در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال سینما | اخبار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 19:33:09
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
«نوع ماژور» روی میز تدوین | عکس «نوع ماژور» روی میز تدوین
فیلم کوتاه «نوع ماژور» به نویسندگی تیم نویسندگان ستاره هشت و کارگردانی سعید خدارضایی و برزین صالحی بعد از پشت سر گذاشتن مراحل تولید، روی میز تدوین سعید خدارضایی قرار گرفت. فیلم کوتاه نوع ماژور بعد از گذراندن مراحل فنی آماده حضور در جشنواره های داخلی و خارجی خواهد شد. فیلم کوتاه داستانی «نوع ماژور» روایتگر زندگی جوانی به نام اشکان است که با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می کند.نوع ماژور، شدیدترین حالت افسردگی را نشان می دهد که در آن فرد مبتلا ، تمامی عواطف خود را از دست داده و هیچ واکنشی به محیط اطراف خود ندارد. یکی از اهداف اصلی استودیوی فیلمسازی ستاره هشت، ...
دیدن ادامه ››

فیلم کوتاه «نوع ماژور» به نویسندگی تیم نویسندگان ستاره هشت و کارگردانی سعید خدارضایی و برزین صالحی بعد از پشت سر گذاشتن مراحل تولید، روی میز تدوین سعید خدارضایی قرار گرفت.

فیلم کوتاه نوع ماژور بعد از گذراندن مراحل فنی آماده حضور در جشنواره های داخلی و خارجی خواهد شد.

فیلم کوتاه داستانی «نوع ماژور» روایتگر زندگی جوانی به نام اشکان است که با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم می کند.نوع ماژور، شدیدترین حالت افسردگی را نشان می دهد که در آن فرد مبتلا ، تمامی عواطف خود را از دست داده و هیچ واکنشی به محیط اطراف خود ندارد.

یکی از اهداف اصلی استودیوی فیلمسازی ستاره هشت، تلفیق سینما و سلامت روان است و سعی دارد تا جای ممکن به طور تخصصی و بدون اغراق و بزرگنمایی بیماری های مربوط به روان را نشان دهد.

تمامی بازیگران این فیلم کوتاه، از برگزیدگان رویداد بازیگری ستاره هشت انتخاب شدند که در سال ۱۴۰۱ با رویکرد حمایت و استعدادیابی در حوزه‌ی سینما و بازیگری به داوری حسن معجونی، همایون اسعدیان، لیلا بلوکات، سیما تیرانداز و وحید آقاپور برگزار شد.

امیرمحمد آتشی، عقیل بهرامی، مانیا عزیزی، حمید زند، آناهیتا یعقوب آذری،ارشیا پیشگاهی، علیرضا خاکسار، علی ولی الهی و پویا رنجبرکهن بازیگران این فیلم هستند.

دکتر سعید دادگر تهیه کننده و امیرحسین امین بیگی مشاور کارگردان این اثر هستند.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از دستیار و برنامه ریز: مژگان مزروعی، مدیر فیلمبرداری: احسان کفاش، دستیاران فیلمبردار: مجتبی نظری، جواد عربی و امیرحسین دیلمی، صدابردار: مجید نجاتی، دستیار صدا: مسعود محمدی، منشی صحنه: دریا پیچک، طراح گریم: نیما عبدی، مجری گریم: هانیه ملکی، طراح لباس و عکاس پشت صحنه: صبا قوچیان، طراح صحنه: شادی شیرمردی، مدیر تدارکات: حسین هاشم آبادی، دستیاران تدارکات: علی علمدار، سینه موبیل: امیر حسین زاده

فیلم کوتاه «پپرونی» با کارگردانی رضا بهرامی و تهیه‌کنندگی حسن تدینی کلید خورد. | عکس رضا بهرامی در حال آماده‌سازی «پپرونی»فیلم کوتاه «پپرونی» با کارگردانی رضا بهرامی و تهیه‌کنندگی حسن تدینی کلید خورد.
به گزارش روابط عمومی فیلم «پپرونی»، این اثر به نویسندگی مشترک شهاب مهربان و وهاب مهربان با کارگردانی رضا بهرامی و تهیه کنندگی حسن تدینی کلید خورد. این فیلم کوتاه با بازی بازیگرانی چون؛ محمدرضا هلال زاده، شهاب مهربان، حسن تدینی، فائزه نصرالله‌پور و محمد جهانگیری مقابل دوربین مهدی ایل‌بیگی رفت. در خلاصه این فیلم آمده که خانواده‌ای بعد از فوت پدر و مادر تصمیم دارند، برادر خود را که دچار اختلال سندروم دان هست را در یک مرکز نگهداری بهزیستی رها کنند. رضا بهرامی که سال‌ها سابقه در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر دارد، «پپرونی» را به عنوان پنجمین ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی فیلم «پپرونی»، این اثر به نویسندگی مشترک شهاب مهربان و وهاب مهربان با کارگردانی رضا بهرامی و تهیه کنندگی حسن تدینی کلید خورد. این فیلم کوتاه با بازی بازیگرانی چون؛ محمدرضا هلال زاده، شهاب مهربان، حسن تدینی، فائزه نصرالله‌پور و محمد جهانگیری مقابل دوربین مهدی ایل‌بیگی رفت.

در خلاصه این فیلم آمده که خانواده‌ای بعد از فوت پدر و مادر تصمیم دارند، برادر خود را که دچار اختلال سندروم دان هست را در یک مرکز نگهداری بهزیستی رها کنند.

رضا بهرامی که سال‌ها سابقه در بازیگری، نویسندگی و کارگردانی تئاتر دارد، «پپرونی» را به عنوان پنجمین تجربه فیلم‌سازی خود در مقام کارگردان تجربه می‌کند.

 تاکنون حضور مهدی ایل بیگی به عنوان تصویربردار، وحید کردلو به عنوان مشاور کارگردان و تدوینگر، شهرام اسدزاده به عنوان مجری طرح و امیر پارسائیان‌مهر به عنوان مدیر روابط‌عمومی در فیلم کوتاه «پپرونی» قطعی شده است.

فیلم کوتاه "اسپاسم" در جشنواره سوییت آمریکا و زنان بیروت آماده نمایش و پخش بین‌الملل شد. | عکس فیلم کوتاه "اسپاسم" در جشنواره بین‌المللیفیلم کوتاه "اسپاسم" در جشنواره سوییت آمریکا و زنان بیروت آماده نمایش و پخش بین‌الملل شد.
فیلم کوتاه "اسپاسم" به کارگردانی صحرا اسداللهی، تهیه کنندگی زاهد برزگر و نویسندگی نفیسه زارع و عاطفه صالحی در ادامه حضور جهانی خود در ۲ جشنواره آمریکایی و لبنانی حضور خواهد داشت. به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه "اسپاسم" به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه کنندگی زاهد برزگر آماده نمایش و پخش بین‌الملل شد. این فیلم کوتاه در ادامه حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه سوییت آمریکا راه پیدا کرده است و به رقابت می‌پردازد که در برنامه افتتاحیه فیلم های بین المللی جشنواره نمایش داده می‌شود. سیزدهمین جشنواره فیلم‌های ...
دیدن ادامه ››

فیلم کوتاه "اسپاسم" به کارگردانی صحرا اسداللهی، تهیه کنندگی زاهد برزگر و نویسندگی نفیسه زارع و عاطفه صالحی در ادامه حضور جهانی خود در ۲ جشنواره آمریکایی و لبنانی حضور خواهد داشت.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه "اسپاسم" به کارگردانی صحرا اسداللهی و تهیه کنندگی زاهد برزگر آماده نمایش و پخش بین‌الملل شد.

این فیلم کوتاه در ادامه حضور بین‌المللی خود در بخش مسابقه سیزدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه سوییت آمریکا راه پیدا کرده است و به رقابت می‌پردازد که در برنامه افتتاحیه فیلم های بین المللی جشنواره نمایش داده می‌شود. سیزدهمین جشنواره فیلم‌های کوتاه سوییت آمریکا ۹ تا ۱۳ اسفندماه مصادف با ۲۸ فوریه تا ۳ مارس ۲۰۲۴ در ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌شود.

«اسپاسم»، همچنین در هفتمین دوره جشنواره زنان بیروت و در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه نیز حضور دارد و رقابت خواهد کرد. هفتمین دوره جشنواره زنان بیروت ۲۵ تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ مصادف با ۱۴ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ در بیروت لبنان برگزار می شود.

این فیلم کوتاه، پیشتر در چهل و دومین جشنواره ونکوور کانادا، بیست و پنجمین جشنواره زنان سئول کره جنوبی، بیست و هشتمین جشنواره رباط مراکش و پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا حضور داشته و نامزد بهترین بازیگر زن و فیلمبرداری در پانزدهمین جشنواره موزیک و فیلم های مستقل جهان در آمریکا شده است.

فیلمبرداری «اسپاسم» در یک شب و به صورت پلان سکانس انجام شده که بیست و هفت دقیقه زمان برده است.

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «شکوفه که از کودکی رویای بازیگری در سر دارد همانند اسبی که می‌خواهد نفر اول همه مسابقات باشد، برای تست بازیگری وارد دفتر فیلمسازی می‌شود اما..»

صحرا اسداللهی، تینو صالحی، نیما مظاهری و کاوه سوری بازیگران «اسپاسم» هستند.

