در روز
از روز
تا روز
آغاز از ساعت
پایان تا ساعت
دارای سانس فعال
آنلاین
کمدی
کودک و نوجوان
تیوال عمومی | اخبار
SB > com/org | (HTTPS) localhost : 10:53:36
«تیوال» به عنوان شبکه اجتماعی هنر و فرهنگ، همچون دیواری‌است برای هنردوستان و هنرمندان برای نوشتن و گفت‌وگو درباره زمینه‌های علاقه‌مندی مشترک، خبررسانی برنامه‌های جالب به هم‌دیگر و پیش‌نهادن دیدگاه و آثار خود. برای فعالیت در تیوال به سیستم وارد شوید
تیراول؛ تجربه‌های بازی‌گونه در شهر | عکس تیراول؛ تجربه‌های بازی‌گونه در شهر
همراهان همیشگی تیوال، با هیجان فراوان اعلام می‌کنیم که «تیراول»، محصول جدید ما در دنیای بازی‌های شهری، اکنون آماده اکتشاف است! تیراول تجربه‌ای کم‌نظیر از گردش شهری را از طریق بازی ارائه می‌دهد تا شما را به کشف مکان‌های نهان و شنیدن داستان‌های فراموش شده دعوت کند. هر بازی شهری با داستانی منحصر به فرد در منطقه‌ای از شهر در جریان است که گذر از معماهای آن علاوه بر لذت بازی در محیط واقعی، دانستنی‌های جذابی در مورد شهر را برای شما به همراه دارد.  ویژگی‌های منحصر به فرد تیراول: ماموریت‌های متنوع: از حل معماهای ...
دیدن ادامه ››

همراهان همیشگی تیوال،

با هیجان فراوان اعلام می‌کنیم که «تیراول»، محصول جدید ما در دنیای بازی‌های شهری، اکنون آماده اکتشاف است! 
تیراول تجربه‌ای کم‌نظیر از گردش شهری را از طریق بازی ارائه می‌دهد تا شما را به کشف مکان‌های نهان و شنیدن داستان‌های فراموش شده دعوت کند. هر بازی شهری با داستانی منحصر به فرد در منطقه‌ای از شهر در جریان است که گذر از معماهای آن علاوه بر لذت بازی در محیط واقعی، دانستنی‌های جذابی در مورد شهر را برای شما به همراه دارد.

 ویژگی‌های منحصر به فرد تیراول:

  • ماموریت‌های متنوع: از حل معماهای فکری گرفته تا کاوش‌های شهری، هر بازی شما را با چالش‌های جدیدی روبرو می‌کند.
  • پاداش‌ها: با پیشروی در بازی‌ها، پاداش‌های متنوعی همچون امتیاز، سکه، دانستنی، نشان و ... دریافت می‌کنید که هر یک، آورده‌هایی برای شما به همراه خواهد داشت.
  • تعامل اجتماعی: با دوستان خود به رقابت بپردازید یا در ماموریت‌ها به صورت گروهی شرکت کنید.
  • کشف مکان‌های جدید: تیراول شما را به کشف مکان‌های ناشناخته و دیدنی‌های شهر هدایت می‌کند.

ما از شما دعوت می‌کنیم تا در این سفر هیجان‌انگیز به ما بپیوندید، بازی‌های تیراول را امتحان کنید و نظرات و تجربیات خود را در تیوال به اشتراک بگذارید. نظرات شما به ما کمک می‌کند تا ماجراجویی‌های بهتر و جذاب‌تری را خلق کنیم.

آگاهی بیشتر و دانلود اپلیکیشن: www.tiravel.com

بی‌صبرانه منتظر بازخوردهای شما هستیم و امیدواریم که تیراول تجربه‌ای نو و به یادماندنی برایتان رقم بزند.

با سپاس فراوان،
تیم تیراول

۱۱ نفر این را خواندند
محمد عمروابادی، نیلوفر، امیرحسین آل‌عوض، سحر بهروزیان، امین مهدوی، رویا کاظمی و حسین طالعی فرد این را دوست دارند
ایده‌ی جالب و پتانسیل‌داری! به نظر میاد👊
اسم خیلی جذابی هم براش انتخاب شده👌💖
۰۵ فروردین
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
با رای خود، توسعه فضای فرهنگی پارک هنرمندان و ساخت دو سالن جدید نمایشی در آن را تایید کنید | عکس با رای خود، توسعه فضای فرهنگی پارک هنرمندان و ساخت دو سالن جدید نمایشی در آن را تایید کنید
با مشارکت شهرداری منطقه ۶ و هنرمندان تئاتر، توسعه بوستان هنرمندان و ساخت دو سالن دیگر نمایشی رقم خورده است، اما تثبیت و اجرای آن در گروی رای شماست. تا جمعه شب با ورود به لینک زیر به اجرای  پروژه "بهسازی پیاده راه ایرانشهر و توسعه فضای فرهنگی بوستان هنرمندان" رای دهید: » ثبت رای
دیدن ادامه ››

با مشارکت شهرداری منطقه ۶ و هنرمندان تئاتر، توسعه بوستان هنرمندان و ساخت دو سالن دیگر نمایشی رقم خورده است، اما تثبیت و اجرای آن در گروی رای شماست. تا جمعه شب با ورود به لینک زیر به اجرای  پروژه "بهسازی پیاده راه ایرانشهر و توسعه فضای فرهنگی بوستان هنرمندان" رای دهید:

» ثبت رای

امیرحسین آل‌عوض، س سعید صاحب علم، سپهر، امیر مسعود، مهدی حسین مردی، صبا صالحیان و مریم خیابانی این را خواندند
رای بدیم که بسازن یا پروژه رو متوقف کنن؟
۰۷ دی ۱۴۰۲
با درود
در کجای متن شهرداری در قسمت دادن رای صحبت از ساخت دو سالن نمایش شده است؟
بهسازی پیاده راه خیابان ایرانشهر در زمان شهردار سابق تهران حدفاصل پل کریم خان تا خیابان بالای پارک هنرمندان انجام شده
که بجای بهسازی بدسازی اتفاق افتاده عرض ماشین رو کم شده محل پارک خودروها در حاشیه خیابان در بخشهای از بین رفته و این محدوده در اکثر مواقع با ترافیک مواجه شده است
۰۸ دی ۱۴۰۲
سلام، اگر به شکل مختصر و ساده سازی شده بخواهیم توضیح بدهیم، پروژه های شهری در سه مرحله می توانند جنبه مشارکت مردمی داشته باشند. پیش از ورود به پروژه، در مرحله طراحی، در مرحله اجرا. نظرسنجی ای که گذاشته شده چندان روشن نیست یا حداقل من روی نقشه و در صفحه مربوطه چیزی ندیدم. شهرداری در کدام مرحله است و برای چه چیزی این نظرسنجی انجام شده؟ می خواهد مکان یابی کند؟ طرحی ارائه شده و می خواهد اجرا کند؟ با توجه به پیشینه ضعیف کشورمان در طرح های مشارکتی شهری، هر گام کوچکی می تواند مفید باشد، اما ارائه ی توضیحات کافی پیش از آن ضروری است. همینکه پیامک مربوط به این طرح از طرف تیوال را دریافت کردم، خودش سبب خوشنودی بود (اینکه مدیریت شهری متوجه ضرورت همکاری با نهادهای فرهنگی هنری را تاحدی دانسته باشد)، در ادامه پیشنهاد می کنم با توجه به ارتباط ایجاد شده، همیاران عزیز تیوالی نیز توضیحات بیشتری را از شهرداری منطقه بخواهند و به مخاطبان انتقال دهند.
۱۴ دی ۱۴۰۲
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره رویداد سینمانا i
«سینمانا»، درس گفتارهای سینمای ماندگار در پردیس تئاتر شهرزاد. | عکس «سینمانا»، درس گفتارهای سینمای ماندگار در پردیس تئاتر شهرزاد.
«سینمانا‌؛ درس‌‌ گفتارهای سینمای ماندگار»، یک دوره‌ی آموزشی و انتقال تجربه‌، همراه با نمایش فیلم‌های برجسته‌ی ایرانی و خارجی است که هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۱ صبح در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.در این برنامه که طی دو دوره‌ی پنج جلسه‌ای برگزار می‌شود، هر بار یک استاد، منتقد فیلم و سینماگر برتر، ضمن سخنرانی در زمینه‌ی سینما، همراه با مخاطبان به تماشای فیلم محبوب خود می‌نشیند.دوره‌ی اول سینمانا، جمعه، ١٩ آبان، با سخنرانی رضا کیانیان با عنوان «سینما-رؤیا» و نمایش فیلم «ماهی‌ها عاشق ...
دیدن ادامه ››

«سینمانا‌؛ درس‌‌ گفتارهای سینمای ماندگار»، یک دوره‌ی آموزشی و انتقال تجربه‌، همراه با نمایش فیلم‌های برجسته‌ی ایرانی و خارجی است که هر هفته جمعه‌ها ساعت ۱۱ صبح در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار می‌شود.

در این برنامه که طی دو دوره‌ی پنج جلسه‌ای برگزار می‌شود، هر بار یک استاد، منتقد فیلم و سینماگر برتر، ضمن سخنرانی در زمینه‌ی سینما، همراه با مخاطبان به تماشای فیلم محبوب خود می‌نشیند.

دوره‌ی اول سینمانا، جمعه، ١٩ آبان، با سخنرانی رضا کیانیان با عنوان «سینما-رؤیا» و نمایش فیلم «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، ساخته‌ی دکتر علی رفیعی، آغاز می‌شود.

دیگر اساتید دوره‌ی اول، هوشنگ گلمکانی، سیدمحمد بهشتی، احمد طالبی‌نژاد و رسول صدرعاملی هستند.

دوره‌ی دوم با حضور رضا میرکریمی، خسرو دهقان، نرگس آبیار، ابوالحسن داوودی و پوران درخشنده برگزار خواهد شد.

