از سوی محمد کاظم تبار دبیر این رویداد ملی معرفی شدند.

براساس این گزارش سیروس همتی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، ابوذر چهل امیرانی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌های خیابانی، مصطفی کولیوندی نویسنده، کارگردان و بازیگر نمایش‌های خیابانی به عنوان هیئت ارزیابی متون بخش «سردار آسمانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شده اند.

در بخش «تئاترخیابانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت که با عنوان«سردار آسمانی» و نگاه موضوعی به رشادت‌های سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، موضوعاتی چون «سیره زندگی و مبارزات سیدالشهدای مقاومت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی»، «سیره زندگی و مبارزات شهدا و رزمندگان دفاع از حرم و محور مقاومت»، «عملیات‌ها و رخدادهای مهم دفاع از حرم و محور مقاومت»، «نقش تاریخی شهدای خدمت، تقویت محور مقاومت و دفاع از مردم مظلوم فلسطین»، «مقاومت، ایستادگی و مظلومیت مردم فلسطین به ویژه وقایع اخیر غزه»، «حماسه طوفان الاقصی و حماسه وعده صادق» به عنوان محورهای اصلی معرفی شده‌اند.

نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت پاییز و زمستان سال ۱۴۰۳ به دبیری محمد کاظم تبار توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح در تهران و شهرهای مختلف کشور میزبان مخاطبان و هنرمندان شرکت کننده خواهد بود.

علاقه‌مندان برای دریافت تازه‌ترین اخبار این رویداد می‌توانند به سامانه اینترنتی جشنواره مراجعه کنند.

 

 

امیر مسعود این را خواند
H.M.kiani2 این را دوست دارد
ابوذر چهل امیرانی را حدود ۲۰ سال پیش در کنار جمشید عسگری دیدم...
با دیدن عکس اش کمی شوکه شدم...
انگار یادم رفته بود همه آدم ها روزی پیر می شوند...
۲۹ شهریور
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش ریش آبی i
وضعیت تئاترهایمان مانند زمین فوتبال مایه شرمساری است | عکس وضعیت تئاترهایمان مانند زمین فوتبال مایه شرمساری است
آروند دشت آرای همزمان با آخرین اجراهای نمایش «ریش آبی» با ابراز تاسف از کم‌کاری بخش دولتی در ایجاد زیرساخت‌های هنری و ورزشی گفت: به دلیل این کم‌کاری‌ها، مردم سریال ترکی می‌بینند و شرمنده‌اند که کشورشان ورزشگاه فوتبال استانداری ندارد. این کارگردان تئاتر که سال گذشته نمایش «آوازهای عاشقانه دختر دیوانه» را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده و امسال نیز همین نمایشنامه را با پرداختی تازه در سالن کر هال پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب روی صحنه آورده، در گفتگو با ایسنا از وضعیت اقتصادی تئاتر گله کرد و درباره اجرای دوباره این نمایش توضیحاتی ...
دیدن ادامه ››

آروند دشت آرای همزمان با آخرین اجراهای نمایش «ریش آبی» با ابراز تاسف از کم‌کاری بخش دولتی در ایجاد زیرساخت‌های هنری و ورزشی گفت: به دلیل این کم‌کاری‌ها، مردم سریال ترکی می‌بینند و شرمنده‌اند که کشورشان ورزشگاه فوتبال استانداری ندارد.

این کارگردان تئاتر که سال گذشته نمایش «آوازهای عاشقانه دختر دیوانه» را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده و امسال نیز همین نمایشنامه را با پرداختی تازه در سالن کر هال پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب روی صحنه آورده، در گفتگو با ایسنا از وضعیت اقتصادی تئاتر گله کرد و درباره اجرای دوباره این نمایش توضیحاتی ارایه داد.