فهرست عوامل فیلم کوتاه «اسپاسم» عبارت است از:

کارگردان: صحرا اسداللهی، تهیه کننده: زاهد برزگر، نویسندگان: نفیسه زارع و عاطفه صالحی، مشاوران پروژه: نفیسه زارع، دستیاران کارگردان: محمد اسماعیل‌زاده و معصومه پورنورام، فیلمبردار: سیدمحسن حسینی، دستیاران فیلمبردار: امین شاهسواری، سعید گودرزی و مبین حسینی، صدابردار: ایرج نوروزی، دستیاران صدا: سالار سلیمی و محمد کندری، طراح صحنه: ریحانه اسماعیلیان، دستیار صحنه: اصغر امامی، طراح لباس: نسیم زارعی، طراحی و ترکیب صدا: ندا محسنی، اصلاح رنگ: آرش کاظمی زاده، مدیر تولید: سیدمحمد رضوی، طراح پوستر: علی غیبی و مجید ریاحی، زیرنویس: بهار باقری و بونا الخاص، عکاس: نگین نصرتی، عکاس پشت صحنه: معصومه کاظمی، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، پخش بین‌الملل: الهه گودرزی (مینروا فیلم).

خبر
درباره فیلم قطع فوری i
پوستر جدید «قطع فوری» منتشر شد | عکس پوستر جدید «قطع فوری» منتشر شد
در آغاز دومین هفته از اکران آنلاین فیلم سینمایی «قطع فوری» ساخته مریم بحرالعلومی و با توجه به استقبال مخاطبان، پوستر جدید فیلم منتشر شد.این پوستر به سفارش گروه فیلمسازی بحرفیلم و توسط میدیا واثقی، ویژه اکران آنلاین فیلم طراحی شده است. «قطع فوری» با فیلمنامه‌ای از مریم بحرالعلومی و لیلا نیکزاد، قصه‌ای عاشقانه را در شبی کرونایی روایت می‌کند که زمین لرزه‌ای پنج ریشتری تهران را می‌لرزاند و تعداد زیادی از مردم تا دم صبح، بیرون از خانه‌هایشان سر می‌کنند. علاقه‌مندان می توانند با تهیه بلیت فقط از طریق پلتفرم تیوال این فیلم ...
دیدن ادامه ››

در آغاز دومین هفته از اکران آنلاین فیلم سینمایی «قطع فوری» ساخته مریم بحرالعلومی و با توجه به استقبال مخاطبان، پوستر جدید فیلم منتشر شد.
این پوستر به سفارش گروه فیلمسازی بحرفیلم و توسط میدیا واثقی، ویژه اکران آنلاین فیلم طراحی شده است. 
«قطع فوری» با فیلمنامه‌ای از مریم بحرالعلومی و لیلا نیکزاد، قصه‌ای عاشقانه را در شبی کرونایی روایت می‌کند که زمین لرزه‌ای پنج ریشتری تهران را می‌لرزاند و تعداد زیادی از مردم تا دم صبح، بیرون از خانه‌هایشان سر می‌کنند. علاقه‌مندان می توانند با تهیه بلیت فقط از طریق پلتفرم تیوال این فیلم را به صورت آنلاین و قانونی تماشا کنند.

 
خبر
درباره فیلم کوتاه تریپلکس و آنجلّو i
ساخته‌های علی کیان‌ارثی در اکران آنلاین تیوال | عکس ۲ فیلم با یک بلیت ساخته‌های علی کیان‌ارثی در اکران آنلاین تیوال
فیلم‌های کوتاه «تریپلکس» و «آنجلّو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی کیان‌ارثی از امروز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه به صورت یک بسته آنلاین در تیوال اکران می‌شود.علی کیان‌ارثی که به عنوان مدیر صدابرداری در عرصه سینما شناخته می‌شود، همکاری با کارگردانان نام آشنایی را طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در کارنامه کاری خود دارد.«تریپلکس» تاکنون منتخب جشنواره‌های متعدد ژانر وحشت در کشورهای امریکا، روسیه، بلژیک، هند، کرواسی، فرانسه، بولیوی، چین، برزیل، یونان، ایتالیا و… شده، همچنین جوایزی را به عنوان بهترین فیلم ترسناک از ...
دیدن ادامه ››

فیلم‌های کوتاه «تریپلکس» و «آنجلّو» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی کیان‌ارثی از امروز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه به صورت یک بسته آنلاین در تیوال اکران می‌شود.
علی کیان‌ارثی که به عنوان مدیر صدابرداری در عرصه سینما شناخته می‌شود، همکاری با کارگردانان نام آشنایی را طی ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در کارنامه کاری خود دارد.
«تریپلکس» تاکنون منتخب جشنواره‌های متعدد ژانر وحشت در کشورهای امریکا، روسیه، بلژیک، هند، کرواسی، فرانسه، بولیوی، چین، برزیل، یونان، ایتالیا و… شده، همچنین جوایزی را به عنوان بهترین فیلم ترسناک از آن خود کرده و در رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری و فیلمبرداری کاندید دریافت جایزه بوده است. 
«آنجلّو» نیز که به تازگی پخش بین‌الملل خود را آغاز کرده، ژانویه ۲۰۲۴ در بیست و دومین جشنواره فیلم داکا رقابت می‌کند. 
این فیلم‌ها در دو ژانر متفاوت وحشت و کمدی فانتری، از تولیدات مستقل گروه فیلمسازی بحرفیلم به مدیریت مریم بحرالعلومی شمرده می‌شود. غزال نظر، سیداحمد حسینی، یاسمن ترابی و مینو آذرمگین بازیگران تریپلکس هستند.
یوسف تیموری، سوگل طهماسبی، سیداحمد حسینی، ندا کوهی، امیرمسعود آرزومند، رامینا حسینی و محدثه حیرت نیز در آنجلو ایفای نقش کرده‌اند.

ویدیویی از کنسرت-نمایش «قصه‌ی ترانه‌های ماندگار» | عکس دو اجرای آخر ویدیویی از کنسرت-نمایش «قصه‌ی ترانه‌های ماندگار»
بازنمایش کنسرت-نمایش «قصه‌ی ترانه‌های ماندگار» در روزهای پنجشنبه و جمعه مطابق با ۲۳ و ۲۴ آذر ماه، آخرین اجراهای خود را در تالار وحدت به روی صحنه خواهد برد. این اجرا تمدید نخواهد شد.«قصه‌ی ترانه‌های ماندگار» با ۴۴ اجرا تاکنون؛ میزبان تماشاگران بسیاری بوده است .  بازیگران این کنسرت‌نمایش به ترتیب قصه‌ها عبارتند از: گلاره عباسی، آرش فلاحت‌پیشه، نورا هاشمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، امیرکاوه آهنین‌جان، شهروز دل‌افکار، محمد معتضدی، حسین میرزائیان ،ایوب آقاخانی، نازنین کریمی، فرانک جواهری، الهام کرمی، سارینا لواسانی، ...
دیدن ادامه ››

بازنمایش کنسرت-نمایش «قصه‌ی ترانه‌های ماندگار» در روزهای پنجشنبه و جمعه مطابق با ۲۳ و ۲۴ آذر ماه، آخرین اجراهای خود را در تالار وحدت به روی صحنه خواهد برد. این اجرا تمدید نخواهد شد.

«قصه‌ی ترانه‌های ماندگار» با ۴۴ اجرا تاکنون؛ میزبان تماشاگران بسیاری بوده است .
 
بازیگران این کنسرت‌نمایش به ترتیب قصه‌ها عبارتند از:
گلاره عباسی، آرش فلاحت‌پیشه، نورا هاشمی، پانته‌آ مهدی‌نیا، امیرکاوه آهنین‌جان، شهروز دل‌افکار، محمد معتضدی، حسین میرزائیان ،ایوب آقاخانی، نازنین کریمی، فرانک جواهری، الهام کرمی، سارینا لواسانی، گلی رمضانی، پولاد کیمیایی، المیرا دهقانی و سام قریبیان

همچنین سالار عقیلی به همراه ارکستر و نوازندگان حرفه ای ترانه های ماندگار "مرا ببوس"، "طاقتم ده "، " زندگی "، " یار دبستانی" را بازخوانی می کند.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت روزهای پایانی اجرا  می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.

خبر
درباره فیلم کوتاه یکی از ما i
آغاز اکران آنلاین فیلم کوتاه آغاز اکران آنلاین فیلم کوتاه "یکی از ما"
فیلم کوتاه "یکی از ما" به نویسندگی رامین سامانی، کارگردانی حسین ایرجی و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی‌پور از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در پلتفرم تیوال اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند.همچنین به مناسبت ۱۱ سالگی تیوال کلیه بلیت‌های روز شنبه ۴ شهریور ماه با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. الاهه بخشی، الینا ستاری، محمد عسکری، لیندا آبرامیان و مهدی متقی راد بازیگران این فیلم هستند.رضا سپهری فیلمبردار، بهزاد جعفری طراح‌صحنه، مریم نراقی تدوین، امیر توسلی آهنگساز، محسن پرهیزکاری صدابردار، مهرداد براتی صداگذار، فهیمه جزینی طراح‌لباس، مونا جعفری طراح‌گریم، ...
دیدن ادامه ››

فیلم کوتاه "یکی از ما" به نویسندگی رامین سامانی، کارگردانی حسین ایرجی و تهیه‌کنندگی حسن خدادادی‌پور از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز ۴ شهریور ماه ۱۴۰۲ در پلتفرم تیوال اکران آنلاین خود را آغاز می‌کند.
همچنین به مناسبت ۱۱ سالگی تیوال کلیه بلیت‌های روز شنبه ۴ شهریور ماه با ۵۰٪ تخفیف ارائه می‌شود. الاهه بخشی، الینا ستاری، محمد عسکری، لیندا آبرامیان و مهدی متقی راد بازیگران این فیلم هستند.
رضا سپهری فیلمبردار، بهزاد جعفری طراح‌صحنه، مریم نراقی تدوین، امیر توسلی آهنگساز، محسن پرهیزکاری صدابردار، مهرداد براتی صداگذار، فهیمه جزینی طراح‌لباس، مونا جعفری طراح‌گریم، سید رسول حسینی‌منفرد برنامه‌ریز، آرش جمشیدی دستیار اول‌کارگردان، نینا ضرابی منشی‌صحنه، آده کراسکیان عکاس، حسین لنجابی مدیر تولید و حامد شریفی‌مقدم مدیر تدارکات عوامل "یکی از ما" هستند و پخش بین المللی این فیلم برعهده فرست اسکرین می باشد.