سینمانا، کار مشترک مؤسسه‌ی جست‌وگو و پردیس تئاتر شهرزاد است که هر جمعه، از ساعت ١١ صبح در پردیس شهرزاد برگزار خواهد شد. وحید نیکخواه آزاد نویسنده و کارگردان سینما طراحی و مدیریت سینمانا رابرعهده دارد.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت تیوال، به شکل تک‌جلسه، تک‌دوره و یا دو دوره برای حضور در سینمانا نام‌نویسی کنند.

جهت اطلاع از شرایط و ثبت‌نام، به سایت تیوال مراجعه فرمایید.

نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند. | عکس نگاه دکتر مهناز رونقی، نویسنده و عضو هیات علمی و استاد دانشگاه به نمایش «انسان/اسب، پنجاه/پنجاه»نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند.
مهناز رونقی: درهای ساختمان موزه ای که سال ‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده باز می شود، زن و مردی تنها بازماندگان قربانیان هستند که از اردوگاه فرار کرده اند و زنده مانده اند، این خلاصه ای از تئاتر "انسان /اسب- پنجاه/ پنجاه " است با نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی و کارگردانی اسماعیل کاشی. نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند. با خوانش فرمالیستی اثر ما با زیبایی شناسی متن و اجرا همراه می شویم: میزانسن، طراحی، نور، گریم و حتی طراحی لباس همه هم راستا این کلیت را ایجاد می کنند و فضایی مشوش، پررعب و وحشت می سازند که نواختن ویولن نیز فضاسازی را تکمیل می کند. باکس های شیشه ...
دیدن ادامه ››

مهناز رونقی: درهای ساختمان موزه ای که سال ‌ها پیش اردوگاه مرگ بوده باز می شود، زن و مردی تنها بازماندگان قربانیان هستند که از اردوگاه فرار کرده اند و زنده مانده اند، این خلاصه ای از تئاتر "انسان /اسب- پنجاه/ پنجاه " است با نویسندگی هاله مشتاقی نیا و مرتضی اسماعیل کاشی و کارگردانی اسماعیل کاشی. نمایشی که با لحظه های تکان دهنده میخکوب می کند.

با خوانش فرمالیستی اثر ما با زیبایی شناسی متن و اجرا همراه می شویم: میزانسن، طراحی، نور، گریم و حتی طراحی لباس همه هم راستا این کلیت را ایجاد می کنند و فضایی مشوش، پررعب و وحشت می سازند که نواختن ویولن نیز فضاسازی را تکمیل می کند.

باکس های شیشه ای در صحنه هستند که انسان هایی پشت آن اسیرند. این باکس ها تمثیلی از کوره های آدم سوزی است، چنان چه در انتهای نمایش نیز از آنها دود بلند می شود... آنها سوزانده شده اند. همان هایی که با چشم هایی وحشت زده به بیرون چشم  دوخته بودند.

آن چشم ها می ماند با آدم... چشم هایی خالی، بیرون زده، مات و تهی و موهایی که گاه یال اسب اند و گاه گره خورده و پریشان و آدم هایی با گریم های اغراق شده اکسپرسیون که نابودی انسان را با قدرت به نمایش می گذارد. 

با خوانش اگزیستانس می بینیم همه درگیرند و محکوم، چه کله گردها و چه کله تیزها، همه با دشواری زیستن مواجهه اند.

کارکرد اجتماعی تئاتر همین است، همان جایی که از تعهد اجتماعی هنر و هنرمند سخن می گوییم، هنری انتقادی که جهان مدرن و جنایاتی که در قرن بیستم رخ داد واگویه می کند و به سراغ دردآورترین آن می رود، کوره ی آدم سوزی...

انتخاب موزه خود نشانی دیگر است، از بازدید از رنج انسان، این اثر را  با رمز گشایی نشانه شناختی بارها می شود دید و از نمادهایی گفت که هوشمندانه به کار گرفته شده اند تا در نهایت با استحاله ای روبرو شویم که انسان تبدیل به اسب شده شیهه بکشد.

عکس از: مجتبی رحامیان

سپهر این را خواند
نوید عسکری فراهانی و مهسا حسنی این را دوست دارند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
یادداشت زهرا مشتاق درباره نمایش «انسان، اسب: پنجاه، پنجاه»: هیچکس، در پایان تشویق نخواهد شد؛ چون آنها همه مرده اند. | عکس نگاهی به نمایش «انسان، اسب: پنجاه، پنجاه»یادداشت زهرا مشتاق درباره نمایش «انسان، اسب: پنجاه، پنجاه»: هیچکس، در پایان تشویق نخواهد شد؛ چون آنها همه مرده اند.
هیچکس، در پایان تشویق نخواهد شد؛ چون آنها همه مرده اند. و دسته گل های بزرگ و کوچکی که برای تشویق بازیگران آورده شده، در رنجی که بر تشویق کنندگان مستولی می شود، بلعیده خواهد شد. هم چنانکه هرتا و برونو چنین کردند. در آوریل سوزان ۱۹۴۴، آنگاه که تبدیل به اسب شدند و از شدت درد شیهه هایی جانکاه کشیدند. آدم ها در اردوگاه مرگ، به نوبت کشته خواهند شد. و در این صف طولانی که در بستری خونین قرار دارد، بازیگرانی هستند که برای خوشایند حاکم بزرگ، در نقش های دستوری خود، دیکتاتورهای کوچک دیگری را بازآفرینی می کنند. و چنین است که ایگناس بازیگر به نقش آنجلو ایبرین چنین مخوف و ترسناک ظاهر می شود! ادعای ...
دیدن ادامه ››

هیچکس، در پایان تشویق نخواهد شد؛ چون آنها همه مرده اند. و دسته گل های بزرگ و کوچکی که برای تشویق بازیگران آورده شده، در رنجی که بر تشویق کنندگان مستولی می شود، بلعیده خواهد شد. هم چنانکه هرتا و برونو چنین کردند. در آوریل سوزان ۱۹۴۴، آنگاه که تبدیل به اسب شدند و از شدت درد شیهه هایی جانکاه کشیدند.

آدم ها در اردوگاه مرگ، به نوبت کشته خواهند شد. و در این صف طولانی که در بستری خونین قرار دارد، بازیگرانی هستند که برای خوشایند حاکم بزرگ، در نقش های دستوری خود، دیکتاتورهای کوچک دیگری را بازآفرینی می کنند. و چنین است که ایگناس بازیگر به نقش آنجلو ایبرین چنین مخوف و ترسناک ظاهر می شود!

ادعای او همچون تمام دیکتاتورهای بزرگ و کوچک پیش و پس از خود است. از فرعون تا موسولینی، از کاهنان دروغگو تا صدام و قذافی، از هیتلر تا همین اکنون. پشت دیوار خانه ها، تا درون خانه ها، میان تکه های لباس و رخت خواب و تمام زار و زندگی. رخنه هایی برای ورود. دیوارهای بلند و بی نفوذ. سخت گیری های دروغین برای یغمای انسانیت، چپاول باورها، استیلای روش های مزورانه و نابود کردن زیست انسانی.

و اینک ادعای یک دروغگوی دیگر، برای افزوده شدن یک نام دیگر در کتاب فربه تاریخ: «این سرزمین را از دشمن، خون، شوربختی نجات خواهم داد.»

او دروغ می گوید. توضیح شعارهایش او را رسوا می کند: «من با تقسیم کردنِ مردم به دو دسته، بر اساس فرمِ کله ها، چنین خواهم کرد. کله گردها، خودی ها و کله تیزها، غیرخودی ها! من! آنجلو ایبرین! شما را به دو گروه تقسیم می کنم: زاک و زیک!»

من های تکرار شونده، هر بار به نامی، در کسوتی، لباسی، دستاری، کلاهی یا هر لباس وامانده دیگری که بشر را به آشوب و تباهی می کشاند. انسان های شلاق خورده که از شدت درد و تباهی روح، ناگزیر تبدیل به چیزی غیر از خویش می شوند. و در اینجا، تبدیل به اسب. اسب هایی که از شدت درد، شیهه می کشند و گویا انبوه یال هایشان تبدیل به ریسمانی محکم برای مرگ و سقوط در سیاه چاله هایی بی برگشت می شود.

حاکمان با فریب، با تقسیم بندی های دروغین، و تبدیل آنها به خودی و غیر خودی، انسان ها را بر یکدیگر می شورانند و آنها را چون گلادیاتورها ناگزیر به جنگیدن می کنند. مصافی بی پایان و همراه با دروغ هایی عظیم. اینجا همه خواهند مرد. هم خودی ها و هم غیر خودی ها. چون از ایبرین تا دیگران، همگی، عروسک هایی هستند که نخ بلند و ضخیمی، آنها را از بالاتر، حتا از جایی دیگر، به مسیری که مورد دلخواه و همسو با منویات آنان باشد، هدایت خواهند شد. اینجا چه خودی باشی و چه غیر خودی، چه زیک و چه زاک، چه کله گرد و چه کله تیز، چه شهروند درجه یک و چه درجه چند، هر چه که باشی، باید در صف مرگ باقی بمانی. مرگ هایی که نقش خودی یا غیر خودی بودن، آن را تلخ یا تهوع آور می سازد. وقتی در کسوت خودی، ظلم های فراوان کرده باشی، به هنگام مرگ، غیر خودی هایی که بسیار از خودی ها، آزار و شکنجه دیده اند، بر جسدشان تف و لعنت خواهند کرد و حتا اگر در توانشان باشد، جسد را مثله کرده و خواهند سوزاند. چون چنین باید باشد سزای ظالمان خودی خودمحور. و در انسان اسب، آدم ها با موهای تراشیده و چشم هایی از حدقه رسته، میان برزخ، در انتظار مرگ، یکدیگر را می درند. به نقش بازیگر، راهبه های قدیس، فاحشه، زن آبستن و مردها و زن هایی که از تقاضا و خواستن، مبارزه و مطالبه گری تهی گشته و تبدیل به کالبدهایی شده اند که برای حیاتی حقیرانه، برای معاش، برای تکه ای نان و لباس می جنگند. سر خم می کنند، سواری می دهند و روح و جانشان شلاق می خورد و آنان هم چنان به زندگی های بی ارزش خویش ادامه می دهند و صف هم چنان رو به جلو می رود. چون مرگ نزدیک است و خودی و غیر خودی، در اتاق های گاز، مرگ را استنشاق خواهند کرد.