دشت آرای گفت: اجرای دوباره این نمایش چند دلیل داشت؛ اول اینکه اجرای پیشین را در شرایطی سخت و پیچیده ساختیم ولی به اجرای تئاتر اصرار داشتیم چراکه مسائل کلان تئاتری برایمان مطرح بود. اما در هر صورت به دلیل وضعیت پیچیده‌ای که گفتم، آن اجرا مطابق دلخواهم روی صحنه نرفت و برایم ناتمام ماند. ضمن اینکه مخاطبان زیادی، خواهان اجرای دوباره این اثر بودند.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: یکی از دلایل دیگر ما برای اجرای دوباره این نمایش، این بود که در اجرای قبلی فشار مالی شدیدی به گروه آمد و به دلایل شخصی، حس می‌کردم که این اجرا ناتمام مانده است.

دشت آرای با اشاره به روند تمرین و آماده‌سازی بازتولید این اثر نمایشی با بازیگران جدید افزود: مدت‌ها بود که می‌خواستیم با ستاره پسیانی و کاظم سیاحی کار کنیم ولی این فرصت فراهم نشده بود. از سوی دیگر بعد از درگذشت آتیلا پسیانی، تمرین و اجرای تئاتر برای همه ما مانند یک تراپی بود و به بهبود حال‌مان کمک می‌کرد. این بود که اسفند سال گذشته تمرین‌مان را شروع کردیم و قرار بود نمایش را بعد از عید روی صحنه بیاوریم که نشد.

او اضافه کرد: در تمرین دوباره، دراماتورژی و متن و فرم اجرا را تغییر دادیم به ویژه که سالن باغ کتاب، کوچک‌تر از تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بود و این تغییرات ضرورت داشت، ولی ایده اولیه کار حفظ شد. این تغییرات، اتفاقات جالبی در کارگردانی است و نشان می‌دهد در تئاتر ایران آموخته‌ایم که با هر ابزاری، حرف تئاتری خود را بزنیم.

دشت ‌آرای از کمبود امکانات سخت‌افزاری به عنوان یکی از مشکلات بزرگ تئاتر کشورمان یاد کرد و افزود: همان طور که ورزشگاه فوتبال نداریم و از این بابت شرمساریم، سالن تئاتر هم نداریم و این در حالی است که ادعای فرهنگی داریم اما بخش دولتی مدت‌هاست که در تامین زیرساخت‌های لازم برای تئاتر کم‌کاری می‌کند.

سرپرست کمپانی هنرهای اجرایی ویرگول یادآوری کرد: سالن‌هایی که در این سال‌ها به تئاتر اضافه شده، خود بچه‌های تئاتری ساخته‌اند و متاسفانه همچنان در زمینه سالن بلک باکس بزرگ دچار کمبود هستیم. در حالی که همه جای دنیا، سالن‌های بلک باسک ۷۰۰ تا هزار نفره می‌سازند ولی ما بلک باکس‌های بالای ۳۰۰ نفر نداریم و این به تئاتر و گروه‌های نمایشی آسیبی جدی می‌زند، زیرا گروهی که بدون حمایت و یارانه دولتی، نمایشی را می‌سازد، باید بتواند آن را در سالن بزرگتری اجرا کند تا از نظر اقتصادی بازدهی داشته باشد ولی وقتی چنین امکانی نداریم، گاه ناچار می‌شویم نمایش‌هایمان را در تالاری مانند تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کنیم که تناسب چندانی با فرم اجراهای ما ندارد ولی به دلیل مسائل اقتصادی به این ماجرا تن می‌دهیم.

او با ابراز تاسف از اینکه در ساخت سالن‌های نمایشی آسیب‌شناسی لازم صورت نمی‌گیرد، افزود: ما مدام سالن‌های چند منظوره و قاب صحنه‌ای ساخته‌ایم آن هم با ارتفاع و عمق کم. در این بین سالن کر هال باغ کتاب با وجود قاب صحنه‌ای بودن، به تماشاگر نزدیکتر است.