امیرمسعود فدائی، سپهر و نیلوفر ثانی این را خواندند
حسین ایرجی این را دوست دارد
دوستان و یاران قدیمی تیوال

خیلی خوشحالم فیلمم داره اکران آنلاین میشه و خوشحال تر هستم که تو سایت تیوال و در روز تولد 11 سالگی تیوال داره اکران میشه...

خوشحال میشم بعد از دیدن فیلم نظرات و نقدهای سازنده تون رو برام بنویسید. قطعا بزرگترین کمک به من هست خوندن یادداشت های شما.
مرسی
۰۴ شهریور ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند. | عکس نگاه دکتر مهناز رونقی، نویسنده و عضو هیات علمی و استاد دانشگاه به نمایش «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه»نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند.
مهناز رونقی: درهای ساختمان موزه ای که سال ‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده باز می شود، زن و مردی تنها بازماندگان قربانیان هستند که از اردوگاه فرار کرده اند و زنده مانده اند، این خلاصه ای از تئاتر "انسان /اسب- پنجاه/ پنجاه " است با نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی و کارگردانی اسماعیل کاشی. نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند. با خوانش فرمالیستی اثر ما با زیبایی شناسی متن و اجرا همراه می شویم: میزانسن، طراحی، نور، گریم و حتی طراحی لباس همه هم راستا این کلیت را ایجاد می کنند و فضایی مشوش، پررعب و وحشت می سازند که نواختن ویولن نیز فضاسازی را تکمیل می کند. باکس های شیشه ...
دیدن ادامه ››

مهناز رونقی: درهای ساختمان موزه ای که سال ‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده باز می شود، زن و مردی تنها بازماندگان قربانیان هستند که از اردوگاه فرار کرده اند و زنده مانده اند، این خلاصه ای از تئاتر "انسان /اسب- پنجاه/ پنجاه " است با نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی و کارگردانی اسماعیل کاشی. نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند.

با خوانش فرمالیستی اثر ما با زیبایی شناسی متن و اجرا همراه می شویم: میزانسن، طراحی، نور، گریم و حتی طراحی لباس همه هم راستا این کلیت را ایجاد می کنند و فضایی مشوش، پررعب و وحشت می سازند که نواختن ویولن نیز فضاسازی را تکمیل می کند.

باکس های شیشه ای در صحنه هستند که انسان هایی پشت آن اسیرند. این باکس ها تمثیلی از کوره های آدم سوزی است، چنان چه در انتهای نمایش نیز از آنها دود بلند می شود... آنها سوزانده شده اند. همان هایی که با چشم هایی وحشت زده به بیرون چشم  دوخته بودند.

آن چشم ها می ماند با آدم... چشم هایی خالی، بیرون زده، مات و تهی و موهایی که گاه یال اسب اند و گاه گره خورده و پریشان و آدم هایی با گریم های اغراق شده اکسپرسیون که نابودی انسان را با قدرت به نمایش می گذارد. 

با خوانش اگزیستانس می بینیم همه درگیرند و محکوم، چه کله گردها و چه کله تیزها، همه با دشواری زیستن مواجهه اند.

کارکرد اجتماعی تئاتر همین است، همان جایی که از تعهد اجتماعی هنر و هنرمند سخن می گوییم، هنری انتقادی که جهان مدرن و جنایاتی که در قرن بیستم رخ داد واگویه می کند و به سراغ دردآورترین آن می رود، کوره ی آدم سوزی...

انتخاب موزه خود نشانی دیگر است، از بازدید از رنج انسان، این اثر را  با رمز گشایی نشانه شناختی بارها می شود دید و از نمادهایی گفت که هوشمندانه به کار گرفته شده اند تا در نهایت با استحاله ای روبرو شویم که انسان تبدیل به اسب شده شیهه بکشد.

عکس از: مجتبی رحامیان

سپهر این را خواند
نوید عسکری فراهانی و مهسا حسنی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان | عکس خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان از اول تیرماه ۱۴۰۲ در دو گروه سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۳ سال فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ دائر است.هنرهای تجسمی، هنرهای جدید، قصه‌های هنر، آفرینش هنر، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی، کلاژ، چاپ، عکاسی، تئاتر، انیمیشن، باشگاه نوشتن و مطالعه، گفت‌وگوی آزاد، نجوم، بازی و تفکر، بازی‌های ریتمیک، دوبله، تحلیل فیلم، زبان انگلیسی، یوگا، ورزش و اوریگامی از جمله حوزه‌های کاری آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان است.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۰۹۳۸۵۶۴۶۴۴۸ تماس بگیرید.
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان از اول تیرماه ۱۴۰۲ در دو گروه سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۳ سال فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ دائر است.
هنرهای تجسمی، هنرهای جدید، قصه‌های هنر، آفرینش هنر، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی، کلاژ، چاپ، عکاسی، تئاتر، انیمیشن، باشگاه نوشتن و مطالعه، گفت‌وگوی آزاد، نجوم، بازی و تفکر، بازی‌های ریتمیک، دوبله، تحلیل فیلم، زبان انگلیسی، یوگا، ورزش و اوریگامی از جمله حوزه‌های کاری آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان است.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۰۹۳۸۵۶۴۶۴۴۸ تماس بگیرید.

امیر مسعود و محمد حسین عبداللهی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
فراخوان سی و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد | عکس فراخوان سی و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منتشر شد
به گزارش روابط عمومی سی‌‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دوره سی و پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مسیر تحقق اخلاق، آگاهی، امید و تلاش برای پرورش و رشد نسلی آینده‌ساز، متعهد، مومن و پیشرو در ۲ بخش رقابتی و جنبی، از ۱۰ الی ۱۶ مهر ۱۴۰۲ یعنی دوم تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳ با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.  فراخوان این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شرح زیر است: الف) بخش رقابتی  ۱. مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی  مدت ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی سی‌‌وپنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، دوره سی و پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در مسیر تحقق اخلاق، آگاهی، امید و تلاش برای پرورش و رشد نسلی آینده‌ساز، متعهد، مومن و پیشرو در ۲ بخش رقابتی و جنبی، از ۱۰ الی ۱۶ مهر ۱۴۰۲ یعنی دوم تا هشتم اکتبر ۲۰۲۳ با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان برگزار می‌شود. 

فراخوان این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به شرح زیر است:

الف) بخش رقابتی 

۱. مسابقه فیلم‌های بلند سینمایی 

مدت زمان فیلم‌های بلند حداقل 75 دقیقه خواهد بود که هیئت داوران، جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا می‌کنند؛ 

پروانه زرین بهترین فیلم 

پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی 

پروانه زرین بهترین کارگردانی 

پروانه زرین بهترین کارگردانی پویانمایی 

پروانه زرین بهترین فیلمنامه 

پروانه زرین بهترین بازیگر  

پروانه زرین بهترین دست آورد فنی یا هنری (جایزه زاون قوکاسیان) 

پروانه زرین بهترین جایزه‌ی ویژه‌ی هیئت داوران 

جایزه صلح (شهید بهنام محمدی)  

جایزه تعلیم و تربیت (ابونصر فارابی) 

جایزه بازارپردازی

۲. مسابقه فیلم‌های کوتاه (داستانی و پویانمایی) 

مدت زمان فیلم‌های کوتاه، حداقل 3 و حداکثر 20 دقیقه خواهد بود که هیئت داوران جوایز زیر را به برگزیدگان اهدا می‌کنند؛ 

پروانه زرین بهترین فیلم (تهیه‌کننده) 

پروانه زرین بهترین کارگردانی (فیلم داستانی) 

پروانه زرین بهترین کارگردانی (فیلم پویانمایی) 

جایزه ویژه‌ی هیئت داوران

ب) بخش جنبی 

جشنواره جشنواره‌ها 

۱. در این بخش، فیلم‌های شرکت کرده در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی به نمایش در خواهند آمد. 

۲. مرور آثار برجسته ایرانی یا خارجی

مقررات جشنواره 

۱. انتخاب فیلم‌ها اعم از ایرانی یا خارجی از سوی ستاد جشنواره انجام می‌شود. 

۲. فیلم‌هایی مجاز به حضور در این دوره خواهند بود که در دوره‌های قبل، متقاضی حضور نبوده اند. (فیلم‌های پذیرفته نشده در دوره‌های قبلی نیز امکان شرکت در این دوره را نخواهند داشت.) 

۳. تمام فیلم‌ها برای نمایش در ۲ گروه سنی کودک (۵ تا ۹ سال) و نوجوان (۱۰ تا ۱۷ سال) طبقه‌بندی خواهند شد. 

۴. ضروریست تاریخ ساخت و تولید فیلم‌های ایرانی از ۱۴۰۰ شمسی به بعد و فیلم‌های خارجی از ۲۰۲۱ میلادی باشد. 

۵. فیلم هایی می‌توانند متقاضی باشند که در سینماهای ایران اکران نشده باشند.   