یکی از ویژگی های شاخص نمایش «پنجاه انسان، پنجاه اسب» طراحی و کارگردانی نمایش است. یعنی یک متن قوی، زمانی درست و خوب دیده می شود، که طراحی و اجرایی قوی داشته باشد و این نمایش موفق به دستیابی به چنین جایگاهی شده است. تمهید استفاده از باکس هایی شبیه به شیشه، که به شدت در تار و پود نمایش تنیده و بخشی از آن شده، عالی است. باکس هایی که در عین کارکردهایی که در نمایش پیدا کرده اند، سبک و آسان در خدمت ایفای نقش بازیگران، فراتر از آکسسوار، تبدیل به ابزاری برای پیشبرد نمایش شده اند. صحنه درخشان مردگان اتاق گاز که با چشم های از حدقه درآمده، هر یک، آخرین لحظه مرگ خویش را نشان می دهند، در این اتاقک های شیشه ای، ناب ترین و در عین حال یکی از مخوف ترین صحنه های نمایش است. هم چنانکه تبدیل آدم ها به اسب و به خصوص صحنه هراس آور خورده شدن دسته های گل توسط هرتا و برونو که نشانه ای از افول و دگردیسی است و شاید زیباترین شکل برای نمایش لحظه ای ترسناک و غم انگیز از تباهی انسانیت. و البته گروه بازیگران در نقش فرو شده با چشم هایی تهی شده، که می شود در آن به عمقی بی پایان از خلا در غلتید و هیچ مسیری برای رهایی پیدا نکرد. بازیگر – مردگانی که بوی مرگشان چنان کلافه ات می کند که حتا در پایان، در سیاهی مطلق صحنه – زندگی برای تماشاگرانش، نایی برای برخاستن نمی گذارند و از کجا معلوم، شاید که ما نیز با آنان مرده باشیم.

زهرا مشتاق

منبع: سینما سینما

خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان | عکس خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند؛ آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان از اول تیرماه ۱۴۰۲ در دو گروه سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۳ سال فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ دائر است.هنرهای تجسمی، هنرهای جدید، قصه‌های هنر، آفرینش هنر، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی، کلاژ، چاپ، عکاسی، تئاتر، انیمیشن، باشگاه نوشتن و مطالعه، گفت‌وگوی آزاد، نجوم، بازی و تفکر، بازی‌های ریتمیک، دوبله، تحلیل فیلم، زبان انگلیسی، یوگا، ورزش و اوریگامی از جمله حوزه‌های کاری آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان است.برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۰۹۳۸۵۶۴۶۴۴۸ تماس بگیرید.
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان از اول تیرماه ۱۴۰۲ در دو گروه سنی ۷ تا ۹ سال و ۱۰ تا ۱۳ سال فعالیت خود را آغاز می‌کند و هر روز از ساعت ۹ تا ۱۶ دائر است.
هنرهای تجسمی، هنرهای جدید، قصه‌های هنر، آفرینش هنر، مجسمه‌سازی، موسیقی، نقاشی، کلاژ، چاپ، عکاسی، تئاتر، انیمیشن، باشگاه نوشتن و مطالعه، گفت‌وگوی آزاد، نجوم، بازی و تفکر، بازی‌های ریتمیک، دوبله، تحلیل فیلم، زبان انگلیسی، یوگا، ورزش و اوریگامی از جمله حوزه‌های کاری آکادمی هنر و خلاقیت کودک و نوجوان است.
برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با تلفن ۰۹۳۸۵۶۴۶۴۴۸ تماس بگیرید.

امیر مسعود و محمد حسین عبداللهی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تا ۱۵ آبان | عکس تمدید مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار تا ۱۵ آبان
مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌وارد فرهنگی و هنری به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران تا ۱۵ آبان تمدید شد. دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار اعلام کرد مهلت ارسال آثار بخش‌های مختلف این فصل‌واره تا ۱۵ آبان تمدید شد.  دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در فصل پاییز سال جاری برگزار می‌شود دارای بخش‌های سرود، نماهنگ، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، کمیک‌موشن، انیمیشن، طراحی ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارسال آثار به دومین فصل‌وارد فرهنگی و هنری به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران تا ۱۵ آبان تمدید شد.

دبیرخانه دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار اعلام کرد مهلت ارسال آثار بخش‌های مختلف این فصل‌واره تا ۱۵ آبان تمدید شد. 

دومین فصل‌واره فرهنگی و هنری ایثار به دبیری عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران که در فصل پاییز سال جاری برگزار می‌شود دارای بخش‌های سرود، نماهنگ، تئاتر خیابانی و صحنه‌ای، قصه‌گویی، موشن‌گرافی، کمیک‌موشن، انیمیشن، طراحی پوستر و عکس است.

«ایثار و ایثارگری در طول تاریخ ایران»، «شهدا و جانبازان و آزادگان دفاع مقدس»، «شهدای مدافع حرم ، مدافع امنیت و ...»، «ایثار و شهادت در فرهنگ عاشورایی و رضوی»، «ایثار روستاییان و عشایر کشور»، «ایثار کادر درمان، آتش‌نشان‌ها»، «ایثار در قرآن کریم»، «شهدای مسجد» و «ایثار اجتماعی» موضوعات این دوره از فصل‌واره هستند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود می‌توانند از طریق دبیرخانه فصل‌واره به نشانی خیابان شهید رجایی، قبل از بزرگراه آزادگان، مسجد حضرت ولی‌الله اعظم (عج)، بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران، طبقه دوم و شماره‌ تماس‌های‌ ۵۴۱۳۲۲۰۱ -۰۲۱ و پیام‌رسان‌های بله و ایتا ۰۹۳۰۱۸۰۲۵۷۸ اقدام نمایند. همچنین ارسال آثار از طریق نشانی اینترنتی c.p.issar@gmail.com نیز امکانپذیر است.

 

امیر مسعود این را خواند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
نخستین غرفه‌ی دائمی نخستین غرفه‌ی دائمی "صدور کارت اهدای عضو" در پردیس تئاتر شهرزاد افتتاح شد
آیین گشایش نخستین غرفه‌ی دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور، عصر چهارشنبه ۹ شهریور با حضور دکتر کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و جمعی از هنرمندان در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.   پانته آبهرام،بهرام شاه محمدلو،قطب الدین صادقی،قاسم جعفری، سیروس همتی از هنرمندان حاضر در این مرایم بودند. به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این مراسم بهرام شاه‌محمدلو، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر و سفیر اهدای عضو با ابراز خرسندی از همراهی در این فرهنگ‌سازی گفت: من با تمام وجود با انجمن اهدای عضو ایرانیان همکاری دارم و دوست دارم این فرهنگ را بین همکاران و هنرمندان ...
دیدن ادامه ››

آیین گشایش نخستین غرفه‌ی دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور، عصر چهارشنبه ۹ شهریور با حضور دکتر کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان و جمعی از هنرمندان در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد. 

 پانته آبهرام،بهرام شاه محمدلو،قطب الدین صادقی،قاسم جعفری، سیروس همتی از هنرمندان حاضر در این مرایم بودند.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این مراسم بهرام شاه‌محمدلو، هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر و سفیر اهدای عضو با ابراز خرسندی از همراهی در این فرهنگ‌سازی گفت: من با تمام وجود با انجمن اهدای عضو ایرانیان همکاری دارم و دوست دارم این فرهنگ را بین همکاران و هنرمندان اشاعه دهم تا برای کمک به بیماران لیست انتظار با انجمن همراه شوند. 

دکتر قطب‌الدین صادقی نویسنده و کارگردان تئاتر  ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این آیین و اشاره به اهمیت سازمان های اجتماعی تاکید کرد: انجمن اهدای عضو ایرانیان، یک سازمان نوین و امروزی و یکی از نمونه‌های درخشان تعاون اجتماعی، دوستی و مودت است و همه ما باید یاد بگیریم یکدیگر را دوست داشته باشیم و به هم کمک کنیم و خوشحالم که این غرفه در یک سالن تئاتر ایجاد شده است. 

در ادامه مراسم دکتر کتایون نجفی‌زاده ضمن تشکر از حمایت و مشارکت پردیس تئاتر شهرزاد و قدرد انی از صدیقه صحت مدیرپردیس تاترشهرزاد به اهمیت کارت اهدای عضو اشاره کرد و گفت: حتی با داشتن کارت اهدای عضو نیز رضایت خانواده پس از مرگ مغزی ضروری است، اما با داشتن کارت اهدای عضو، خانواده از نیت قلبی فرد برای اهدای عضو آگاه می شوند‌.

دکتر نجفی زاده ضمن تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی بیشتر در جامعه تصریح کرد؛ هنگامی که فردی دچار مرگ مغزی می‌شود از نظر پزشکی مرده است و این حرکات شبیه تنفس، فقط به واسطه‌ی اکسیژن رسانی مصنوعی توسط دستگاه است. مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در ادامه به طرح ابرِ اهدا اشاره کرد که از طریق آن هر فردی که کارت اهدای عضو دریافت می‌ کند می تواند با ضبط یک ویدئوی سی ثانیه‌ای باور و رضایت قلبی خود به اهدای عضو پس از مرگ مغزی را به خانواده‌اش اعلام کند.  

 در بخش دیگر این مراسم، صدیقه صحت از دکتر نجفی‌زاده و دکتر قبادی برای انتخاب پردیس تئاتر شهرزاد و برپایی غرفه دائمی صدور کارت در این محل که یکی از بزرگترین مراکز تئاتری کشور است تقدیر و تشکر کرد و کلید غرفه دائمی صدور کارت اهدای عضو را به دکتر نجفی‌زاده تقدیم کرد.