دشت آرای از قطع یارانه دولتی تئاتر ابراز تاسف کرد و ادامه داد: در حال حاضر تولید تئاتر به تماشاگر وابسته شده و به همین دلیل نمی‌توانیم تجربه‌گرایی کنیم، چون از نظر مالی به خودمان وابسته‌ایم. در حالیکه در همه کشورها تئاتر از حمایت دولت، شرکت‌ها، کارخانجات و ... برخوردار است و جالب است که وقتی گروهی می‌تواند از کمک اسپانسر خصوصی بهره‌مند شود، برخی از دوستان کم دانش تئاتری اعتراض می‌کنند.

او به تفاوت دستمزد بازیگران در تئاتر و پروژه‌های تصویری اشاره کرد و گفت: با وجود دستمزدهای ناچیز تئاتر، چگونه می‌توانیم گروهی از بازیگران حرفه‌ای را جمع کنیم، بخصوص اینکه وسواس‌شان هم در انتخاب کار بالاست در حالیکه می‌توانند با زحمت کمتری دستمزدی بسیار بالاتر در شبکه نمایش خانگی یا سینما به دست آورند. در این شرایط، تئاتر دارد کشته می‌شود و حتی کشته شده است، پس به چه شکلی می‌توانیم خود را آماده کنیم که تئاتر بعدی را بسازیم؟!

دشت آرای با تاکید بر تاثیرپذیری تئاتر از شرایط اجتماعی و سیاسی یادآوری کرد: در کنار مشکلات اقتصادی، فضاسازی‌ها و تحریم‌ها و شرایط سیاسی و اجتماعی هم بر وضعیت تئاتر اثرگذار است و به همین دلیل گاه ناچاریم سراغ یکسری چهره‌ها برویم. از سوی دیگر نمی‌دانم این چه قانونی است که دولت کمک‌هزینه و یارانه‌ای نمی‌دهد ولی از گیشه گروه‌ها در سالن‌های دولتی ۲۰ درصد کسر می‌کند. همه اینها سبب شده ما فقط با وجود تماشاگران‌مان سرپا بمانیم.

او که پیش‌تر در اجرای نمایش‌هایش از اسپانسر بهره برده، در این زمینه گفت: الان هم از حمایت یک رستوران بهره‌مندیم چراکه در نمایش ما غذا به عنوان یک عنصر مهم وجود دارد. این رستوران هر شب غذای نمایش ما را تامین می‌کند و در تولید محتوا و ساخت تیزرهای نمایش هم به ما کمک می‌کنند، چون کمک به تئاتر را بخشی از مسئولیت مدنی خودشان، می‌دانستند.

این کارگردان، شرایط اقتصادی تئاتر را بسیار عجیب خواند و یادآوری کرد: همه تلاش من و کمپانی هنرهای اجرایی ویرگول، برای این بوده است که گروه‌های تئاتری به طور مستقل به چرخه اقتصادی خود فکر کنند ولی تاکید و کوشش گروه‌های تئاتری برای شکل‌گیری تئاتر خصوصی به معنای این نبود که دولت کاملا مسئولیت خود را فراموش کند و تمام بودجه تئاتر را صرف برگزاری جشنواره‌هایی بکند که هیچ آورده‌ای برای تئاتر ندارند. متاسفانه برای اصیل‌ترین هنرهای کشورمان هیچ برنامه‌ریزی خاصی نداریم، نه به فکر تئاتر دانشجویی هستیم و نه تئاتر ملی و نه گروه‌های خلاق نمایشی.

دشت آرای اضافه کرد: در این بین جرقه‌هایی توسط خود بچه‌های تئاتری صورت می‌گیرد چراکه متاسفانه جریانی در زمینه تئاتر وجود ندارد. جالب است که در این وضعیت دشوار اقتصادی، اصلی‌ترین بستر تبلیغاتی که اینستاگرام است، فیلتر شده و بخش دولتی هم هیچ ساز و کاری برای حمایت از تئاتر و جبران این خلاء ندارد.