۶. ارائه کپی پروانه ساخت فیلم‌های بلند سینمایی ایرانی، الزامی است. 

۷. با در نظر گرفتن شرایط و مقتضیات زمان، تصمیمات لازم در خصوص جزئیات برگزاری جشنواره، توسط دبیرخانه اعلام خواهد شد.

ارسال فیلم‌ برای جشنواره 

۱. متقاضیان برای ارائه نسخه اولیه، باید ابتدا در سامانه جشنواره به نشانی www.portal.icff.ir ثبت نام نموده، یک نسخه از فیلم را با فرمت mp4)) روی فلش یا هارد اکسترنال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. 

۲. ارائه عکس پرسنلی کارگردان، بیوگرافی، فیلموگرافی، چند قطعه عکس از فیلم، پوستر، بروشور، تراکت الزامی است. 

۳. فیلم‌های ایرانی پذیرفته شده ملزم به ارائه نسخه زیرنویس (انگلیسی) خواهند بود. 

۴. آغاز ثبت نام از اول مرداد لغایت ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ (اعم از ایرانی یا خارجی)، خواهد بود. 

۵. آخرین مهلت تحویل نسخۀ اصلی فیلم‌ پذیرفته شده، ۳۰ شهریور ۱۴۰۲، است. 

۶. به منظور احترام به مخاطبان، در صورت عدم ارائه نسخه نهایی در تاریخ مقرر، دبیرخانه جشنواره، فیلم را از تمامی برنامه‌های اعلام شده کنار خواهد گذاشت. 

۷. برنامه‌ریزی نمایش فیلم‌های پذیرفته شده به عهده دبیرخانه جشنواره است. 

۸. ثبت‌نام و تحویل فیلم، به منزله قبول کامل مقررات و ضوابط نمایش فیلم در ایران تلقی می‌شود. 

۹. اطلاع‌رسانی، صرفاً از طریق روابط عمومی جشنواره انجام می‌شود. 

۱۰. تفسیر و اخذ تصمیم نهایی درباره موارد پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است. 

نسخه مقررات به ۳ زبان انگیسی، عربی و فارسی تنظیم شده است و در تفسیر و تبیین قوانین، نسخه فارسی معیار قضاوت خواهد بود. 

نشانی دبیرخانه: ساختمان شماره 3 بنیاد سینمایی فارابی، خیابان ولی‌عصر، نرسیده به ایستگاه توانیر، نبش خیابان لنکران، پلاک 2454  طبقه پنجم. 

کدپستی: ۱۴۳۴۸۴۳۶۳۱

تلفن: ۸۸۱۹۴۲۳۵ - ۸۸۱۹۴۲۴۸ 

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در سی و پنجمین دوره این جشنواره و مطالعه فراخوان به صورت کامل به سایت جشنواره به نشانی https://icff.ir/12396 مراجعه کنند.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری سیدمهدی جوادی ۱۰ تا ۱۶ مهرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

احسان مشعل چی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«جان جانان» به تهیه کنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد | عکس عاشقانه ای از سه نسل«جان جانان» به تهیه کنندگی حبیب الهیاری دارای پوستر رسمی شد
همزمان با صدور پروانه نمایش طی مراسمی با حضور عوامل فیلم، بزرگان سینما، ادبیات و پزشکان پوستر فیلم سینمایی «جان جانان» به کارگردانی شادی آفرین الهیاری و تهیه کنندگی حبیب الهیاری رونمایی شد.این مراسم با حضور محمد شمس لنگرودی، جواد یحیوی، جمشید صفری، آرزو تهرانی و نبی اله پیرهادی، سید احمد میرعلائی، مهری شیرازی، منصور غضنفری ، حسن آقا کریمی ، محمد علی سجادی، محمدرضا عرب، مجید سعیدی، نگار جاودان، دکتر مصطفی مسجدی، سهیل رحیمی، عرفان یزدی، دکتر محمدرضا عباسلو، مهندس حسین فنائی، دکتر شهریار محمدی، ولی اله مدبر، احمد پوری، کاظم فرهادی، صابر جعفری، دکتر ناهید علی اکبری، مهندس سید ...
دیدن ادامه ››

همزمان با صدور پروانه نمایش طی مراسمی با حضور عوامل فیلم، بزرگان سینما، ادبیات و پزشکان پوستر فیلم سینمایی «جان جانان» به کارگردانی شادی آفرین الهیاری و تهیه کنندگی حبیب الهیاری رونمایی شد.
این مراسم با حضور محمد شمس لنگرودی، جواد یحیوی، جمشید صفری، آرزو تهرانی و نبی اله پیرهادی، سید احمد میرعلائی، مهری شیرازی، منصور غضنفری ، حسن آقا کریمی ، محمد علی سجادی، محمدرضا عرب، مجید سعیدی، نگار جاودان، دکتر مصطفی مسجدی، سهیل رحیمی، عرفان یزدی، دکتر محمدرضا عباسلو، مهندس حسین فنائی، دکتر شهریار محمدی، ولی اله مدبر، احمد پوری، کاظم فرهادی، صابر جعفری، دکتر ناهید علی اکبری، مهندس سید موسی خاتمی، مهندس نسیم زارع، دکتر تکتم بهشتیان، دکتر شاهرخ محمدی، مهندس فرزانه حلاج، فرهاد جاوید و محمد نیکبخت و... برگزار شد.

این فیلم سینمایی محصول بخش خصوصی است و شادی آفرین الهیاری با این اثر پس سال‌ها فعالیت سینمایی و کارگردانی آثار کوتاه، اولین فیلم بلند سینمایی خود را ساخته است.
در خلاصه داستان «جان جانان» آمده است: شیرین به همراه دخترش بعد از سالها به وطن برمی گردند و آشنایی اتفاقی دخترش با مردی مسیر زندگی آنها را عوض می کند.
عوامل فیلم سینمایی «جان جانان» عبارتند از کارگردان: شادی آفرین الهیاری، بازیگران: محمد شمس لنگرودی فریبا کوثری جواد یحیوی جمشید صفری تبسم هاشمی حائری، نبی اله پیرهادی، آرمینه زیتونچیان، بهار کریم زاده، حیدر خروجی شندآبادی، محمود اسکندری، امیر مولایی و با معرفی آرزو تهرانی، هیراد محمدی تهیه کننده : حبیب الهیاری نویسنده و کارگردان : شادی آفرین الهیاری مجری طرح : مهدی الهیاری، آروین فیلم پارس گروه کارگردانی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز : امیر سلیم خانی دستیار برنامه ریز : مهدی قلی پور اقدم دستیاران : محمد رنجبر ، سپیده صادقی باتشکر از بهنام ابوطالبی ثانی منشی صحنه : امیر رضا مکین سپاس فراوان از محمد علی سجادی سوپروایزر پست پروداکشن : علی سجادی عکاس : بهروز صادقی عکاس دوم و فیلمبردار پشت صحنه : سید وحید حسینی تدوین : نوید توحیدی گروه فیلمبرداری مدیر فیلمبرداری : پیمان عباس زاده فیلمبردار : سجاد سبحانی دستیاران : کیان مرادی علیرضا زارعی رهام جراح لایق علیرضا حسینی مسئول دوربین : مهدی طهماسبی دباغ تجهیزات فنی دوربین : آرش رحیم زاده گروه صحنه طراح صحنه : عباس حاجی درویش دستیار اول طراح صحنه : ایمان رجبی مدیر صحنه : امید عابدینی دستیاران : مریم خسروی، رضا سخی گروه چهره پردازی طراحان  چهره پردازی : محسن ملکی، شادی آفرین الهیاری مجریان چهره پردازی : محیامصطفایی، مهدی الهیاری راحله  مژده ای، سهیل ملکی گروه لباس طراح لباس : مهناز نوروزی دستیار  : اعظم شاگردی گروه صدا صدابردار : اشکان طلوعیان دستیار : جواد شعبانی صدا گذار : امین شریفی دستیاران : علی پزشکی سارا خادمی جلوه های ویژه میدانی طراح : ایمان کرمیان مجری مرتضی رمضانی، صادق رضایی طراح جلوه های ویژه بصری : علی سجادی اصلاح رنگ و نور : فائزه نظیری دستیار : آروین الهیاری موسیقی آهنگساز : مهدی کلانتری دستیار آهنگساز : آوا پویا کاشانی نوازندگان ویولن سل : بهرنگ معتمدی کنتر باس : مهدی کلانتری گیتار : امیر حسین عبد الحسینی ضبط استودیو : آوای پارس میکس و مستر : عادل اصغر زاده گروه تولید مدیر تولید : مجتبی علیشاه جانشین تولید : عباس حاجی درویش دستیار تولید : سامان محمدی ماجد مدیر تدارکات : جواد سلیمانی دستیاران مراد خانه زاد، کامیار نقره، رضا نصیری همیار تدارکات : جعفر جمشیدی پذیرایی: ابوالفضل محمدی اجاره  اتومبیل : حسین اشرفی مسئول هنروران : معصومه قجر، شاهین احمدی سینه موبیل : یاسر بداغی، سعید خزائی برق : کریم جانبخش حمل و نقل کامیار نقره رضا نصیری مراد خانه زاد سید جواد سیدی تیمور شیری حسین ارژنگی حمید لشگری هادی احمدی ابوالفضل حسن زاده بابک رزمجو