در پایان مراسم محمدطاها، کودک گیرنده قلب به خوانش یکی از اشعاری که خود سروده بود پرداخت و سپس با همراهی دکتر نجفی‌زاده، بهرام شاه‌محمدلو و دکتر قطب‌الدین صادقی غرفه‌ی دائمی دریافت کارت اهدای عضو را افتتاح کرد.

گفتنی است انجمن اهدای عضو ایرانیان از دی‌ماه ۱۴۰۰ کمیته تئاتر انجمن را تشکیل داد تا با استفاده از ظرفیت هنرهای نمایشی کشور به ارتقای فرهنگ اهدای عضو در کشور کمک کند. ایرج راد، بهرام شاه محمدلو، قطب‌الدین صادقی، قاسم جعفری، فرزین محدث، گلچهره سجادیه، کوروش تهامی، پانته‌آ بهرام، نسیم ادبی، سامان خلیلیان، شهرزاد جعفری و حمیدرضا امیرافضلی از اعضای شورای سیاست گذاری تئاتر انجمن اهدای عضو ایرانیان هستند.  

یادآور می شود اولین غرفه دائمی صدور کارت فیزیکی اهدای عضو در پردیس تئاتر شهرزاد واقع در خیابن حافظ .خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۷۴ است و همه روزه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ پاسخگوی علاقمندان خواهد بود.

*افتتاح نخستین غرفه‌ی دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور* | عکس *افتتاح نخستین غرفه‌ی دائمی صدور کارت اهدای عضو کشور*
به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، نخستین غرفه دائمی صدور کارت اهدای عضو افتتاح می‌شود.این غرفه که با حضور جمعی از هنرمندان برجسته تئاتر کشور و مسئولان انجمن اهدای عضو ایرانیان افتتاح می‌شود، نخستین غرفه دائمی صدور کارت فیزیکی اهدای عضو است که هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مردم نوعدوستی است که با دریافت کارت اهدای عضو، باور قلبی خود را به خانواده‌هایشان اعلام می‌کنند تا آن‌ها را در تصمیم‌گیری هنگام لحظات بحرانی یاری نمایند.لازم به ذکر است این مراسم ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ در پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، ...
دیدن ادامه ››

به گزارش روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، نخستین غرفه دائمی صدور کارت اهدای عضو افتتاح می‌شود.
این غرفه که با حضور جمعی از هنرمندان برجسته تئاتر کشور و مسئولان انجمن اهدای عضو ایرانیان افتتاح می‌شود، نخستین غرفه دائمی صدور کارت فیزیکی اهدای عضو است که هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در پردیس تئاتر شهرزاد میزبان مردم نوعدوستی است که با دریافت کارت اهدای عضو، باور قلبی خود را به خانواده‌هایشان اعلام می‌کنند تا آن‌ها را در تصمیم‌گیری هنگام لحظات بحرانی یاری نمایند.
لازم به ذکر است این مراسم ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ در پردیس تئاتر شهرزاد به آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو شماره ۷۴ برگزار میشود.

 

*من هم یک جانبخش هستم.*

فرهاد آقارضائی و صمیم اسماعیلی این را خواندند
امیر مسعود، امیرمسعود فدائی و نیلوفر ثانی این را دوست دارند
زیباست،
ولی تو شهرزاد که جای سوزن انداختن نیست، این غرفه کجاش خواهد بود؟
۰۹ شهریور ۱۴۰۱
نفیسه نوری
زیباست، ولی تو شهرزاد که جای سوزن انداختن نیست، این غرفه کجاش خواهد بود؟
گیشهٔ سمت چپ
۰۹ شهریور ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
 مراسم نخستین دوره آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) برگزار شد | عکس مراسم نخستین دوره آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) برگزار شد
مراسم اهدای جوایز نخستین دوره آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز به کار کرد. فرزاد حسنی اجرای مراسم را برعهده داشت. حسنی مراسم را  با یادی از علی معلم آغاز نمود. در ادامه  نورا هاشمی به اجرای برنامه پرداخت. در قسمت بعدی مراسم، امید معلم درباره نخستین آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) گفت: « بدون حضور شما این مجلس که اولین دوره‌ آن برگزار می شود و آرزوی دیرینه پدر بود منور نمی‌شد. واقعیتش این است که جامعه ما جامعه‌ای است که همواره هنرمندان ما همواره در معرض آسیب قرار دارند. باید گاهی یادآوری شود که هنرمند ...
دیدن ادامه ››

مراسم اهدای جوایز نخستین دوره آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز به کار کرد.

فرزاد حسنی اجرای مراسم را برعهده داشت. حسنی مراسم را  با یادی از علی معلم آغاز نمود. در ادامه  نورا هاشمی به اجرای برنامه پرداخت. در قسمت بعدی مراسم، امید معلم درباره نخستین آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) گفت:

« بدون حضور شما این مجلس که اولین دوره‌ آن برگزار می شود و آرزوی دیرینه پدر بود منور نمی‌شد. واقعیتش این است که جامعه ما جامعه‌ای است که همواره هنرمندان ما همواره در معرض آسیب قرار دارند. باید گاهی یادآوری شود که هنرمند مانند درختی است که سالها   طول می کشد به بار بشنید. ما باید بگیریم که  چطور از هنرمندان‌مان تقدیر کنیم. شاید دلیل چنین رویدادهایی همین باشد. ما در جامعه ای زندگی می کنیم که هنرمندان بزرگی در دنیا داشتیم از ملک شعرای بهار، حافظ گرفته تا شاملو.»

دبیر جشن حافظ ادامه داد: «اصولا در این سال‌ها یاد گرفتیم بیشتر غر بزنیم تا یاد بگیریم ارزش هنرمندان را حفظ کنیم. حداقل خودمان قدر بدانیم.»

معلم درباره برگزاری این آیین گفت: «نکته نخست هدف از شکل گیری جشن  شاید در یک مصرع یا بیت حضرت حافظ عاقلان نقطه پرگار وجودند ولی عشق دانند که در این دایره سرگردانند. ما نیازمند عشق هستیم در این جامعه. می دانم که عرصه موسیقی و تئاتر مدتهاست مهجور مانده. پدر هیشه می خواست  که تئاتر که یکی از بهترین ها است و موسیقی که بهترین در دنیاست مورد توجه قرار بگیرد.

شاید اگر این نهال را داریم می کاریم قطعا بی آسیب نخواهد بود اما امیدوارم در اینده نزدیک نهال تبدیل سرو بلندی بشود مانند جشن سینمای حافظ 

مورد دوم : واقعیت این است که ما فراخوان برای دو بخش موسیقی و تئاتر منتشر کردیم و براساس کسانی که در این فراخوان ثبت نام کردند اثار بررسی شد. تلاش می کنیم فراخوان را در سال‌های بعد زودتر منتشر کنیم. » در ادامه از  تعدادی از هنرمندان جانباز در عرصه موسیقی  تقدیر به عمل آمد و آذر معماریان سخنان کوتاهی ایراد نمود. معماریان ضمن تشکر و قدردانی از حاضرین گفت: «امیدوارم که جشن تئاتر و موسیقی هم با حضور گرم شما مانند جشن حافظ در عرصه سینما و تلویزیون که ۲۱ دوره آن برگزار شد، ادامه پیدا کند.»در ادامه مراسم؛ جایزه استعداد تازه تئاتر ایران (نشان علی معلم) به سمن قناد اهدا شد.

جایزه بخش بهترین تنظیم ایرانی را حسام ناصری برای قطعه «عروج» از آن خود کرد.

محمد رحمانیان برای نمایشنامه «شب سال نو» تندیس حافظ بهترین نمایشنامه نویس را کسب کرد و آن را اهدا کرد به دیگر کاندیدهای این بخش . بهروز صفاریان برای قطعه «من رو بشناس» تندیس بهترین تنظیم پاپ را از آن خود کرد.

تندیس حافظ بهترین دستاورد فنی به سارا اسکندری برای گریم «رویای یک شب نیمه تابستان» رسید.

تندیس حافظ بهترین آهنگساز ایرانی و تلفیقی اهدا شد به پویا سرایی برای قطعه «بغض».

تندیس حافظ بهترین کارگردانی را کارگردانان نمایش «لانچر ۵»، پویا سعیدی و مسعود صرامی از آن خود کردند.

حامد دهقان و امیر ماهان برای قطعه «عاشقی ممنوع» تندیس حافظ بهترین آهنگساز پاپ را بدست آوردند.

تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد به سجاد افشاریان برای نمایش «بک تو بلک» رسید. افشاریان پس دریافت تندیس، از مهمانان مراسم در خواست کرد محمد نیکبخت، نیروی اجرایی مراسم را تشویق کنند. او در ادامه گفت «آقای علیرضا نادری انشالله هرجا که هستی گوشتان صدا کند و ما را محروم نکنید و بازهم اجرا بروید.»

محمدسعید میرزایی برای قطعه «فصل پریشانی» تندیس بهترین ترانه را از آن خود کرد.

تندیس حافظ بهترین خواننده پاپ به رضا بهرام برای قطعه «عاشقی ممنوع» و فرزاد فرزین/ایلیاس برای «ماسک» اهدا شد.

تندیس حافظ بهترین بازیگر زن را الهه شه‌پرست برای تئاتر «رگ» بدست آورد.

سالار عقیلی تندیس حافظ بهترین خواننده ایرانی و تلفیقی را برای قطعه «ققنوس» کسب کرد.

تندیس حافظ بهترین قطعه سال نیز به علیرضا قربانی برای قطعه «عروج» اهدا شد.

مراسم نخستین دوره آیین تئاتر و موسیقی علی معلم (تندیس حافظ) با اهدای بهترین قطعه سال پایان یافت.

لیست کامل جوایز به شرح زیر است:

جایزه استعداد تازه تئاتر ایران (نشان علی معلم): سمن قناد

جایزه بخش بهترین تنظیم ایرانی: حسام ناصری/«عروج»

بهترین نمایشنامه: محمد رحمانیان/«شب سال نو»

بهترین تنظیم پاپ : بهروز صفاریان/ «من رو بشناس»

بهترین دستاورد فنی:

سارا اسکندری/ گریم «رویای یک شب نیمه تابستان»

بهترین آهنگساز ایرانی و تلفیقی: پویا سرایی/ «بغض».