او با ابراز تاسف از محدودیت‌های تئاتر شهر در برخورداری از سهمی که از گیشه گروه‌های نمایشی دریافت می‌شود، توضیح داد: گروه‌هایی که در تئاتر شهر اجرا دارند، ۲۰ درصد گیشه خود را می‌پردازند که صرف بهسازی تئاترشهر نمی‌شود بلکه به حساب انجمن هنرهای نمایشی واریز می‌شود و این چنین است که تئاتر شهر حتی برای تعویض یک لامپ باید نامه‌نگاری کند. در این بین برخی از مجموعه‌های خصوصی هم سوء استفاده می‌کنند و عملکردشان شبیه بنگاه‌های تجاری است. به طوری که فرهنگ و دیسیپلین تئاتر در این بنگاه‌ها عوض شده است.

دشت آرای با تاکید بر اینکه این مشکلات نیازمند آسیب‌شناسی است، افزود: مشکل دولت، نبود بودجه نیست بلکه فقدان ایده است. ضمن اینکه هرگز از ایده‌های هنرمندان هم استفاده نکرده. ساخت این همه سالن در تهران توسط بخش خصوصی خودش یک پروژه مطالعاتی است ولی ما نه تنها هیچ استقبالی نمی‌کنیم بلکه مدام سنگ‌اندازی هم می‌کنیم. در حالیکه وظیفه دولت، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری است چراکه به کاهش بزهکاری در جامعه منجر می‌شود ولی ما کاری کرده‌ایم که مردم کشورمان سریال ترکی ببینند و از اینکه کشورشان ورزشگاه فوتبال ندارد، شرمنده باشند.

او با ابراز تاسف از اینکه در این وضعیت، مردم به عنوان سرمایه‌ای بزرگ از دست می‌روند، اضافه کرد: دقیقا در این شرایط، این سرمایه از دست می‌رود. نسل ما بهترین دوران زندگی خود را برای تئاتر گذاشته و کلی خون دل خورده تا این هنر در سبد مصرفی خانواده جای بگیرد، ولی با این شیوه‌ها داریم سلیقه تماشاگر خود را عوض می‌کنیم و حتی او را از دست می‌دهیم. در این وضعیت، گروه‌های جدی‌تری که تئاتر را صرفا برای سرگرمی مخاطب نمی‌سازند، هر روز دلسردتر می‌شوند.

دشت آرای خاطرنشان کرد: متاسفانه خود ما در بدنه تئاتر هم با یکدیگر مشکل داریم و برای هم سنگ‌اندازی می‌کنیم. در دوره ما نسل جدیدی با انگیزه‌های بالا آمده بود و گرچه زیرساختی نبود، چهره‌ای مانند آتیلا پسیانی کنار ما قرار گرفت و با راه‌اندازی کارگاه نمایش در تئاتر شهر، زمینه‌ای برای فعالیت ما ایجاد کرد. ما از هیچ، تئاتر می‌ساختیم ولی کیفیت کار برایمان مهم بود و این چنین بود که جریان تئاتری وجود داشت ولی امروزه دیگر چنین چهره‌هایی نداریم و دیگر نسل جوان هم آن انگیزه‌ها را ندارد، به کیفیت کار مانند قبل بها داده نمی‌شود و تئاتر ما فاقد جریان شده است.

نمایش «ریش آبی» با بازی ستاره پسیانی، کاظم سیاحی، خسرو پسیانی و پریسا شاه ولیان آخرین اجراهای خود را در سالن کر هال پردیس موسیقی و تئاتر باغ کتاب سپری می‌کند.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ و سی و به مدت ۹۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا

امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» منتشر شد | عکس از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان؛فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» منتشر شد
دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» را منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان،  فراخوان حضورهنرمندان کودک و نوجوان برای شرکت در دومین مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» توسط دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان منتشر شد. در متن منتشر شده فراخوان پروژه «قصه نمایش» آمده است: دنیای کودکان و نوجوانان سرشار از خلاقیت و تخیلی بی مانند است. گاهی فارغ از تمام قالب ها و قراردادها ذهن خلاق آنها پرواز می کند و طرحی تازه ...
دیدن ادامه ››

دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فراخوان مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان،  فراخوان حضورهنرمندان کودک و نوجوان برای شرکت در دومین مسابقه نمایشنامه نویسی «قصه نمایش» توسط دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان منتشر شد.