احسان مشعل چی این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره مستند مشق امشب i
از «مشق شب» کیارستمی تا نظام آموزش و پرورش امروز | عکس زمان اکران مستند «مشق امشب» در ایران مشخص شداز «مشق شب» کیارستمی تا نظام آموزش و پرورش امروز
مستند «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی از ۲۱ دی ماه در سینماهای هنروتجربه اکران خود را آغاز می‌کند.به گزارش روابط عمومی فیلم، «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی از ۲۱ دی ماه در سینماهای هنروتجربه اکران می شود. این فیلم مضمونی را که عباس کیارستمی در سال ۶۷ در فیلم ماندگار «مشق شب» به آن پرداخته است، به روزرسانی می‌کند و لایه‌های پنهانی از نظام آموزشی امروز را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌کشد.مستند «مشق امشب» که خود را برای اکران در ایران آماده می کند پیش ...
دیدن ادامه ››

مستند «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی از ۲۱ دی ماه در سینماهای هنروتجربه اکران خود را آغاز می‌کند.
به گزارش روابط عمومی فیلم، «مشق امشب» به کارگردانی اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی از ۲۱ دی ماه در سینماهای هنروتجربه اکران می شود.
این فیلم مضمونی را که عباس کیارستمی در سال ۶۷ در فیلم ماندگار «مشق شب» به آن پرداخته است، به روزرسانی می‌کند و لایه‌های پنهانی از نظام آموزشی امروز را که از دید جامعه دور مانده است، به تصویر می‌کشد.
مستند «مشق امشب» که خود را برای اکران در ایران آماده می کند پیش از این در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «ایدفا» در آمستردام هلند که معتبرترین جشنواره مستند جهان لقب گرفته و در شصت و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زلین جمهوری چک که یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کودک و نوجوان در جهان محسوب می‌شود حضور یافته و همچنین در شهر لندن نیز روی پرده سینمای Bertha DocHouse رفته است. این مستند در بخش مستندهای اجتماعی_انتقادی بیست و چهارمین جشنواره فیلم مستند لیوبلیانای کشور اسلوونی، چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول ترکیه نیز به نمایش در آمده است.
ساخته مشترک اشکان نجاتی و مهران نعمت‌اللهی عنوان برترین مستند را در بخش فیلم‌های مستند هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ایرانی در زوریخ سوییس دریافت کرد و با تصمیم دبیر جشنواره منشور طلایی کوروش نیز به این مستند اختصاص یافت.
روزنامه گاردین در یادداشتی فیلم «مشق امشب» را تحسین کرده و درباره اهمیت این فیلم چنین نوشته است: مستند دلخراش و دردناک «مشق امشب» یک پیش‌فرض ساده دارد؛ مصاحبه با بچه‌های مدرسه‌ای ایرانی و قرار دادنشان جلوی دوربین و پرسش درباره زندگی، مدرسه، تکالیفشان و امید به آینده. این فیلم به نوعی دنباله‌ای بر مستند «مشق شب» ساخته عباس کیارستمی پدرخوانده سینمای مدرن ایران است. فیلمی که در آن همان سوالات را برای کودکانی که در سایه جنگ ایران و عراق بزرگ می‌شدند، مطرح می‌کرد. در فیلم همچنین درباره سیستم آموزشی ایران توضیحاتی ارایه می‌شود اما چیزی که باقی می‌ماند، تصویر ویرانگری از شکاف بین طبقه فقیر و غنی است. تماشای این فیلم آسان نیست، با این حال باید بدانیم بدون اینکه دنیا چشمانش را روی این بچه‌ها بندد، آن‌ها خودشان به اندازه کافی نامرئی هستند.

امیر مسعود این را خواند
فریبا این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
اولین گزارش رسمی هیات مدیره خانه سینما | عکس اولین گزارش رسمی هیات مدیره خانه سینما
سخنگوی هیات مدیره خانه سینما با ارایه خلاصه گزارش سه ماهه هیات مدیره خانه سینما در راستای تعیین یک دستورالعمل بلند مدت و برنامه مشخص دوساله از طرف هیات مدیره سخن گفت و ادامه داد: مهمترین هدف و دیدگاه هیات مدیره توجه به اهمیت نقش و مسئولیت اجتماعی خانه سینما در جامعه و همچنین افزایش توان مالی و استقلال خانه سینماست.وی که با سایت خانه سینما گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: در موضوع برنامه‌ها نیز اصلاح اساسنامه خانه سینما و آیین‌نامه‌های اجرایی و قراردادها و مسایل مربوط به بیمه اعضاء که مطالبه عمومی اعضا خانه سینما در سالهای اخیر بوده ، مورد توجه هیات مدیره قرار گرفته و در مورد ...
دیدن ادامه ››