بهترین کارگردانی: پویا سعیدی و مسعود صرامی/ «لانچر ۵»،

 بهترین آهنگساز پاپ: حامد دهقان و امیر ماهان/ «عاشقی ممنوع»

بهترین بازیگر مرد: سجاد افشاریان/ «بک تو بلک»

بهترین ترانه؛ محمدسعید میرزایی/ «فصل پریشانی»

بهترین خواننده پاپ: به رضا بهرام/ «عاشقی ممنوع» و فرزاد فرزین-ایلیاس/«ماسک».

بهترین بازیگر زن: الهه شه‌پرست: «رگ»

بهترین خواننده ایرانی و تلفیقی: سالار عقیلی/ «ققنوس»

بهترین قطعه: علیرضا قربانی/ «عروج»

 

امیرمسعود فدائی، سپهر و امیر مسعود این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
خبر
درباره کنسرت همایون شجریان i
گزارش آماری و فنی فروش کنسرت همایون شجریان | عکس گزارش آماری و فنی فروش کنسرت همایون شجریان
با پایان یافتن پیش‌فروش اینترنتی کنسرت همایون شجریان، با توجه به ابعاد کم‌نظیر این رویداد ملی، گزارش تحلیلی و آماری زیر تقدیم مخاطبان محترم می‌شود:۱. سی سانس سالن همایش کشور و حدود ۸۰.۰۰۰ بلیت به ۲۸.۰۰۰ خریدار، در سه مرحله، مجموعا در شش ساعت به فروش رسید، که بر اساس برآوردها قابلیت تمدید به چند برابر این میزان و با همین سرعت فروش وجود داشته‌است. ۲. بلیت‌ها از ۱۲۰.۰۰۰ تومان تا ۳۹۵.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد و جمعا بیش از ۱۲۰۰ بلیت ردیف VIP از سوی همایون شجریان به صورت رایگان و بر اساس قرعه‌کشی به دانشجویان محترم داوطلب و احراز هویت‌ شده تقدیم شد.۳. ...
دیدن ادامه ››

با پایان یافتن پیش‌فروش اینترنتی کنسرت همایون شجریان، با توجه به ابعاد کم‌نظیر این رویداد ملی، گزارش تحلیلی و آماری زیر تقدیم مخاطبان محترم می‌شود:

۱. سی سانس سالن همایش کشور و حدود ۸۰.۰۰۰ بلیت به ۲۸.۰۰۰ خریدار، در سه مرحله، مجموعا در شش ساعت به فروش رسید، که بر اساس برآوردها قابلیت تمدید به چند برابر این میزان و با همین سرعت فروش وجود داشته‌است.

۲. بلیت‌ها از ۱۲۰.۰۰۰ تومان تا ۳۹۵.۰۰۰ تومان قیمت‌گذاری شد و جمعا بیش از ۱۲۰۰ بلیت ردیف VIP از سوی همایون شجریان به صورت رایگان و بر اساس قرعه‌کشی به دانشجویان محترم داوطلب و احراز هویت‌ شده تقدیم شد.

۳. در نخستین روز پیش‌فروش در روز یکشنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۱، از یک ساعت پیش از آغاز فروش که برای ساعت ۱۷ برنامه‌ریزی شده‌بود، مراجعه اختصاصی مخاطبان این کنسرت به سایت تیوال آغاز شد و در یک نمودار صعودی تا ۱۷:۱۲ بیش از ۴۰۰ هزار نفر به سایت مراجعه نمودند. صرفا در ۱۲ دقیقه آغازین فروش، از سوی بیش از ۷۰ هزار نفر در مجموع ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اتصال شبکه به زیرساخت‌های تیوال برقرار شد. در نمودار مهم دیگری در بالاترین نقطه، تعداد ۲۰ هزار درخواست خرید در یک ثانیه به ثبت رسید. گفتنی‌است در بیش از ١۵ دقیقه از آغاز نوبت‌های بعدی فروش، خرید موفق بیش از ۱۰۰۰ بلیت در دقیقه ثبت شده‌است.

۴. هرچند تیوال از هفته‌ها پیش از زمان فروش اینترنتی، استقبال فراتر از دیگر پروژه‌ها را در این کنسرت پیش‌بینی و ارتقاهای سخت‌افزاری و نرم‌‌افزاری ویژه‌ای را اجرا کرده‌بود، اما زیرساخت‌های تیوال که پیش از این به سادگی از پس پرفروش‌ترین کنسرت‌ها و تئاترها برآمده‌بود، آمادگی چنین ارقامی را نداشت و فروش در دقایق آغازین متوقف شد تا تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود. در ادامه با یک کار تیمی، تخصصی و شبانه‌روزی تمهیدات فنی قابل انجام در کوتاه‌مدت اندیشیده و اجرا شد. این اقدامات شامل بهبودهای فرآیندی تیوال و همچنین تعامل با درگاه‌های بانکی و بهینه‌سازی آن‌ها برای پاسخ به این حجم پرداخت همزمان بود.
تیوال از بابت مشکلات روز نخست، از همه مخاطبان عزیز این کنسرت، صمیمانه عذرخواهی می‌کند و امیدوار و مصمم است با تکیه بر این تجربه منحصر به فرد، کیفیت خدمات خود را به سطح جهانی برساند.

۵. این رویداد، قابل صحبت و مقایسه با رکوردهایی است که از سوی برترین نام‌های تاریخ موسیقی دنیا به ثبت رسیده و در اینجا با یک هنرمند ایرانی و از سوی هنردوستان ایرانی رقم خورده‌است.
به عنوان نمونه‌هایی از برترین رکوردهای فروش قابل صحت‌سنجی از منابع معتبر، که در فضاهای غیرباز و با صندلی انجام شده‌است، می‌توان به رکورد سایت Ticketmaster با فروش ۵۰.۰۰۰ بلیت کنسرت Garth Brooks در نیم ساعت در سال ۲۰۲۱ و فروش ۷۵.۰۰۰ بلیت کنسرت رولینگ استونز در ۵۱ دقیقه در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

۶. اقدامات متنوعی برای مواجهه با بازار سیاهِ شکل گرفته برای بلیت‌های این کنسرت، شامل بسته‌شدن مجاری اصلی در دو پلتفرم مطرح برای حذف آگهی‌های مربوطه و کمک به خریداران این‌گونه بلیت‌ها انجام شد.

سپهر، آذین حجازی، بهزاد هندی، سحر لیلی ئیون، soheil، شاهین ه و امیر مسعود این را خواندند
محمد عمروابادی، پوریا صادقی، نسیبه، نرگس، رویا کاظمی، ساناز، امین اسفندیار و فاطمه عباسیان این را دوست دارند
درسته که ما خیلی حرص خوردیم و لجمون گرفت اما خسته نباشید.
۳۱ خرداد ۱۴۰۱
لطفا در مورد کمکتون به خریداران بلیط واقعی بیشتر توضیح بدید.منظورتون و روشش رو متوجه نشدم
۱۹ تیر ۱۴۰۱
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
سنت های اصیل ایرانی با «لبخند بهار» زنده می‌شوند | عکس سنت های اصیل ایرانی با «لبخند بهار» زنده می‌شوند
جشنواره «لبخند بهار» نوروز ۱۴۰۱ شامل اجرای نمایش، آیین‌های محلی، عروسک‌گردانی و احیای سنت‌های ملی است. به گزارش روابط عمومی جشنواره «لبخند بهار»، امسال و در راستای پویش «لبخند بسازیم» کارناوال‌های بزرگ شادی در ۲۲ منطقه تهران حرکت خواهند کرد. نوروزخوانی، اجرای نمایش های عروسکی با حضور هنرمندان تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سوغات مناطق مختلف ایران، رقص‌های محلی، آوازخوانی و اجرای موسیقی‌های شاد محلی مناسب با فضای نوروز بخش‌هایی از این برنامه‌هاست. برای نخستین بار عروسک‌های ...
دیدن ادامه ››

جشنواره «لبخند بهار» نوروز ۱۴۰۱ شامل اجرای نمایش، آیین‌های محلی، عروسک‌گردانی و احیای سنت‌های ملی است.

به گزارش روابط عمومی جشنواره «لبخند بهار»، امسال و در راستای پویش «لبخند بسازیم» کارناوال‌های بزرگ شادی در ۲۲ منطقه تهران حرکت خواهند کرد.

نوروزخوانی، اجرای نمایش های عروسکی با حضور هنرمندان تئاتر، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و سوغات مناطق مختلف ایران، رقص‌های محلی، آوازخوانی و اجرای موسیقی‌های شاد محلی مناسب با فضای نوروز بخش‌هایی از این برنامه‌هاست.

برای نخستین بار عروسک‌های غول‌پیکر ننه سرما و عمونوروز که برای این رویداد طراحی و ساخته شده است، در شهر تهران به حرکت درآمده و برای کودکان و خانواده‌ها برنامه اجرا خواهند کرد.

توجه به زنده کردن آیین‌های درست نوروزی یکی از مهم‌ترین اهداف رویداد «لبخند بهار» است. اجرای موسیقی محلی، استفاده از تکم‌چی‌ها، توجه به آیین‌های مناطق مختلف ایران (کردستان، خراسان، لرستان، آذربایجان و ...) و هفت‌سین‌گردانی از بخش‌های مختلف این جشنواره نوروزی است.

جشنواره «لبخند بهار» به همت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران از ۲۵ اسفندماه تا ۶ فروردین ماه در ۲۲ منطقه تهران برگزار می‌شود.