در متن منتشر شده فراخوان پروژه «قصه نمایش» آمده است:

دنیای کودکان و نوجوانان سرشار از خلاقیت و تخیلی بی مانند است. گاهی فارغ از تمام قالب ها و قراردادها ذهن خلاق آنها پرواز می کند و طرحی تازه را ترسیم می کند.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان فرصتی است تا این بار کودکان و نوجوانان با همکاری نشر«ورتا» ایده ها و طرح های خود را در قالب قصه نمایش بنویسند.

با توجه به استقبال قابل توجه کودکان و نوجوانان در بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر- اردکان در سال جاری نیز با انتشار فراخوان از تمام کودکان و نوجوانان دعوت می شود تا آثار قصه نمایش خود را برای دبیرخانه ارسال نمایند.

تعریف قصه نمایش:

متن‌های نمایشی به قلم کودکان و نوجوانان بین ۷۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است.

اهداف:

- تقویت بخش مکتوب حوزه نمایش و افزایش آثار چاپی نمایشی

- انگیزه‌بخشی و حمایت از بچه‌های علاقه‌مند به نویسندگی نمایشنامه

شرایط سنی شرکت کنندگان:

- گروه سنی کودک (۷ تا ۱۲ سال)

- گروه سنی نوجوان (۱۲ تا ۱۷ سال)

موضوع:

- آزاد

توضیح اینکه در هر مرحله‌ای که جشنواره تشخیص دهد اثر ارسالی رونوشت و یا الگوبرداری عینی اثر دیگری است می‌تواند آن را از روند جشنواره و گزینش حذف کند.

شرایط شرکت در بخش نمایشنامه‌نویسی:

- هنرمندان گروه سنی کودک و نوجوان می‌توانند، پس از ثبت‌نام در سامانه جشنواره بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به بخش ارسال اثر مراجعه کرده و پس از تکمیل فرآیند ثبت نام خود در این سامانه، متن نمایشی خود را بارگذاری کنند.

- ارسال حداکثر ۳ اثر از سوی هر نویسنده کودک و نوجوان به دبیرخانه جشنواره بلامانع است.

- ارسال مشخصات منبع اقتباس به همراه قصه نمایش در صورت اقتباس الزامی است.

- درج اطلاعات دقیق شرکت کننده در صفحه اول متن نمایشی ضروری است.

توضیح: ارسال متن نمایشی با فرمت word و رعایت فونت نازنین ۱۴ انجام شود. (هر نسخه از متون ارسالی می‌باید حتما نسخه pdf  را داشته باشد)

- متن ارسالی می‌بایست توسط خود کودک و نوجوان و بدون مشابهت و الگو برداری از آثار دیگری چه نمایشی و چه آثاری مثل پویا نمایی، کتاب و فیلم نوشته شده باشد.

سایر نکات:

- متون نمایشی کمتر از ۷۰ کلمه و بیشتر از ۱۰۰۰ کلمه در چرخه داوری قرار نخواهند گرفت.

- داوری آثار در دو بخش کودک و نوجوان به صورت مجزا انجام خواهد شد و در مجموع ۴ اثر به عنوان برگزیده معرفی می شوند.

توضیح: در مرحله انتخاب نهایی اثر ارسالی با میزان توانایی نگارش و قصه‌پردازی نویسنده مورد بررسی دوباره قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نهایی اعلام خواهد شد

- آثار برگزیده در مجموعه ای مصور با نام «قصه نمایش» ازسوی انتشارات ورتا به چاپ خواهند رسید.

- بعد از انتخاب آثار، به برگزیدگان لوح تقدیر و به تمامی شرکت کنندگان این بخش از طرف دبیرخانه بیست و نهمین دوره جشنواره بین الملی تئاتر کودک و نوجوان گواهی شرکت  ارائه خواهد شد.