سخنگوی هیات مدیره خانه سینما با ارایه خلاصه گزارش سه ماهه هیات مدیره خانه سینما در راستای تعیین یک دستورالعمل بلند مدت و برنامه مشخص دوساله از طرف هیات مدیره سخن گفت و ادامه داد: مهمترین هدف و دیدگاه هیات مدیره توجه به اهمیت نقش و مسئولیت اجتماعی خانه سینما در جامعه و همچنین افزایش توان مالی و استقلال خانه سینماست.
وی که با سایت خانه سینما گفتگو می کرد، خاطرنشان کرد: در موضوع برنامه‌ها نیز اصلاح اساسنامه خانه سینما و آیین‌نامه‌های اجرایی و قراردادها و مسایل مربوط به بیمه اعضاء که مطالبه عمومی اعضا خانه سینما در سالهای اخیر بوده ، مورد توجه هیات مدیره قرار گرفته و در مورد آن اقداماتی شروع شده است اما حوادث اجتماعی و دردناک اخیر بخش فراوانی از فعالیت هیات مدیره را تحت الشعاع خود قرار داده است.
صدرعاملی درباره‌ مهمترین فعالیت‌های هیات مدیره خانه سینما در سه ماه اخیر پیرامون وضعیت اجتماعی بوجود آمده، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳ جلسه رسمی و غیر رسمی داشتیم که ۱۱ جلسه آن رسمی بوده است، همچنین پنج جلسه عمومی با روسای صنوف یا اعضای دعوت شده برای رایزنی در مورد مسایل روز اجتماعی و امور صنفی ، انتخاب مدیر عامل ، آیین نامه دیوان داوری (تشکیل جلسات منظم با روسای صنوف برای رایزنی در مورد مسایل مختلف به یک رویه ثابت هیات مدیره بدل شده که نتایج آن هم خوب بوده است. )
او با اشاره به جلسات مختلف با نهادهای مختلف امنیتی ، قضایی و فرهنگی که توسط رییس هیات مدیره  انجام اشاره کرد و درباره جلسه‌ای که اخیرا در ستاد حل اختلاف قوه قضاییه داشته‌اند، توضیح داد: جلسه امیدوارکننده‌ای داشته‌ایم که امیدواریم هر چه زودتر به آزادی همکارانمان و لغو حکم اعدام‌ها منجر شود و همچنین همکاری و پیگیری سازمان سینمایی را نیز در این زمینه نباید نادیده گرفت.
وی در عین حال خاطرنشان کرد: در تمامی جلسات رسیدگی به مسایل بازداشتی ها و اعدامی ها، اعضا هیات مدیره ،همه مردم خصوصا دانشجویان را که این روزها درگیر شدند را عضوی از خانه دانست که در این سال ها، تماشاگران ما بودند و از ما حمایت کردند بنابراین مشکل آنها ، مشکل ما هم هست و مسایل را خیلی صنفی نگاه نکردیم و پیگیری جامع تری داشتیم.
سخنگوی هیات مدیره خانه سینما درباره جدیدترین گزارش کمیته حقوقی و قضایی خانه سینما درباره تعداد بازداشت ها و سرنوشت حکم‌های اعدام توضیح داد: تا آنجا که ما مطلع هستیم فعلا تعداد بازداشت شدگان از صنوف خانه سینما در التهابات جاری از آغاز تاکنون ۶۲ نفر بوده است که خوشبختانه تا این لحظه به ۱۳  نفر در تمام استانها کاهش یافته است و امیدواریم تا چند روز آینده این تعداد به صفر برسد و در خصوص پیگیری پرونده حسین محمدی (بازیگر) طی هفته گذشته دو جلسه کارشناسی در خانه سینما برگزار شد، جلسه اول با حضور وکیل انتخابی این بازیگر برگزار شد و وضعیت پرونده‌اش مورد بررسی قرار گرفت. مهمترین نکته وجود وکیل تسخیری و عدم رضایت قاضی پرونده به وکالت وکیل انتخابی بود و در مورد شرایط حصول به این مقصود بحث و تبادل صورت گرفت.
جلسه دوم با حضور کارگروه‌های پیگیری حقوقی خانه‌های تئاتر و سینما و اعضای انجمن بازیگران خانه سینما انجام شد و نحوه حمایت از حسین محمدی و شیوه‌های پیگیری موضوع از جهات مختلف (نامه‌نگاری خانه‌های تئاتر و سینما به مقامات مختلف و ملاقات و نامه‌نگاری برخی چهره‌های مورد وثوق دو خانه تئاتر و سینما با مقامات قضایی و حصول رضایت از خانواده مقتول و…) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
مهمترین بحث، تصمیم‌گیری در مورد حمایت فردی از حسین محمدی و یا تمامی بازداشت‌شدگان بالاخص محکومین به حکم اعدام بود.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد که اولویت اول، تلاش برای پذیرش وکالت وکیل انتخابی خانواده باشد که بتوان با اِشراف بیشتر بر جزییات پرونده کارها پیگیری شود، ضمناً با پیشنهاد کارگروه خانه تئاتر و حساسیت موضوع، در اسرع وقت، رضایت خانواده حسین محمدی برای ورود و حمایت خانه‌های تئاتر و سینما و اهالی فرهنگ و هنر اخذ شد. جلسه دیگری در روز شنبه ۲۶ آذر با حضور نمایندگان کارگروه‌ها با وکیل پرونده و خانواده این بازیگر برگزار شد که نامه رضایت خانواده از ورود اهالی هنر به موضوع مورد بحث با امضای پدر این بازیگر دریافت شد، نکته مثبت این جلسه خبر پذیرش وکیل انتخابی خانواده بود که امیدواری بسیاری ایجاد کرد و در نهایت هرگونه اقدام آتی به تصمیم وکیل انتخابی و پس از مطالعه پرونده توسط ایشان موکول شد.
سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در پاسخ به اینکه "با وجود تشکیل کمیته حقوقی و قضایی چرا همچنان بازداشت سینماگران ادامه دارد؟" گفت: خانه سینما همچنان مخالفت خود را با ابراز خشونت‌های آشکار در جامعه بیان می‌کند و معتقد است که خشونت در هر شکل هیچگاه به نفع مردم وحاکمیت نیست. ما شدیدا بازداشت همکارانمان را محکوم می‌کنیم . برخوردهای اخیر و بازداشت‌های پی در پی همکاران ما، اوضاع را بهبود نمی بخشد. حاکمیت باید تحمل خود را بالا ببرد و به نقد و نظر مردم گوش بدهد.  
وی تاکید کرد: خانه سینما خواستار توقف قطعی اعدام‌ها و آزادی بی قید وشرط بازداشت شدگان است. آنها اغتشاشگر نیستند و منتقدانی هستند که حاکمیت باید به آنها گوش بدهد. بررسی پرونده‌ها بصورت عادلانه و به‌دور از وضعیت احساسی و غیر معمول این روزها باید انجام شود. ما همچنان از بازداشت اعضا خود نگرانیم و آن را به مصلحت حاکمیت نمی‌دانیم. بازداشت‌های گاه و بیگاه و غیر معمول برخی از همکاران و بخصوص خانم ترانه علیدوستی غیر عادلانه است.
هنرمندان براساس نقش و مسئولیت اجتماعی خود وظیفه دارند که در مورد مسایل روز حرف بزنند و بهتر است این نظرات منتقدانه بجای برخورد قضایی شنیده و در مورد آن  فکر شود. بسیاری از مسائل و مشکلات امروز در جامعه را هنرمندان بسیار زودتر احساس کرده و در مورد آن اعلام نظر کرده بودند.
وی همچنین تاکید کرد: خانه سینما الزاما با همه‌ی اظهار نظرهای منتشر شده توسط اعضاء خود موافق نیست و اظهارنظرهای شخصی نباید باعث مخدوش شدن حقوق مادی و معنوی دیگر اعضاء خانه سینما شود.
رسول صدرعاملی در پاسخ به این سوال که اخیرا ریاست سازمان سینمایی وضعیت بیکاری اهالی سینما را به اوضاع ناآرام اخیر مربوط دانسته، وضعیت سینما را چگونه می‌بیند؟ پاسخ داد: مشکل بیکاری اعضاء خانه سینما از سال قبل شروع شده و ربطی به ناآرامی های اخیر ندارد و توسط سینماگران در ابتدای امسال گوشزد شده بود. توقف تولید در ابتدای سال و سخت گیری در مجوز ها باعث شد که سینماگران کار نکنند. مشکل کاهش تماشاگر از سال قبل آغاز شده است و شاید عوامل آن را باید در روش های مدیریت هم جستجو کرد.
سخنگوی خانه سینما در پاسخ به این سوال که آیا خانه سینما ممکن است همکاری خود را با برگزاری جشنواره فجر قطع کند؟ گفت: در حال حاضر جامعه براثر برخوردهای این روزها، در اوضاع مناسبی به سر نمی‌برد و حال و هوای سینما ندارد. به هرحال جشنواره فجر باید با تغییر رویکرد، خودش را برگزاری آماده کند، وگرنه سینماگران چندان رغبتی برای مشارکت نخواهند داشت.
صدرعاملی در پاسخ به اینکه چرا مدیرعامل خانه سینما معرفی نمی‌شود، گفت: بررسی و دقت نظر در مورد انتخاب مدیر عامل خانه سینما در شرایط خاص اجتماعی و سیاسی فعلی، این انتخاب را برای گزینه‌های مطرح شده، سخت کرده است.
سخنگوی هیات مدیره خانه سینما در پایان تیتروار به مسائل پیگیری‌ شده توسط هیات مدیره خانه سینما اشاره کرد که از آن جمله می‌توان به ثبت رسمی تغییرات خانه سینما و انتخابات جدید هیات مدیره، تشکیل کمیته حقوقی و قضایی برای پیگیری امور مربوط به بازداشت شدگان و زندانیان، ضبط و انتشار ویدیوهایی از گفتگو با برخی از اعضا خانه سینما در مورد مسایل اجتماعی و نقش اجتماعی هنرمندان در فضای مجازی و پلتفرم‌ها اشاره کرد.
او همچنین از گفتگوهای مختلف با معاونت سازمان سینمایی، تشکل‌های تهیه‌کنندگی برای تعیین وضعیت روابط با وزارت ارشاد در مورد تولید فیلم های سینمایی سخن گفت و از بررسی آیین نامه پیشنهادی برای دیوان داوری خانه سینما و تکمیل آن برای ارائه به مجمع عمومی،بررسی اساسنامه پیشنهادی کارگروه تدوین و نگارش اساسنامه خانه سینما و ارائه به اصناف برای دریافت نظرات تکمیلی،گفتگو با مدیرعامل و معاونان صندوق اعتباری هنر و انتخاب یک نماینده از سوی خانه سینما برای حل و فصل بهتر و سریعتر مسایل و بررسی در مورد رسیدن به روشهایی برای افزایش توان مالی خانه سینما به عنوان دیگر موارد مورد پیگیری هیات مدیره خانه سینما سخن گفت

سپهر و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
احمد بهرامی برای فیلم «شهر خاموش» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شد. | عکس احمد بهرامی با «شهر خاموش» بهترین کارگردان جشنواره تالین شداحمد بهرامی برای فیلم «شهر خاموش» برنده جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شد.
جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین آخرین ساعات شنبه شب 5 آذر (26 نوامبر) در حالی بهترین های رویداد امسال خود را معرفی کرد که جایزه باارزش بهترین کارگردانی فستیوال به احمد بهرامی برای فیلم «شهر خاموش» رسید. تهیه کنندگی این فیلم را رضا محقق برعهده دارد.«شهر خاموش» دومین اثر بلند سینمایی احمد بهرامی پس از فیلم «دشت خاموش» است که موفق به کسب جایزه افق‌های ونیز شده بود. این دو فیلم اشتراکاتی در سبک ساخت دارند که به عنوان شیوه فیلمسازی بهرامی شناخته می‌شوند.باران کوثری، علی باقری، بابک کریمی، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی برادران ...
دیدن ادامه ››

جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین آخرین ساعات شنبه شب 5 آذر (26 نوامبر) در حالی بهترین های رویداد امسال خود را معرفی کرد که جایزه باارزش بهترین کارگردانی فستیوال به احمد بهرامی برای فیلم «شهر خاموش» رسید. تهیه کنندگی این فیلم را رضا محقق برعهده دارد.
«شهر خاموش» دومین اثر بلند سینمایی احمد بهرامی پس از فیلم «دشت خاموش» است که موفق به کسب جایزه افق‌های ونیز شده بود. این دو فیلم اشتراکاتی در سبک ساخت دارند که به عنوان شیوه فیلمسازی بهرامی شناخته می‌شوند.
باران کوثری، علی باقری، بابک کریمی، بهزاد دورانی، محسن مهری دروی، کریم و حبیب شراهی برادران دوقلو از دیگر بازیگران «شهر خاموش» هستند که جلوی دوربین مسعود امینی‌تیرانی رفته‌اند. پخش بین‌المللی فیلم «شهر خاموش» برعهده علی قاسمی است.
بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین بین روزهای ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در کشور استونی برگزار شد. در این دوره از جشنواره  هایده صفی یاری تدوینگر ایرانی یکی از اعضای هیات داوران بود. براساس اعلام هیات داوران جشنواره، جایزه بزرگ فستیوال این دوره نیز به فیلم «سفر با مامان» به کارگردانی هیلمار اودسن فیلمساز ایسلندی رسید.

امیر مسعود و سپهر این را خواندند
Mahya H این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
بیانیه خانه سینما | عکس بیانیه خانه سینما
خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می دهد در صورتی که تهدیدها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند. در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما و اعلام پیگیری سازمان سینمایی برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی"، "تشویش اذهان عمومی"، " نشر اکاذیب" ...
دیدن ادامه ››

خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود هشدار می دهد در صورتی که تهدیدها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.

در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما و اعلام پیگیری سازمان سینمایی برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی"، "تشویش اذهان عمومی"، " نشر اکاذیب" و "همراهی با رسانه های بیگانه" که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است سینماگران تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند. 
جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.