امیر مسعود و امیرمسعود فدائی این را خواندند
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
انتشار بزرگترین پروژه‌ی تاریخ‌نگاری کردستان در تهران | عکس انتشار بزرگترین پروژه‌ی تاریخ‌نگاری کردستان در تهران
منصور جهانی ـ مجموعه ۶ جلدی «جنبش بارزان» توسط انستیتو فرهنگی کردستان در تهران، به قلم «بهرام ولدبیگی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر، توسط نشر «ثالث» منتشر شد.«جنبش بارزان» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی است که بالغ بر ۲۳۰۰ سند منتشر نشده از آرشیو مرکز اسناد استانبول، مرکز اسناد دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران، مرکز اسناد ملی ایران و اسناد در مطبوعات و نشریات ایران را در خود جای داده است که در راستای پروژه تدوین تاریخ‌نگاری جنبش کردستان به تلاش و قلم «بهرام ولدبیگی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر گردآوری، ...
دیدن ادامه ››

منصور جهانی ـ مجموعه ۶ جلدی «جنبش بارزان» توسط انستیتو فرهنگی کردستان در تهران، به قلم «بهرام ولدبیگی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر، توسط نشر «ثالث» منتشر شد.
«جنبش بارزان» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی است که بالغ بر ۲۳۰۰ سند منتشر نشده از آرشیو مرکز اسناد استانبول، مرکز اسناد دیپلماسی وزارت امور خارجه ایران، مرکز اسناد ملی ایران و اسناد در مطبوعات و نشریات ایران را در خود جای داده است که در راستای پروژه تدوین تاریخ‌نگاری جنبش کردستان به تلاش و قلم «بهرام ولدبیگی» روزنامه‌نگار و پژوهشگر تاریخ معاصر گردآوری، تدوین و تحلیل گردید و در اختیار علاقمندان به تاریخ ایران و کردستان قرار گرفته است.
این اثر که در نوع خود بزرگترین پروژه تاریخ‌نگاری کردستان است با بهره‌مندی از اسناد معتبر در مراکز اسناد و آرشیو در ایران و ترکیه در مجموعه‌ای ۶ جلدی با دو زبان کردی و فارسی منتشر شده است. این مجموعه‌ی تاریخ‌نگاری مبارزات و حیات سیاسی سه شخصیت صاحب نام کردستان از جمله؛ شیخ «عبدالسلام بارزان»، شیخ «احمد بارزان» و ملا «مصطفی بارزانی» را در یکصد سال اخیر از لابلای اسناد و در راستای مبارزه با فراموشی تاریخی منتشر شده‌اند.
بهرام ولدبیگی مدیر انستیتوی فرهنگی کردستان در تهران درباره تازه‌ترین اثر خود در حوزه تاریخ‌نگاری گفت: این اثر که در واقع بزرگترین پروژه تاریخ‌نگاری کردستان به شمار می‌رود؛ در آن برای اولین بار سعی شده است جنبش بارزان و سه رهبر کردها را بر پایه و اسناد و مکاتبات رسمی و دیوانی ایران و عثمانی مورد کنکاش، تحلیل و بررسی قرار ‌دهد، همچنین تلاش شده است تا مدلی جامع و قابل قبول در تدوین تاریخ‌نگاری کردستان بر پایه اسناد ارائه نماید که مورد استفاده پژوهشگران و حوزه تاریخ‌نگاری قرار گیرد.
ولدبیگی در خصوص انتشار و در دسترس قرار گرفتن این مجموعه نفیس برای خوانندگان تأکید کرد: در آینده نزدیک، طی مراسمی در شهر اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق با حضور شخصیت‌های علمی، سیاسی و فرهنگی کردستان و ایران رونمایی می‌شود و سپس در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ و همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که بزرگترین رویداد فرهنگی در ایران قلمداد می‌شود؛ رونمایی خواهد شد.
«بر تارک طوفان» عنوان کتاب دیگری از بهرام ولدبیگی است که جنبش ملا «مصطفی بارزانی» را از منظر مطبوعات ایران و جهان مورد کنکاش و بررسی قرارداد، این اثر که پیش‌تر در سال ۱۳۹۵ در تهران منتظر و رونمایی شد و در سال ۱۳۹۶ به عنوان «کتاب سال کردستان» انتخاب شد.
مجموعه ۶ جلدی «جنبش بارزان» به دو زبان کُردی و فارسی و در ۵۲۹۲ صفحه با عناوین ذیر چاپ و منتشر شده‌اند؛

۱ ـ شیخ «عبدالسلام بارزان» در اسناد ایران و عثمانی در ۶۷۶ صفحه
۲ ـ شیخ «احمد بارزان» در اسناد ایران در ۹۵۵ صفحه
۳ ـ ملا «مصطفی بارزانی» در اسناد ملی ایران در ۹۳۳ صفحه
۴ ـ شیخ «عبدالسلام بارزان» له به‌ لگه‌نامه‌کانی ئیران و عوسمانی‌دا در ۶۷۶ صفحه
۵ ـ شیخ «احمد بارزان» له به‌لگه‌نامه‌کانی ئیران‌دا در ۱۱۱۹ صفحه
۶ ـ ملا «مصطفی بارزانی» له روانگه‌ی روژنامه‌کانی ئیران‌دا در ۹۳۳ صفحه.

امیر مسعود و سید حسام حجازیان این را خواندند
امیرمسعود فدائی این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
آغاز دوباره درسگفتار موسسه «پرسش» با درسگفتارهایی درباره عشق و اوتیسم  | عکس آغاز دوباره درسگفتار موسسه «پرسش» با درسگفتارهایی درباره عشق و اوتیسم
درسگفتارهای موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی "پرسش" پس از وقفه ای دو ساله مجددا آغاز می شود. شهریار وقفی پور از روز یکشنبه ١٧ بهمن ساعت ١٧ درسگفتار "بچه گرگ را می خواند: درباب اوتیسم" را آغاز می کند. وقفی پور در این درسگفتار به بررسی ماهیت اوتیسم، تفاوت آن با دیگر اختلال های روانی و همچین خوانش های گوناگون از این اختلال نزد روانکاوان و فلاسفه معاصر می پردازد. صالح نجفی از روز دوشنبه ١٨ بهمن ماه ساعت ١٧ دوره جدید درسگفتارهای خود در موسسسه پرسش را با عنوان " آلام و آمال عشق اول: تاملاتی در زمینه عشق از منظر سورن کیرکگور" آغاز خواهد کرد. این درسگفتار به بررسی ماهیت عشق و تاثرات روانی حاصل از ...
دیدن ادامه ››

درسگفتارهای موسسه مطالعات سیاسی-اقتصادی "پرسش" پس از وقفه ای دو ساله مجددا آغاز می شود.

شهریار وقفی پور از روز یکشنبه ١٧ بهمن ساعت ١٧ درسگفتار "بچه گرگ را می خواند: درباب اوتیسم" را آغاز می کند. وقفی پور در این درسگفتار به بررسی ماهیت اوتیسم، تفاوت آن با دیگر اختلال های روانی و همچین خوانش های گوناگون از این اختلال نزد روانکاوان و فلاسفه معاصر می پردازد.

صالح نجفی از روز دوشنبه ١٨ بهمن ماه ساعت ١٧ دوره جدید درسگفتارهای خود در موسسسه پرسش را با عنوان " آلام و آمال عشق اول: تاملاتی در زمینه عشق از منظر سورن کیرکگور" آغاز خواهد کرد. این درسگفتار به بررسی ماهیت عشق و تاثرات روانی حاصل از آن با تکیه بر کتاب مهم کیرکگور با عنوان " یا این یا آن" می پردازد.

علاقمندان برای شرکت در این درسگفتارها و اطلاع از نحوه ثبت نام می توانند با شماره های روابط عمومی موسسه پرسش ٨٨٨٢٢٠١٠-٨٨٨٢٩١٠٤-٨٨٨٣٧٦٤٧ تماس بگیرند. موسسه پرسش در خیابان قائم مقام فرهانی- پایین تر از خیابان استاد مطهری- کوچه شبنم- پلاک ٣ واقع شده است.

فرهنگ با تهرانیزه شدن از دست رفته است | عکس دادمان در مراسم معارفه رئیس جدید حوزه هنری استان سمنان:فرهنگ با تهرانیزه شدن از دست رفته است
مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید حوزه هنری استان سمنان با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، عصر روز گذشته ۲۵ آبان‌ماه طی مراسمی با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، از زحمات سید مصطفی حسینی ریاست پیشین حوزه هنری استان سمنان تقدیر و محمد اصغرزاده به عنوان رئیس جدید حوزه هنری این استان معرفی شد.سیدمصطفی حسینی، که تا به امروز ریاست حوزه هنری استان سمنان را بر عهده داشت در این مراسم با معرفی و تقدیر از همکاران خود در حوزه هنری استان سمنان گفت: ...
دیدن ادامه ››

مراسم تکریم رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید حوزه هنری استان سمنان با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری، عصر روز گذشته ۲۵ آبان‌ماه طی مراسمی با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری، از زحمات سید مصطفی حسینی ریاست پیشین حوزه هنری استان سمنان تقدیر و محمد اصغرزاده به عنوان رئیس جدید حوزه هنری این استان معرفی شد.
سیدمصطفی حسینی، که تا به امروز ریاست حوزه هنری استان سمنان را بر عهده داشت در این مراسم با معرفی و تقدیر از همکاران خود در حوزه هنری استان سمنان گفت: اگر رویدادهای خوبی در حوزه هنری استان سمنان شکل گرفت یا آثار مهمی تولید شد، همه حاصل تلاش همکاران ما در حوزه هنری استان است. در حال حاضر به لحاظ مالی ما شرایط مناسبی داریم و امید است تا همچنان رو به رشد باشد. همچنین به لحاظ تملکی و سخت‌افزاری پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم.
حسینی افزود: همکاران ما در حوزه هنری استان سمنان همانند برادران و خواهران یک خانواده واقعی تلاش کردند تا اتفاقات خوبی را شکل دهند. از همه آنها قدردانی می‌کنم.
وی در پایان گفت: برای آقای اصغرزاده آرزوی موفقیت در ادامه راه حوزه هنری استان دارم و از حمایت‌های محمدمهدی دادمان ریاست محترم حوزه هنری انقلاب اسلامی از حوزه هنری استان سمنان و فعالیت‌هایش تشکر می‌کنم. تغییر همواره می‌تواند باعث روحیه و جریانی تازه در راستای اهداف هنر انقلاب شود و این اتفاق در حوزه هنری استان سمنان نیز می‌تواند شکل بگیرد.