- آخرین مهلت دریافت آثار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳

- اعلام نتایج: ۷ آبان ۱۴۰۳

بیست و نهمین «جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان – همدان» به دبیری امیر مشهدی عباس توسط اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حمایت شهرداری همدان و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، انجمن هنرهای نمایشی ایران آبان ماه سال ۱۴۰۳ با شعار «تئاتر گفت و گوی بدون مرز» و با هدف «تقویت هم دلی و همراهی، رشد و آگاهی واعتماد به نفس فرزندان ایران از مسیر هنر نمایش» در شهرتاریخی همدان برگزار خواهد شد.

«تحقق مشارکت اجتماعی کودکان و نوجوانان»، «ارتقای سطح فرهنگ عمومی»، «تقویت بنیان‌های اصیل خانواده و ارتباط نسل‌ها»، «آموزش شهروندی و افزایش مسئولیت پذیری با ایجاد زمینه مشارکت فعال کودکان و نوجوان ایران زمین در تولید آثارنمایشی» به عنوان بخشی از حقوق قشر پویا و اثر گذار جامعه بخش دیگری از اهداف ستاد برگزاری بیست و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان است. 

امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«مبارک و خاتون پرده نشین» به سنگلج باز می‌گردند | عکس برای دومین دور اجرا؛«مبارک و خاتون پرده نشین» به سنگلج باز می‌گردند
نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» که پیش از این خرداد و تیر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته بود، برای اجرای دوباره به تماشاخانه سنگلج باز می‌گردد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» نوشته داود فتحعلی بیگی و کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی که پیش از این خرداد و تیر ۱۴۰۳ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته بود، برای اجرای دوباره به تماشاخانه سنگلج باز می‌گردد. این اثر که در قالب نمایش‌های سیاه‌بازی اجرا می‌شود از ۲۵ شهریور تا ۲۱ مهر ساعت ۲۰ در تماشاخانه ...
دیدن ادامه ››

نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» که پیش از این خرداد و تیر در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته بود، برای اجرای دوباره به تماشاخانه سنگلج باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «مبارک و خاتون پرده‌نشین» نوشته داود فتحعلی بیگی و کارگردانی علی طربی و تهیه‌کنندگی امیرحسین شفیعی که پیش از این خرداد و تیر ۱۴۰۳ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفته بود، برای اجرای دوباره به تماشاخانه سنگلج باز می‌گردد.

این اثر که در قالب نمایش‌های سیاه‌بازی اجرا می‌شود از ۲۵ شهریور تا ۲۱ مهر ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

بازیگران نمایش «مبارک و خاتون پرده نشین» مهدی وثوقی، علی طربی، علی باهری، زکیه سیف، محمدرضا صفری، محمدمحسن شفیعی، مریم مهریان و حسین اسدی هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از مدیر تولید: محمدرضا صفری، برنامه ریز: محمد علایی، دستیار کارگردان: علی باهری، منشی صحنه و مدیر صحنه: سارا سعادت نیا، دستیار صحنه: علی اصغر بوربور، ساخت دکور: رسول نجفی، طراح و اجرای نور: میثم کحالی، طراح و دوخت لباس: مریم طربی، محبوبه طربی، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، ساخت تیزر: سعید بهادری، مشاوره رسانه: میترا رضایی، مدیر اجرا: سپیده ناصحی، مدیر پشتیبانی: علیرضا فتاحی.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت نمایش «مبارک و خاتون پرده نشین» به سایت تیوال مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

 

 

 

 

 

دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه مازندران | عکس دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه مازندران
کانون تئاتر سیاوشان جهاددانشگاهی واحد مازندران دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ را در دانشگاه مازندران برگزار می‌کند. با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از سوی کانون تئاتر سیاوشان جهاددانشگاهی واحد مازندران دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود. مبحث تئوری و عملی تئاتر در رشته‌های بازیگری، کارگردانی و نمایش نامه‌نویسی از جمله مواردی است که در این دوره ارایه می‌شود افزود: فراگیران در این دوره‌ها پس از ارائه پروژه پایان ترم و موفقیت در آزمون پایان دوره گواهینامه رسمی و معتبر دریافت خواهند کرد. در این دوره آموزشی حمیدرضا ...
دیدن ادامه ››

کانون تئاتر سیاوشان جهاددانشگاهی واحد مازندران دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ را در دانشگاه مازندران برگزار می‌کند.