امیر مسعود و Ghazal این را خواندند
حمیدرضا مرادی این را دوست دارد
مهرهاى کمرشون جا به جا نشه بعد از ٢ماه!!!
۳۰ آبان ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
«دِرب» در جشنواره سه قاره نانت فرانسه رقابت می‌کند/ سومین حضور جهانی | عکس پس از هفت سال غیبت سینمای ایران؛«دِرب» در جشنواره سه قاره نانت فرانسه رقابت می‌کند/ سومین حضور جهانی
فیلم «دِرب» به کارگردانی هادی محقق راهی بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد.به گزارش روابط عمومی، فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در سومین حضور جهانی خود به بخش مسابقه بین‌الملل چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه راه یافت. این جشنواره پس از فستیوال کن، مهم‌ترین جشنواره سینمایی فرانسه محسوب می‌شود.کارگردان و تهیه‌کننده فیلم به دعوت جشنواره، در این رویداد حضور خواهند یافت.آخرین بار که فیلمی از سینمای ایران در بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت حضور داشته است به سال ۲۰۱۵ و فیلم «ما ...
دیدن ادامه ››

فیلم «دِرب» به کارگردانی هادی محقق راهی بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت فرانسه شد.
به گزارش روابط عمومی، فیلم سینمایی «دِرب» به کارگردانی هادی محقق و تهیه‌کنندگی رضا محقق در سومین حضور جهانی خود به بخش مسابقه بین‌الملل چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره در شهر نانت فرانسه راه یافت. این جشنواره پس از فستیوال کن، مهم‌ترین جشنواره سینمایی فرانسه محسوب می‌شود.
کارگردان و تهیه‌کننده فیلم به دعوت جشنواره، در این رویداد حضور خواهند یافت.
آخرین بار که فیلمی از سینمای ایران در بخش مسابقه جشنواره سه قاره نانت حضور داشته است به سال ۲۰۱۵ و فیلم «ما در بهشت» ساخته سینا عطاییان دنا برمی‌گردد.
فیلم «دِرب» در اولین حضور جهانی خود، جشنواره بین المللی فیلم بوسان را افتتاح کرد و توانست برنده جایزه اصلی بخش رقابتی جی‌سئوک جشنواره شود.
این فیلم در دومین حضور جهانی خود در نهمین دوره جشنواره فیلم کاتولیک (کاف) که ماه اکتبر در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد، نیز حضور داشت.
«دِرب» روایتگر مامور اداره برقی است که قرار است برق خانه‌ای تَک و دورافتاده را وصل کند.
هادی محقق، محمد اقبالی و... از جمله بازیگران این اثر هستند. پخش بین‌المللی فیلم برعهده علی قاسمی است.
چهل و چهارمین دوره جشنواره سه قاره قرار است بین روزهای ۱۸ تا ۲۷ نوامبر (۲۷ آبان تا ۶ آذر) در شهر نانت کشور فرانسه برگزار شود.

Ghazal، سپهر و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تا ۱۵ آبان | عکس تمدید مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تا ۱۵ آبان
مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌وارد فرهنگی و هنری به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران تا ۱۵ آبان تمدید شد. دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار اعلام کرد مهلت ارسال آثار بخش‌های مختلف این فصل‌واره تا ۱۵ آبان تمدید شد.  دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در فصل پاییز سال جاری برگزار می‌شود دارای بخش‌های سرود، نماهنگ، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، کمیک‌موشن، انیمیشن، طراحی ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌وارد فرهنگی و هنری به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران تا ۱۵ آبان تمدید شد.

دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار اعلام کرد مهلت ارسال آثار بخش‌های مختلف این فصل‌واره تا ۱۵ آبان تمدید شد. 

دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در فصل پاییز سال جاری برگزار می‌شود دارای بخش‌های سرود، نماهنگ، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، کمیک‌موشن، انیمیشن، طراحی پوستر و عکس است.

«ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران»، «شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم ، مدافع امنیت و ...»، «ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی»، «ایثار روستاییان و عشایر کشور»، «ایثار کادر درمان، آتش‌نشان‌ها»، «ایثار در قرآن کریم»، «شهدای مسجد» و «ایثار اجتماعی» موضوعات این دوره از فصل‌واره هستند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند از طریق دبیرخانه فصل‌واره به نشانی خیابان شهید رجایی، قبل از بزرگراه آزادگان، مسجد حضرت ولی‌الله اعظم (عج)، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، طبقه دوم و شماره‌ تماس‌های‌ ۵۴۱۳۲۲۰۱ -۰۲۱ و پیام‌رسان‌های بله و ایتا ۰۹۳۰۱۸۰۲۵۷۸ اقدام نمایند. همچنین ارسال آثار از طریق نشانی اینترنتی c.p.issar@gmail.com نیز امکانپذیر است.

 

امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
جمشید جهانزاده: مسائل مالی در کنار کیفیت نقش اهمیت دارد | عکس بازیگری توانا در اجرای نقش‌های کمدی و جدیجمشید جهانزاده: مسائل مالی در کنار کیفیت نقش اهمیت دارد
  جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این موضوع که کیفیت نقش در انتخاب حضورش در آثار نمایشی موثر است، عنوان کرد بازیگری شغل ماست و قطعا قرارداد مالی نیز در کنار کیفیت اثر و تاثیرگذاری نقش، اهمیت دارد. جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است. فیلم‌های سینمایی «ملی و هزار راه نرفته‌اش»، «مستطیل قرمز»، «ارابه مرگ»، «جنگ نفت‌کش‌ها» و «کشتی ...
دیدن ادامه ››

 

جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این موضوع که کیفیت نقش در انتخاب حضورش در آثار نمایشی موثر است، عنوان کرد بازیگری شغل ماست و قطعا قرارداد مالی نیز در کنار کیفیت اثر و تاثیرگذاری نقش، اهمیت دارد. جمشید جهانزاده بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک و کارشناسی ارشد در رشته پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد است.

فیلم‌های سینمایی «ملی و هزار راه نرفته‌اش»، «مستطیل قرمز»، «ارابه مرگ»، «جنگ نفت‌کش‌ها» و «کشتی آنجلیکا» از جمله هنرنمایی‌های او روی پرده نقره‌ای سینماست. سریال‌های «زندگی زیباست»، «گاندو»، «سال‌های مشروطه»، «لبه تیغ»، «چشم‌های آبی زهرا»، «فرار بزرگ» و «حجربن عدی» از دیگر نقش آفرینی‌های این هنرمند در قابل تلویزیون به شمار می‌آیند.
جهانزاده در تله‌تئاترهای «عروسک‌ها» و «مبارزان  کازبا»  نیز به ایفای نقش پرداخته است. آخرین حضور او روی صحنه تئاتر بازی در نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی بود که در تیرماه ۱۳۹۷ در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت. این هنرمند در تیرماه سال جاری در بیمارستان بستری شد که پس از دو روز با بهبود شرایط جسمانی به خانه بازگشت.
او درباره وضعیت جسمانی خود می‌گوید: «خوشبختانه حال جسمانی‌ام خوب است و مراحل درمان بیماری را با موفقیت پشت سر گذاشته‌ام.»

این هنرمند که آخرین حضورش روی صحنه تئاتر به سال ۱۳۹۷ و بازی در نمایش «خسیس» به کارگردانی مریم کاظمی برمی‌گردد، در پاسخ به حضور در پروژه‌های تئاتری توضیح می‌دهد: «در حال حاضر فعالیتی در عرصه نمایش ندارم. البته که اگر پیشنهاد خوبی باشد؛ قطعا استقبال خواهم کرد.»

جهانزاده ادامه می‌دهد: «انتخاب اینکه در یک پروژه نمایشی اعم از تئاتر یا فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته باشم، به این موضوع بستگی دارد که وقتی نمایش‌نامه یا فیلم‌نامه را می‌خوانم از نقش خوشم بیاید.»

او می‌گوید: «در واقع جدی یا کمدی بودن اثر و نقشی که ایفای آن را برعهده می‌گیرم در پذیرش آن تاثیر چندانی ندارد؛ چراکه خوشبختانه این قابلیت را دارم تا در نقش‌های کمدی و جدی بازی کنم و تاکنون تجربه‌های زیادی در این زمینه داشته‌ام.»

این بازیگر پیشکسوت در پاسخ به تمایل به همکاری با کارگردان‌های کم‌‍تجربه ادامه می‌دهد: «اگر نقشی که پیشنهاد می‌شود؛ خوب باشد قطعا با کارگردان‌های با تجربه کم یا به قولی کار اولی هم همکاری خواهم داشت و در این‌باره اصلا سخت‌گیر نیستم.» او درباره حضورش در تلویزیون توضیح می‌دهد: «در حال حاضر نقشی در سریال «محرمانه» به کارگردانی احمد معظمی ایفا می‌کنم که بخش‌هایی از فیلم‌برداری آن به پایان رسیده است و بخش‌هایی از آن همچنان باقی مانده است.» جشمید جهانزاده در پایان با اشاره به اهمیت بخش مالی در قراردادهای نمایشی می‌گوید:«قطعا در کنار کیفیت کار برای حضور در صحنه تئاتر، پرده نقره‌ای سینما یا قاب تلویزیون، قرارداد و بخش مالی اثر نیز مهم است چراکه بازیگری شغل ماست و تنها منبع درآمد ما به شمار می‌آید.»

منبع: ایران تئاتر

 

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
شمسی فضل‌اللهی: من سال‌های متمادی روی صحنه تئاتر زندگی کرده‌ام | عکس گفت‌وگو با صدای ماندگار و بازیگر پیشکسوتشمسی فضل‌اللهی: من سال‌های متمادی روی صحنه تئاتر زندگی کرده‌ام
شمسی فضل‌اللهی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو و صداپیشه پیشکسوت، با بیان اینکه سال‌های متمادی روی صحنه تئاتر زندگی کرده است، یکی از دلایل کم‌کاری خود در عرصه هنرهای نمایشی را نبود نقش خوب عنوان کرد. نگار امیری: شمسی فضل‌اللهی، بازیگرکهنه‌کار و گوینده رادیو و صداپیشه پرسابقه از شانزده‌سالگی فعالیت هنری خود را با حضور در نمایش «دختر ایرانی» آغاز کرد. «ویس و رامین»، «کلفت‌ها»، «اتوبوسی به نام هوس»، «گلدسته»، «طبقه ششم» و «دایی وانیا» برخی از آثار نمایشی ...
دیدن ادامه ››

شمسی فضل‌اللهی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، گوینده رادیو و صداپیشه پیشکسوت، با بیان اینکه سال‌های متمادی روی صحنه تئاتر زندگی کرده است، یکی از دلایل کم‌کاری خود در عرصه هنرهای نمایشی را نبود نقش خوب عنوان کرد.