میثم مرادی بیناباج معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با قدردانی از زحمات حسینی در حوزه هنری استان سمنان گفت: در حالی که در همه جای کشور دشواری‌هایی برای پیشبرد فعالیت‌های فرهنگی وجود داشت، اما حسینی توانست زیرساخت‌های حوزه هنری این استان را تقویت کند.
وی افزود: ادبیات استان سمنان بسیار مطرح است و وام‌دار شعرا و نویسندگانی از جمله محمدعلی معلم دامغانی و علیرضا قزوه است. همچنین در زمینه ساخت انیمیشن هم موفقیت‌های بسیاری داشته و خواهد داشت.
مرادی بیناباج ادامه داد: حوزه هنری استان سمنان از امروز با ریاست هنرمندی به نام اصغر‌زاده ادامه کار می‌دهد که کارنامه موفقی در جریان هنر انقلاب داشته است و چشم‌انداز روشنی برای حوزه هنری استان سمنان با حضور این نیروی انقلابی شاهد خواهیم بود.

 محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از زحمات حسینی در حوزه هنری استان سمنان گفت: حسینی از خانواده حوزه هنری است و خواهد بود. همچنین به آقای اصغرزاده خوش‌آمد می‌گوییم و آرزوی موفقیت برای او در مسئولیت محوله داریم.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت فراتهران و پرداخت به آن در راستای انقلاب اسلامی گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی در راستای هویت تاریخی خود یک پاتوق هنری جریان‌ساز است. یک کانون اجتماع همم هنرمندان انقلاب برای خلق نمونه‌های برجسته هنری و جریان‌سازی در مسائل جدی و عمیق نهضت است. حضور و اثربخشی جدی هنرمندان کاربلد و انقلابی در سرتاسر کشور مستلزم بازیابی و توسعه ایده پاتوق‌های هنری جریان‌ساز در شهرهای دیگری از ایران عزیز است.
وی افزود: بُعد دیگر هویت هنری را می‌توان در تعالی رشد هنر انقلاب جست‌وجو کرد. حوزه هنری باید بستری برای رشد توأمان استعدادها و ایده‌های خلاق هنری باشد. این استعدادها و ایده‌های هنری در کدام نقطه از این سرزمین یافت نمی‌شود. چیره‌دست‌ترین نقاش‌ها، کاربلدترین کارگردان‌ها و زبردست‌ترین نویسنده‌های ایرانی اهل کجا هستند. آیا در سال ۴۳اُم انقلاب وقت آن نرسیده است که جوان هنرمند مستعد و انقلابی ایرانی مجبور نباشد در جست‌وجوی مسیر رشد به تهران مهاجرت کند.

دادمان ادامه داد: عیار توفیق حوزه هنری انقلاب اسلامی، اثربخشی در احیاء و تعمیق هویت انقلابی جامعه است. هویت انقلابی جامعه از بازگشت به خویشتن و بازیابی داشته‌های خود آبیاری می‌شود. اگر پهلوان‌ها و قهرمانی‌ها، پیروزی‌ها و دارایی‌های مردم پیش رویشان قرار گیرد بدون شک راه آینده گشوده خواهد شد، این قهرمان‌ها و پهلوانی‌ها در محله محله ایرانشهر حاضرند، بی‌راه نیست اگر بگوییم به گستره ایران و به کسوت ایرانی قصه‌ها و افسانه‌های تاریخی داریم که به مثابه یک گنج باید اساره شد و در مقام یک موضوع و مضمون دستمایه آفرینش هنری و ادبی قرار بگیرد. روایت هنری هر قهرمان علاوه بر هویت‌بخشی به بوم محلی خود می‌تواند روایتی ملی و قوام بخش هویت ایران فرهنگی باشد. توفیق در کار ویژه صد برابری هنر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس مستلزم چنین نگاه ملی ساماندهی شبکه کاربلد و عمیق اما به گستره ایران است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی افزود: روایت پر تکرار و ملال‌آور هنری و رسانه‌ای تهران و تهرانی بافت اجتماعی و مسائل تهران موجب یک خطای ذهنی جمعی برای ما شده است، حتی اگر بیرون از تهران زندگی می‌کنیم. همه ما ناخودآگاه جامعه ایران را از دریچه تهران شناخته و تحلیل می‌کنیم. حال آنکه تکثر جامعه ایرانی فرصت بی‌بدیلی پیشروی هویت جمعی ماست و تنها مسیر شکست این حصار جریان روایت فراتهران است ورنه فرصت تکثر شورانگیز فرهنگ با تهرانیزه شدن آن از دست رفته و در نتیجه جامعه ایرانی در مقابل فرهنگ‌های مهاجم بی‌سلاح‌تر و بی‌پناه‌تر خواهد شد. اساساً قوام و صلابت فرهنگی یک جامعه به عمق اجتماعی و تاریخ‌مندی آن است از این رو باید تأکید کرد که هر فراگیری و فرهنگی اگر بر آمده از سنت تاریخی جامعه نباشد نهایتاً به شکست بافتار اجتماعی آن جامعه کمک خواهد کرد.

دادمان ادامه داد: روایت هنری و رسانه‌ای فراتهران از منظر مبانی نظری انقلاب اسلامی نیز یک ضرورت تاریخی است. تحقق عدالت سیاسی اجتماعی و اقتصادی بدون تردید مستلزم تحقق عدالت فرهنگی و رسانه‌ای است تا زمانی که مسئله تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور تهران زده باشد مسئله‌های اساسی حل نخواهد شد. خلق فضای عمومی گفتمان یک امر فرهنگی است،از دیگر سو می‌دانیم که روایت هنری اصیل و برآمده از هویت‌های بومی توسعه نخواهد یافت مگر به دست و زبان هنرمندان بومی.
دادمان افزود: رویکردهای مدیریتی غیرمتمرکز اگر به آفت بروکراسی دچار نشده و با الگوهای سنتی سازماندهی دنبال نشود منجر به شکست مسیر رو به تزاید سازمان‌زدگی و توسعه اداری نهادهای فرهنگی خواهد شد، البته که اگر برای هر عملیات غیر متمرکز به دنبال دفتر و دستک تشکیلات اداری باشیم با وضعیت کاریکاتوری موجود مواجه خواهیم شد، اما با اکتفا به ستادهای استانی می‌توان زیرساخت‌های سخت‌افزاری حاکمیت را شبکه‌هایی از بسته‌های فرهنگی و هنری قرار داد که در گوشه یک مسجد در دل یک مؤسسه مردمی فرهنگی و یا در چهارچوب انجمن هنری مشغول کنش فرهنگی یا هنری هستند. البته که نسبت به عمق فکری ذوق هنری و مهارت تخصصی نمی‌توان بی‌تفاوت بود اما به بهانه این ضرورت‌ها نباید هویت‌های مردمی را در هاضمه اژدهای سازمان‌ها مضمحل کرد و بنیاد نظری مردم‌سالاری دینی را به هیچ گرفت.
وی در پایان گفت: چه چیز عامل قوام بزرگی و زایایی شهر سمنان، این کهن شهر ایرانی است، حتماً عدله متکثری دارد، اما اگر بخواهم به یکی از آنها اشاره کنم باید بگویم که اگر بپذیریم زبان خانه وجود است اگر به یاد بیاوریم به زبان سمنانی که از ریشه زبان‌های باستانی ماست باید اذعان کنیم که زبان در این منطقه از مهم‌ترین عوامل مقاومت بوده است. زبان سمنانی برآمده از یک فرهنگ درخشان و توأمان نگهبان آن بوده است، اگر در دوره‌ای دیگر از تاریخ پر تلاطم ایران فرهنگی پدیده‌ای چون تهران وجود داشت که میلش یک‌دست‌سازی همه نقاط پیرامونش بود بیشتر چیزی از این میراث افتخار‌آمیز به ما نمی‌رسید. طی نزدیک به ۲۰۰ سال سابقه نوسازی غربی تلاش شد تا هویت‌ها و ظرفیت‌های بومی، نامرئی و تبخیر شود. هویت‌هایی که هسته‌های اصلی مقاومت فرهنگی و اتصال ما به ریشه‌هایمان، البته که انقلاب اسلامی زمینه بازگشت به این میراث سترگ را فراهم آورده و ان‌شاءالله ساختارهایی با عمر بیش از یک قرن به برکت انقلاب تغییر کنند و در مدار جدیدی قرار بگیرند.

 اصغرزاده رئیس جدید حوزه هنری استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه گفت: حوزه هنری استان سمنان جدای از موفقیت‌هایی که در مجموع به دست آورده است، دارای نیروهایی است که در کارهای خود خوش درخشیدند.
وی در ادامه با تأکید بر اهمیت تاریخ شفاهی گفت: سمنان در انقلاب و دفاع مقدس اهمیت بسیاری داشته است اما آنچنان که باید به آن پرداخته نشده است.
وی ادامه داد: حوزه هنری استان سمنان باید راوی قهرمان‌های استان در عرصه‌های گوناگون باشد.
اصغرزاده در پایان گفت: از زحمات موفق حسینی در حوزه هنری استان سمنان قدردانی می‌کنم و آرزومندم تا راه ایشان را ادامه دهیم.

تهرانیزه شدن رفت توو لیست ناسزاها؟ ?
۲۶ آبان ۱۴۰۰
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا | عکس تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا
مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تا پایان آذر ماه تمدید شده است.به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا، مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و ... تا پایان آذر ماه تمدید شده است.سرپرستان گروه‌های نمایشی، تماشاخانه‌داران و مدیران موسسات تئاتری می‌توانند برای اطلاع از شرایط و فرایند دریافت تسهیلات به سامانه ...
دیدن ادامه ››

مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر تا پایان آذر ماه تمدید شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، با توجه به اعلام رسمی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مصوبه هشتاد و ششمین جلسه ستاد ملی کرونا، مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در حوزه‌های مختلف فرهنگ و هنر، گردشگری، ورزش و ... تا پایان آذر ماه تمدید شده است.

سرپرستان گروه‌های نمایشی، تماشاخانه‌داران و مدیران موسسات تئاتری می‌توانند برای اطلاع از شرایط و فرایند دریافت تسهیلات به سامانه کارا مراجعه کنند.

محمد لهاک این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
برگزاری جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به شکل فصلواره فرهنگی | عکس با میزبانی شهرستان های استان تهران آغاز شد؛برگزاری جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به شکل فصلواره فرهنگی
نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به شکل فصلواره فرهنگی و هنری و همزمان با هفته وحدت در شهرستان های استان تهران آغاز به کار کرد. نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» که توسط اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران تدارک دیده شده، به منظور پوشش هر چه بیشتر هنرمندان و خانواده های ایثارگران و شهدای استان تهران، به شکل فصلواره فرهنگی و هنری و میزبانی شهرستان های استان تهران، همزمان با هفته وحدت آغاز به کار کرد. نخستین دوره این فصلواره که دارای بخش های مختلفی از ...
دیدن ادامه ››

نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» به شکل فصلواره فرهنگی و هنری و همزمان با هفته وحدت در شهرستان های استان تهران آغاز به کار کرد.

نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» که توسط اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران تدارک دیده شده، به منظور پوشش هر چه بیشتر هنرمندان و خانواده های ایثارگران و شهدای استان تهران، به شکل فصلواره فرهنگی و هنری و میزبانی شهرستان های استان تهران، همزمان با هفته وحدت آغاز به کار کرد.

نخستین دوره این فصلواره که دارای بخش های مختلفی از جمله سرود، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی است، روز سه شنبه ۲۷ مهر با اجرای سرود، روایتگری و قصه گویی در شهرستان های قرچک و ورامین آغاز به کار کرد.

این فصلواره فرهنگی و هنری به مناسب هفته وحدت در ۹ شهرستان ورامین، قرچک، شهر ری، رباط کریم، اسلام شهر، بهارستان، شهریار، ملارد و شهر قدس برگزار می شود. کلیه برنامه های مدنظر در این رویداد توسط سالن سیار «تئاتر رول» اجرا می شوند و به این طریق علاقه مندان بیشتری قادر به بهره مندی از برنامه های نخستین فصلواره فرهنگی و هنری «ایثار» هستند.
بخش پایانی نخستین فصلواره فرهنگی و هنری «ایثار» از ۱۳ تا ۱۹ آذر برگزار خواهد شد.

عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران دبیری نخستین فصلواره فرهنگی و هنری «ایثار» را عهده دار است.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
معاون هنری وزیر ارشاد تغییر کرد | عکس با انتخاب شالویی و رفتن حسینی به فرهنگستان ادبمعاون هنری وزیر ارشاد تغییر کرد
محمدمهدی اسماعیلی در حکمی محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست معاونت امور هنری» منصوب کرد.به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، محمود شالویی در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ (به مدت چهار سال) مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. او هم‌زمان با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران، مدیرکلی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز عهده‌دار بود.او در سال ۹۱ به سمت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان منصوب شد و پس از آن در سال ۹۲ تا ۹۵ به عنوان رایزن فرهنگی ایران ...
دیدن ادامه ››

محمدمهدی اسماعیلی در حکمی محمود شالویی مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی را با حفظ سمت به عنوان «سرپرست معاونت امور هنری» منصوب کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، محمود شالویی در فاصله سال‌های ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۱ (به مدت چهار سال) مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. او هم‌زمان با مدیریت موزه هنرهای معاصر تهران، مدیرکلی هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز عهده‌دار بود.

او در سال ۹۱ به سمت مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان منصوب شد و پس از آن در سال ۹۲ تا ۹۵ به عنوان رایزن فرهنگی ایران به بلگراد رفت.

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران هم در کارنامه معاون هنری جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیده می شود.

در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به محمود شالویی آمده است:

«با تشکر از جناب آقای سیدمجتبی حسینی به پاس خدمات و زحماتی که  در دوره مسئولیت خود به عنوان معاون امور هنری داشته‌اند، جناب‌عالی را که از مدیران خوشنام و باسابقه در آن‌ حوزه می‌باشید تا تعیین معاون جدید امور هنری و با حفظ سمت مشاور وزیر و مدیرکلی حوزه وزراتی به عنوان «سرپرست معاونت امور هنری» منصوب می‌نمایم. انتظار دارم تا زمان انتصاب جدید به نحو شایسته‌ای آن معاونت را سرپرستی نموده و با جامعه هنری و مسئولان مربوطه تعامل لازم را ایفا نمائید. از درگاه خداوند بزرگ ادامه توفیقات‌تان را در ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری‌های حکیمانه مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) مسئلت می‌نمایم.»

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در لوح جداگانه ای از زحمات سید مجتبی حسینی قدردانی کرد.

با درخواست رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سیدمجتبی حسینی به این مجموعه خواهد رفت.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» | عکس تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار»
مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» تا ۳۱ شهریور تمدید شد. شاهین عسگریان قائم مقام دبیر نخستین جشنواره فرهنگی وهنری «ایثار» گفت: به دلیل استقبال هنرمندان و درخواست آنها بابت فرصت بیشتر، زمان ثبت‌نام و ارسال آثار هنری به دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.وی ادامه داد: از تمامی خانواده فرهنگ و هنر دعوت می شود تا جهت شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران که به منظور ارج نهادن به تلاش های شایسته ...
دیدن ادامه ››

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نخستین جشنواره استانی فرهنگی و هنری «ایثار» تا ۳۱ شهریور تمدید شد.

شاهین عسگریان قائم مقام دبیر نخستین جشنواره فرهنگی وهنری «ایثار» گفت: به دلیل استقبال هنرمندان و درخواست آنها بابت فرصت بیشتر، زمان ثبت‌نام و ارسال آثار هنری به دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۰ تمدید شد.
وی ادامه داد: از تمامی خانواده فرهنگ و هنر دعوت می شود تا جهت شرکت در نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» شهرستان‌های استان تهران که به منظور ارج نهادن به تلاش های شایسته هنرمندان و نویسندگان و با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، در گستره استان تهران برگزار می‌شود، آثار خود را با توجه به موضوعات تعیین شده به دبیرخانه ارسال نمایند.
سرود و نماهنگ، نمایشنامه نویسی، طرح و ایده خیابانی، طراحی پوستر، اجرای تئاتر خیابانی و نمایشگاه عکس و پوستر بخش های مختلف نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» را تشکیل می دهند.

علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به آدرس دبیرخانه خیابان شهید رجایی، قبل از بزرگراه آزادگان، جنب مسجد ولی الله الاعظم (عج) بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های استان تهران، یا از طرق مجازی به شماره (واتس آپ و ایتا) ۰۹۳۰۱۸۰۲۵۷۸، و یا به پست الکترونیکی جشنواره  esarfestival۱۴۰۰@@gmail.com ارسال نمایند.

نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «ایثار» بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران با همکاری اداره کل هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۲۷ مهر لغایت ۳ آبان‌ ۱۴۰۰ برگزار می‌شود‌.

برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید
هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است | عکس پیام علی نصیریان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است
علی نصیریان به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد.به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد. متن این پیام بدین شرح است:«به گواه تاریخ، هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است و میراثی اگر به مانایی باقی‌ست، حکماً به گوهر هنر است. کهن سرزمین ما؛ ایران، اگر به همه‌ی تاریخ، زحمی بر تن داشته است و دارد، به نوشداروی هنر، رویینه‌تن است و فضیلت و فرهیختگی این خاک، ریشه در معرفت و مهارت و مجاهدت، هنرمندانی ...
دیدن ادامه ››

علی نصیریان به محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد. متن این پیام بدین شرح است:

«به گواه تاریخ، هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است و میراثی اگر به مانایی باقی‌ست، حکماً به گوهر هنر است. کهن سرزمین ما؛ ایران، اگر به همه‌ی تاریخ، زحمی بر تن داشته است و دارد، به نوشداروی هنر، رویینه‌تن است و فضیلت و فرهیختگی این خاک، ریشه در معرفت و مهارت و مجاهدت، هنرمندانی دارد که به آبادی و اعتبار و اعتلای انسان اندیشیده‌اند و در صحرای جهل و کویر گمراهی، رستگاری انسان را آرزو کرده‌اند. از این روز که تجسم تاریخ، بدون احصاء و ابقای مواریث هنری و نکوداشت آداب و آیین، هنرمندان و بی‌توجه به گرانمایه آثار آن‌ها ممکن نخواهد بود. شرح شریف هنر و هنرمند را می‌توان از نظر معمار سخن حضرت سعدی نیوشید که: «هنرمند هرکجا که رود قدر بیند و در صدر نشیند»...

جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرسندیم که در این نوهمراهی با هم در آیینه خواهیم نگریست که مشحون از راستی و رستگاری است و آرزومندیم که در این هم‌نوردی بیش از پیش به ارتفاع عشق و اوج آگاهی نزدیک شویم که راه دور است و دشوار. هنر، آموزگار سخاوت و کیمیای جان‌بخشی و گنجینه‌ی سعادت است. امیدواریم از این بخشش مینوی، چراغی به آینده برافروزید و از پس ایامی که به اعتزاز روزافزون هنر و ارجمندی هنرمند خواهیم اندیشید، به مانایی نام و نشان خویش در خاطره‌ی هنر این سرزمین باقی بمانید. ایدون باد بدین تفال که:

هرآنکه جانب اهل وفا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد

علی نصیریان»

بیگانه پریشان و مریم عسگری این را خواندند
پویا فلاح این را دوست دارد
برای بهره بهتر از تیوال لطفا عضو یا وارد شوید