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از سوی کانون تئاتر سیاوشان جهاددانشگاهی واحد مازندران دوره جدید آموزشی تئاتر ویژه مهرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.

مبحث تئوری و عملی تئاتر در رشته‌های بازیگری، کارگردانی و نمایش نامه‌نویسی از جمله مواردی است که در این دوره ارایه می‌شود افزود: فراگیران در این دوره‌ها پس از ارائه پروژه پایان ترم و موفقیت در آزمون پایان دوره گواهینامه رسمی و معتبر دریافت خواهند کرد.

در این دوره آموزشی حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر و دبیرکانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی، به همراه چند تن از اساتید برجسته تئاتر به آموزش هنرجویان می‌پردازند.

مهلت ثبت‌نام تا  ۱۵مهر ماه ۱۴۰۳ است و علاقه‌مندان جهت ثبت نام در این دوره‌ آموزشی می‌توانند با شماره  تماس ۰۹۱۹۲۱۲۱۱۲۴ - دبیر کانون تئاتر سیاوشان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی واحد مازندران و شماره تلفن‌های ۰۱۱۳۵۳۳۳۷۰۵ - ۰۱۱۳۵۳۳۶۰۰۵ دفتر معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران واقع در سازمان مرکزی دانشگاه مازندران تماس حاصل کنند.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره نمایش رها i
اجرای «رها» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب | عکس از مهر سال جاری انجام می‌شود؛اجرای «رها» در پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب
نمایش «رها (فیلی‌بگ)» به کارگردانی محمدکیان اسماعیلی و بازی پریزاد سیف از مهر سال جاری در پردیس تئاتر وموسیقی باغ کتاب به صحنه می‌رود. بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب از مهر سال جاری میزبان نمایش «رها (فیلی بگ)» نوشته فیبی والر بریج، ترجمه، طراحی و کارگردانی محمدکیان اسماعیلی می‌شود. در این اثر نمایشی پریزاد سیف علاوه بر ایفای نقش، تنظیم متن برای اجرا را هم بر عهده داشته است. بیژن بنفشه‌خواه نیز صداپیشه نمایش «رها (فیلی‌بگ)» و نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این اثر نمایشی است. «رها (فیلی‌بگ)» روایت ...
دیدن ادامه ››

نمایش «رها (فیلی‌بگ)» به کارگردانی محمدکیان اسماعیلی و بازی پریزاد سیف از مهر سال جاری در پردیس تئاتر وموسیقی باغ کتاب به صحنه می‌رود.

بلک‌باکس پردیس تئاتر و موسیقی باغ کتاب از مهر سال جاری میزبان نمایش «رها (فیلی بگ)» نوشته فیبی والر بریج، ترجمه، طراحی و کارگردانی محمدکیان اسماعیلی می‌شود.

در این اثر نمایشی پریزاد سیف علاوه بر ایفای نقش، تنظیم متن برای اجرا را هم بر عهده داشته است.

بیژن بنفشه‌خواه نیز صداپیشه نمایش «رها (فیلی‌بگ)» و نورالدین حیدری ماهر مجری طرح این اثر نمایشی است.

«رها (فیلی‌بگ)» روایت زنی است که سال‌ها در پی عشق و دوستی است. هرچند دست به هرچه می‌زند نابودی در پی دارد. زنی که در اوج اشتیاقش به بودن، آنچه که می‌یابد نبودن است.

دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رضا رضایی، گروه کارگردانی: امین رجبی، سحر نزهت، طراح نور: رضا رضایی، لباس: مریم محبی، گریم: رویا آخوندان، طراح گرافیک، عکس و تیزر: محمدصادق زرجویان، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی (تئاتربازها)، دیگر عوامل این اثر نمایشی هستند.