نگار امیری: شمسی فضل‌اللهی، بازیگرکهنه‌کار و گوینده رادیو و صداپیشه پرسابقه از شانزده‌سالگی فعالیت هنری خود را با حضور در نمایش «دختر ایرانی» آغاز کرد.

«ویس و رامین»، «کلفت‌ها»، «اتوبوسی به نام هوس»، «گلدسته»، «طبقه ششم» و «دایی وانیا» برخی از آثار نمایشی با بازی این هنرمند روی صحنه تئاتر به‌ شمار می‌آیند.

او علاوه بر تئاتر در فیلم‌های سینمایی «شیر سنگی»، «آسمون جل»، «عسل تلخ» و «یه حبه قند» و سریال‌هایی چون «امیر کبیر»، «عطر گل یاس»، «نرگس»، «چای قند پهلو»، «باجناق‌ها» و «بوی باران» نیز نقش‌های ماندگاری ایفا کرده است.

سریال نمایش خانگی «خسوف» تولید سال ۱۴۰۰ به کارگردانی مازیار میری، جدیدترین اثر تصویری با بازی فضل‌اللهی به شمار می‌رود.

فضل‌اللهی درباره فعالیت هنری خود که این روزها به آن مشغول است، می‌گوید: «در حال حاضر تنها به عنوان مجری در برنامه رادیویی «فرهنگ مردم» فعالیت دارم.»

بازیگر پیشکسوت تئاتر در پاسخ به دلیل کم کار شدن خود در عرصه تئاتر می‌گوید: «همه ما تا یک سنی توان حضور در آثار زیاد و متفاوت را داریم. من سال‌های متمادی روی صحنه تئاتر زندگی کردم، از زمانی که به عنوان عضوی از کارگاه نمایش در قالب جشن هنر شیراز روی صحنه رفتم تا همین چند سال اخیر که ایفاگر نقش‌های متفاوتی بودم.»

او با اشاره به اینکه در این روزها برای هنرمندانی در سن او کمتر نقش قابل توجهی نوشته می‌شود، عنوان می‌کند: «در فیلم‌ها و آثار نمایشی که این روزها تهیه می‌شود، خیلی کم پیش می‌آید نقش خوبی مثل نقشی که در سریال «خسوف» داشتم، وجود داشته باشد که بتوان بازی کرد؛ نقشی که بازیگر را به چالش بکشد و انگیزه مضاعفی برای حضور روی صحنه یا مقابل دوربین را ایجاد کند.»

شمسی فضل‌اللهی ادامه می‌دهد: «علاوه بر کیفیت تولیدات نمایشی، بحث هزینه، موضوع پراهمیت دیگری است که بسیار اثرگذار است و بسیاری از آثار اساسا به دلیل کمبود بودجه تولید نمی‌شوند.»

فضل‌اللهی همچنین درباره فعالیت‌ این روزهای خود در رادیو عنوان می‌کند: «برنامه رادیویی «فرهنگ مردم» به تهیه‌کنندگی زهرا فقیه‌میرزایی و اجرای من و محسن رفیعی روزهای جمعه از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۲ از رادیو ایران پخش می‌شود.»

این دوبلور و صداپیشه رادیو با اشاره به موضوع «فرهنگ مردم» توضیح می‌دهد: «این برنامه شامل آیین‌ها، سنت‌ها، داستان‌های محلی رایج هر منطقه و فرهنگ مردم در گوشه و کنار ایران است.»

شمسی فضل‌اللهی که دهه پنجاهی‌ها و دهه شصتی‌ها با روایت جذاب او در کارتون «بامزی» و ماجراهای او کلی خاطره‌ها دارند، اظهار امیدواری می‌کند که با یک پیشنهاد مناسب برای بازی در یک نقش خوب به صحنه تئاتر بازگردد.    

سپهر و امیر مسعود این را خواندند
Ghazal، parastoo rumi و مینا این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
پوران درخشنده: امین تارخ، بازیگران خوبی را به سینمای ایران معرفی کرد | عکس پوران درخشنده: امین تارخ، بازیگران خوبی را به سینمای ایران معرفی کرد
پوران درخشنده، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، زنده‌یاد امین تارخ را بازیگری دغدغه‌مند، پر انرژی و با انگیزه دانست که برای آموزش جوانان، اهمیت زیادی قائل بود و بازیگران خوبی را به تئاتر و سینمای ایران معرفی کرد.به گزارش ایران تئاتر، امین تارخ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که دیروز (شنبه دوم مهر) درگذشت، از سال ۱۳۵۱ و با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روی صحنه به هنرنمایی پرداخت.اولین حضور سینمایی او در فیلم «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی، در سال ۱۳۶۰ بود و سپس در آثاری چون «سرب» از مسعود کیمیایی، «مادر» ...
دیدن ادامه ››

پوران درخشنده، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان سینما، زنده‌یاد امین تارخ را بازیگری دغدغه‌مند، پر انرژی و با انگیزه دانست که برای آموزش جوانان، اهمیت زیادی قائل بود و بازیگران خوبی را به تئاتر و سینمای ایران معرفی کرد.
به گزارش ایران تئاتر، امین تارخ، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که دیروز (شنبه دوم مهر) درگذشت، از سال ۱۳۵۱ و با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، روی صحنه به هنرنمایی پرداخت.
اولین حضور سینمایی او در فیلم «مرگ یزدگرد» به کارگردانی بهرام بیضایی، در سال ۱۳۶۰ بود و سپس در آثاری چون «سرب» از مسعود کیمیایی، «مادر» ساخته علی حاتمی و «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی به ایفای نقش پرداخت. «پرنده کوچک خوشبختی» به کارگردانی پوران درخشنده، دیگر فیلمی بود که این بازیگر فقید در دهه ۶۰ به بازی در آن پرداخت.

پوران درخشنده، ضمن ابزار تاسف از درگذشت امین تارخ، درباره همکاری با او می‌گوید: «تارخ در دومین کار سینمایی من به نام «پرنده کوچک خوشبختی» که در سال ۱۳۶۶ تولید شد، به عنوان بازیگر نقش اول حضور داشت. او شخصیتی پر انرژی، پرشور و با انگیزه بود.»

او ادامه می‌دهد: «مهم‌ترین نکته‌ای که برای من در انتخاب بازیگر این فیلم سینمایی مدنظر بود، علاوه بر بازی خوب در نقش یک آتش‌نشان متعهد و دغدغه‌مند، برقراری ارتباط او با عطیه معصومی، دختر ناگویا و ناشنوای این اثر بود. امین تارخ به دلیل انگیزه، انرژی و دغدغه‌مندی زیادی که داشت، ارتباط خیلی خوبی با این بازیگر ناشنوا گرفت و این باعث شد تا نقش آن‌طور که باید در دل مردم بنشیند و مورد استقبال تماشاگران قراربگیرد و پرفروش‌ترین فیلم سال ۱۳۶۶ شود.»
این کارگردان پیشکسوت سینما درباره شخصیت هنری زنده‌یاد تارخ توضیح می‌دهد: «امین تارخ، بسیار منظم بود. همیشه سر وقت در محل فیلمبرداری حاضر می‌شد و برای بازی بازیگران مقابلش اهمیت زیادی قائل بود. این خیلی مهم است که یک بازیگر در اوج مطرح بودن، برای بازیگر مقابلش وقت بگذارد و زنده‌یاد تارخ برای نابازیگری چون عطیه معصومی که ناشنوا هم بود، با صبر و حوصله زیادی وقت صرف می‌کرد.»

کارگردان «پرنده کوچک خوشبختی» می‌گوید: «تارخ، انسان بسیار ارزشمندی بود و خاطرات پر از عشقی از همکاری با او دارم. حضور او به عنوان بازیگر نقش اول فیلم باعث شد تا من با آرامش و اطمینان، دومین فیلم سینمایی‌ام را جلوی دوربین ببرم.»
او ادامه می‌دهد: «یکی دیگر از مهم‌ترین جنبه‌های شخصیتی زنده‌یاد امین تارخ، اهمیت دادن به جوانان و وقت زیادی بود که برای آموزش و همراهی با آن‌ها صرف می‌کرد. او جزو اولین کسانی بود که آموزشگاه بازیگری تاسیس کرد و هنرجو پذیرفت و بازیگران خوبی را به تئاتر و سینما معرفی کرد.»
پوران درخشنده در پایان می‌گوید: «امین تارخ، خیلی زود از بین ما رفت و بسیار متاسفم. علاوه بر انرژی زیادی که صرف بازی و آموزش بازیگری به هنرجویانش می‌کرد، حضور بسیار جدی هم در خانه سینما داشت و فقدان او برای جامعه هنری بسیار غم‌انگیز است. واقعا متاسفم که این هنرمند را از دست دادیم. روح‌شان شاد و یادگاران ایشان مانا باشد.»
امین تارخ که از ۲۸ شهریور به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفته بود، روز شنبه دوم مهر چشم از جهان فروبست.

سپهر، نرگس رضوی، امیر مسعود و شقایق شمسی این را خواندند
هومن بنایی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید